Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان کرمان از تعیین شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در سطح این استان خبر داد و گفت: تدوین و اجرای برنامه جامع پیشگیری از تخلفات انتخاباتی استان کرمان با استفاده از تجربیات گذشته باید دنبال شود. خبرگزاری میزان - یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان در نخسین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان کرمان از تعیین شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در سطح این استان خبر داد و گفت: تدوین و اجرای برنامه جامع پیشگیری از تخلفات انتخاباتی استان کرمان با استفاده از تجربیات گذشته باید دنبال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: وظایف قوه قضاییه در راستای پیشگیری از جرایم انتخاباتی و برخورد این جرایم در سه مرحله قبل، حین و بعد انتخابات تعریف شده که با برنامه ریزی مناسب در این راستا اقدام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر دو پایه اساسی جمهوریت و اسلامیت استوار است، گفت: در راستای بُعد جمهوریت نظام مقدس جمهوری اسلامی، اتکای اصلی نظام بر آرای عمومی است و اعمال اراده عمومی از طریق برگزاری انتخابات برای انتخاب رئیس جمهوری، اعضای شورا‌های اسلامی شهر‌ها و روستا‌ها و نظایر آن‌ها و یا از طریق همه پرسی بر اساس ساز و کار‌های پیش بینی شده، انجام می‌شود.   بیشتر بخوانید: تعیین شعب ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در هرمزگان موحد اظهار کرد: انتخابات‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران طی ۴۲ سال پس از انقلاب به صورت پرشمار با حضور پرشور مردم برگزار شده که موجب قوام پایه‌های نظام جمهوری اسلامی بوده است و هر کدام پرچم افتخاری برای این ملت و کشور بوده که زمینه ساز یأس و سرخوردگی معاندین و دشمنان این کشور و ملت را فراهم کرده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: عرصه انتخابات همیشه آوردگاه ملت ایران با دشمنان خود بوده و دشمنان همواره با توان و امکانات خود حضور یافته اند تا یا انتخابات‌ها برگزار نشود و یا به تاخیر افتد.

موحد از تعیین شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در سطح این استان خبر داد و گفت: تدوین و اجرای برنامه جامع پیشگیری از تخلفات انتخاباتی استان کرمان با استفاده از تجربیات گذشته باید دنبال شود.

وی اظهار کرد: تاکنون بر پایه حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی و با همت و بصیرت مردم، دشمنان نه تنها توفیق نداشته اند بلکه سرخورده و مایوس شده اند و ملت ایران با همت و بصیرت خود و به حول قوه الهی از عهده این امتحانات حساس و مهم برآمده اند.

موحد با اشاره به در پیش بودن سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا، بیان کرد: امروز ملت ایران خود را برای حضور در دو انتخابات مهم در بهار ۱۴۰۰ آماده می‌کند و این در حالی است که در شرایط کنونی به دلیل شرایط موجود کشوری، منطقه‌ای و بین المللی انتخابات حساس‌تر است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به حساسیت‌های فوق العاده انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: در این دوره از انتخابات نیز مردم بار دیگر سرنوشت خود را رقم زده و با حضور در انتخابات تلاش می‌کنند سرنوشت امور اجرایی کشور را به فردی لایق بسپارند تا در جهت حل مشکلات کشور گام‌های بلندی بردارد و وظیفه هر یک از دست اندرکاران برگزاری این انتخابات این است که بستر همراهی را به شکلی فراهم کنند که مردم در فضایی سالم، امن و قانونمند در انتخابات حضور یافته و فرد اصلح را انتخاب کنند.

وی یادآور شد: در راستای برگزاری انتخاباتی سالم و بی حاشیه، قانوگذار وظایفی را بر عهده قوه قضاییه گذاشته است و در این راستا مهمترین اقدمات این قوه این است که در راستای پیشگیری از جرایم انتخاباتی است و وظیفه دیگر این قوه است که در صورت ارتکاب هر نوع جرم انتخاباتی، در کوتاه‌ترین زمان ممکن با آن برخورد کند.

موحد تصریح کرد: قوه قضاییه در راستای برگزاری انتخابات سالم، امن و قانونی اقدام به تشکیل ستاد‌هایی در سطوح ملی، استانی و شهرستانی کرده که وظیفه اتخاذ تدابیر پیشگیرانه را بر عهده دارند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان به وظایف ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی اشاره و عنوان کرد: پایش و رصد مداوم و مستمر اقدامات و فعالیت‌های انتخاباتی و اتخاذ تدابیر و تمهیدات پیشگیرانه با هدف پیشگیری از جرایم انتخاباتی، ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها و نهاد‌های عضو ستاد در جهت پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی، تبیین و تعیین برنامه‌های پیشگیرانه و نحوه اجرای آن‌ها در زمینه پیشگیری از جرایم احتمالی و هماهنگی و تعامل مداوم با هیات‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات و سایر دستگاه‌ها و نهاد‌های مسئول در زمینه برگزاری هر چه بهتر انتخابات و پیشگیری از وقوع جرایم مصرح در قانون از جمله این وظایف به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: انعکاس فوری شرح وقایع و جرایم مهم به ترتیب به ستاد استانی و ستاد مرکزی، توجیه، ارشاد و انذار تشکل‌ها، احزاب، گروه‌ها، ستاد‌های تبلیغاتی، اشخاص حقیقی و حقوقی با هدف بازدارندگی و پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی، اطلاع رسانی، تشریح و توضیح مفاد قانون و جرایم و مجازات‌های قانونی از طریق رسانه‌های جمعی با هدف ارتقاء آگاهی‌های عمومی، کاهش و پیشگیری از بروز جرایم انتخاباتی و انعکاس رسمی اقدامات مجرمانه دستگاه‌ها، نهاد‌ها یا اشخاص به مراجع صالح از دیگر وظایف ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی است.

انتهای پیام/ برچسب ها: دادگستری کرمان انتخابات پیشگیری از وقوع جرم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری کرمان انتخابات پیشگیری از وقوع جرم تعیین شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی رئیس کل دادگستری استان کرمان نظام مقدس جمهوری اسلامی انتخاباتی استان کرمان پیشگیری از جرایم جرایم انتخاباتی رسیدگی به جرایم پیشگیری از وقوع استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۵۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد

استان تهران با اختلاف بسیار از اصفهان، کردستان و خراسان‌رضوی بیشترین تعداد زندانیان جرایم غیرعمد را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد دیه کشور، عباس کشانی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران با اعلام این خبر گفت: زندان‌های سطح پایتخت با میزبانی از ۱۷۹۴ زندانی بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیات حوادث کارگاهی و سوانح رانندگی در صدر فهرست عددی زندانیان جرایم غیرعمد قرار دارد.

وی با بیان این که ۱۱۹ نفر از این محبوسان را بانوان شامل می‌شوند، افزود: طبق فرآیند رسیدگی به پرونده مددجویان تحت پوشش ستاد دیه و بنا به ملاحظات مندرج در اساسنامه و شیوه‌نامه اجرایی از جمعیت تقریبا یک‌هزار و هشتصد نفره زندانیان جرایم غیرعمد استان تهران در شرایط فعلی تنها ۳۱۹ نفر مشمول شرایط کمک و مستحق دریافت حمایت‌های حقوقی و مردمی در راستای آزادی قرار دارند و الباقی یا بابت سوء سابقه یا تعدد جرایم عمد و غیرعمد در فهرست مددجویان واجد شرایط قرار نگرفته‌اند.

کشانی با بیان اینکه بنا به موقعیت جغرافیایی و جمعیت بالا زمینه بروز جرایم و ورود ناخواسته افراد به داخل بندها در شهرستان‌های استان تهران بالاست، اظهار کرد: هر چند سال گذشته و در قالب برپایی جشن‌های گلریزان فیزیکی و مجازی و بدنبال راه‌اندازی پویش‌های انساندوستانه تعداد ۶۶۰ نفر از زندانیان بدهکار غیربزهکار با کمک‌های نیکوکاران استان تهران و در قالب تلاش مددکاران ستاد مردمی دیه استان با رقم بدهی بالغ بر یک هزار و ۱۷۱ میلیارد تومان از بند آزاد و به آغوش پرمهر جامعه بازگشتند اما بنا به ارقام سنگین بدهی و شرایط بعضا نامساعد معیشتی برای برخی از طبقات اجتماعی همچنان جمعیت زندانیان غیرعمد در این استان بالا بوده و برای استخلاص این زندانیان اغلب عائله‌مند و سرپرست خانه مساعدت هرچه بیشتر شخصیت‌های حقیقی و حقوقی را می‌طلبد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آماده‌باش کامل اکیپ‌های پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تا اتمام رفع آب‌گرفتگی‌ها
  • تشکیل ۴۳۴ فقره پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون‌شهری آذربایجان‌غربی
  • فردا تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز می‌شود
  • آزادی ۱۲ زندانی جرائم غیر عمد در سال جاری
  • آغاز تبلیغات انتخاباتی از فردا در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • این شهر بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • بیشترین زندانی غیرعمد در تهران
  • تهران بیش‌ترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • تهران بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • پیش بینی ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار در ۲ حوزه انتخابیه استان زنجان