Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش بورس تابناک، فرهاد دژپسند در نشست هم اندیشی با کار آفرینان و تولید کنندگان، گفت: درسه ماهه سوم امسال، رشد اقتصادی غیر نفتی و همچنین با احتساب نفت مثبت بوده و آمارهای اقتصادی امیدوارکننده است.

وی افزود: با وجود جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه در ۳۰ سال گذشته، در یازده ماه امسال، صادرات غیر نفتی به ۳۲ میلیارد دلار و واردات به ۳۴ میلیارد دلار رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالیست که ۸۵ درصد واردات ما مواد اولیه و کالاهای سرمایه‌ای است.

وزیر اقتصاد گفت: در دهه ماه امسال، هزار و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان از طریق شبکه بانکی تسهیلات پرداخت شده که این رقم در کل سال گذشته ۹۷۵ هزار میلیارد تومان بوده است.دژپسند افزود: با وجود همه محدودیت‌ها، منابع حاصل از فروش نفت به کشور در حال افزایش و گشایش‌هایی در منابع ارزی کشور در خارج نیز ایجاد شده است.

وی با اشاره به برخی مشکلات فعالان اقتصادی در زمینه گمرک، مالیات و همچنین تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی گفت: بازار سرمایه می‌تواند در تأمین مالی اقتصاد نقش اصلی را داشته باشد این در حالیست که بین بنگاه‌های اقتصادی به ویژه کارخانه‌های بزرگ هنوز استفاده از ظرفیت بازار سرمایه به طور کامل جا نیافتاده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: شورای عالی بورس، آمادگی کامل دارد تا به بنگاه‌های اقتصادی برای سرعت بخشیدن به تأمین مالی از بورس کمک کند.

 

 

منبع: صدا و سیما

منبع: تابناک

کلیدواژه: سینوفارم روز درختکاری پاپ فرانسیس شورای عالی بورس فرهاد دژپسند تامین مالی سینوفارم روز درختکاری پاپ فرانسیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۴۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، محمد حسین مقیسه - مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک اظهار کرد: به پیشنهاد هیئت مدیره و تصویب مجمع عمومی، سقف ضمانت‌نامه‌های اعتباری از ۵ به ۱۰ میلیارد تومان و سقف انواع ضمانت‌نامه‌های غیراعتباری (پیمانکاری -قراردادی) از ۱۰ به ۲۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک همچنین گفت: ضمانت‌نامه اعتباری، برای پوشش ریسک عدم بازپرداخت تسهیلات اعطایی به ‌نفع بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری و همچنین تضمین تامین مالی از طریق سکوهای تامین مالی جمعی و سکوهای تامین مالی زنجیره تامین با تخفیف حداکثر ۵۰ درصدی در کارمزد صادر می‌شود. درصد پوشش این نوع ضمانت‌نامه ۱۰۰ درصد اصل و سود تسهیلات سرمایه در گردش، ایجادی و توسعه‌ای را شامل خواهد شد.

مقیسه با بیان اینکه صندوق با صدور انواع ضمانت‌نامه غیراعتباری به‌نفع کارفرما، تسهیل‌گر اجرای قراردادهای واحدهای تولیدی مشمول تعریف صنایع کوچک است، اظهار کرد: ضمانت‌نامه‌های شرکت در مناقصه، پیش‌پرداخت و حسن انجام کار را می‌توان مهم‌ترین ضمانت‌نامه‌های پیمانکاری دانست که در صندوق بدون دریافت ودیعه نقدی و با تخفیف حداکثر ۵۰ درصدی در کارمزد، به درخواست واحدهای تولید کوچک و به نفع کارفرمایان صادر می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تامین مالی ۸۰۰ همتی تولید از بورس در سال ۱۴۰۲
  • کاهش اتکا به تسهیلات بانکی با اجرای قانون تامین مالی تولید
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • افزایش ۲ برابری ضمانت‌نامه‌های اعتباری و غیراعتباری صندوق سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
  • سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزایش یافت
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • دو طرفه شدن بازار سرمایه مهم‌ترین عامل ایجاد قرارداد آتی تک سهم+ فیلم
  • قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد
  • شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد