Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@01:00:10 GMT

فارس رتبه پنجم کشور را در فروش زمستانه کتاب کسب کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۳۶۲۰۷

فارس رتبه پنجم کشور را در فروش زمستانه کتاب کسب کرد

در طرح زمستانه فروش کتاب سال ۱۳۹۹ که از نهم تا شانزدهم اسفندماه به مدت یک هفته برگزار شد، ۴۴ کتابفروشی از استان فارس مشارکت کردند.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ۱۶اسفندماه در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه ۳۸ کتابفروشی در شیراز و هشت کتابفروشی در شهرستان‌های فارس در این طرح شرکت داشتند، عنوان کرد: پنج درصد کل کتابفروشی‌ها، ۶درصد از کل فروش فصلی و هفت درصد تعداد کتاب‌های به فروش رفته مربوط به فارس بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی امیدبخش مبلغ کل فروش کتاب در فارس را ۱۲ میلیارد و ۸۲۶ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: در این فصل قریب به ۳۲هزار جلد کتاب در بازه زمانی یک هفته‌ای به فروش رفته است.

وی ادامه داد: با این آمار، فارس در فروش زمستانه کتاب درمقایسه با فروش پاییزه یک پله صعود کرد و از مقام ششم به مقام پنجم کشور رسید.

معاون فرهنگی ارشاد فارس مدت زمان تسویه حساب طرح را یک ماه پس از پایان طرح اعلام و بیان کرد: کنترل و نظارت در طول طرح بر عهده خود کتابفروشان بود و این اداره کل بر طرح نظارت کرد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری بخش مجازی این طرح، گفت: مشارکت مجازی، بیشتر شامل حال کتابفروشی‌هایی شد که در دوره‌های قبل صف‌های طولانی داشتند؛ البته در این میان فروش حضوری نیز رونق داشت.

به گفته امیدبخش هدف اصلی طرح، حمایت از کتابفروشی‌های کوچک بوده است.

طرح زمستانه کتاب سال ۱۳۹۹ از نهم تا شانزدهم اسفندماه با مشارکت ۹۰۸ کتابفروشی در سراسر کشور برگزار شد. استان‌های تهران با ۷۱هزار و ۳۷۲ جلد، خراسان رضوی با ۵۳هزار و ۸۳۰ جلد، اصفهان با ۴۲هزار، ۱۰۳ جلد و قم ۳۷هزار و ۴۴۸ جلد و فارس با ۳۱هزار و ۹۴۸ جلد کتاب مقام اول تا پنجم این طرح را کسب کردند.

همچنین کتابفروشی پاتوق کتاب در شیراز پنجمین کتابفروشی پرفروش ایران شد.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴ برای هدفمندکردن یارانه نشر و تخصیص آن به مصرف‌کننده، طرح‌های فصلی فروش کتاب را آغاز کرد؛ در این طرح‌ها کتابفروشی ها می‌توانند به خریداران تخفیف دهند و مبلغ تخفیف داده شده را بعداً از این وزارتخانه دریافت کنند.

برچسب‌ها طرح فصلی شیراز کتاب طرح های ترویجی کتابخوانی کتابفروشی فارس پروندهٔ خبری شیراز، پایتخت کتاب ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح فصلی شیراز کتاب طرح فصلی شیراز کتاب طرح های ترویجی کتابخوانی کتابفروشی فارس اخبار کنکور کتابفروشی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۶۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله دژکام: بی‌انصافی در حق کارگر نباید انجام شود

امام جمعه شیراز گفت: در کشور ما و همه دنیا بی‌انصافی در حق کارگر نباید انجام شود لذا ما باید به نقطه‌ای برسیم تا حق کارگران درست و منصفانه قسمت شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دیدار با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اتفاق اعضاء شورای عالی کار و تشکیلات کار و کارگری فارس ضمن تبریک روز جهانی کار و کارگر، اظهار داشت: امیدوارم جامعه کارگری ما در آینده این کشور و آینده دنیا بتواند به عنوان یک مجموعه نمونه‌ای که عدالت، رفاه، خدمت و تولید را به اوج می‌رساند مطرح شود، طبیعتاً برای رسیدن به چنین هدفی از کارفرما، کارگر، دولت و مجموعه‌های مردمی و علمی باید تلاش کنند تا این مسیر بسیار طولانی را طی کنیم.

وی افزود: ما ادعای بزرگی داریم که ملتی با فرهنگ چند هزار ساله هستیم و آرزو و آرمان بزرگی نیز داریم و می‌گوییم ایرانیان زمینه ساز عدالت جهانی هستند و این ادعا در طول تاریخ ما تکرار شده است پس از این جهت باید خود را آماده کار و تلاش کنیم.

امام جمعه شیراز در خصوص رتبه‌سنجی‌ها، بیان کرد: این کار بد نیست و نشان دهنده این است که به نوعی در بین مجموعه‌های فعال در کشور دارای رتبه هستیم، اما باید توجه داشته باشیم که از یکطرف با وضعیت موجود و از طرف دیگر با آرمان‌های خود باید شرایط را بسنجیم تا در ادامه بتوانیم یک حرکت معقول متناسب به سوی پیشرفت داشته باشیم، اگر صرفا خودمان را با وضعیت کشور بسنجیم در چند سال گذشته و در بحث مقامات ملی استان فارس عقب‌گرد داشته‌ایم در حالیکه مقام معظم رهبری فرمود فارس در قله است. 

آیت‌الله دژکام افزود: ما در قله بودیم و باید در قله بمانیم و برای در قله بودن همه دوستان از مدیران دولتی تا کارفرمایان و کارگران عزیز باید تلاش کنند و از نقش خودمان به عنوان استان پیشران در عرصه‌های مختلف تولید تا فرهنگ تنزل نکنیم.

وی با اشاره به مشکل جهانی آب و ...، گفت: امروز باید کاری کنیم تا گذران دنیا بر ما آسان شود و تحمل پیدا کنیم. چه چیزی باعث می‌شود در دنیا زندگی را تحمل کنیم؟ یکی از موارد عدالت است و برای همین است که امیرالمؤمنین هر هفته در خطبه‌های نمازجمعه می‌خواندند و ما نیز به تبعیت از ایشان در خطبه می‌خوانیم که «إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُ بِالْعَدْلِ».

نماینده ولی فقیه در استان فارس در خصوص نامگذاری روز نام کار و کارگر گفت: به خاطر اینکه به صورت سنتی در طول تاریخ دنیا کارفرمایان زورشان می‌رسید و حق کارگران درست ادا نمی‌شد روز کارگر را گذاشتند که حق کارگران عادلانه داده شود، اما بحث یک روز یا یک هفته خاص در طول سال نیست و همیشه در کشور ما و همه دنیا بی‌انصافی در حق کارگر نباید انجام شود. ما باید به نقطه‌ای برسیم تا همینی که هست منصفانه قسمت شود و اصل همین است.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: در بحث تولید اول باید پول را تولید کنید و اینکه رهبری می‌فرماید دانش بنیان‌ها به کمک بیایند برای این است که هزینه تولید کم شود و سود خالص اضافه شود و به کارگر سهم و سود بیشتر داده شود و در این زمینه باید کار شود وگرنه اوضاع همین خواهد ماند.

امام جمعه شیراز در پایان با بیان اینکه هزینه تولید در قسمت‌هایی آنقدر زیاد است که آسیب می‌بینیم و اگر کار بر پایه دانش جلو نرود بعد از مدتی شکست روی شکست است و روی این مسائل باید فکر کنیم و از آدم‌های بصیر استفاده کرده و هزینه برای آن بپردازیم، گفت: برخی‌کارخانه‌ها مرکز تحقیقات دارند یعنی اینکه می‌خواهند کیفیت را افزایش دهند و هزینه تولید کمتر شود و جنس تولیدی بهتر با هزینه کمتر به دست بیاید. انشاءالله در این مسیر همه به یکدیگر کمک دهیم و برنامه‌ریزی کنیم تا به نتایج مطلوب برسیم.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • اوزونیدیس: رتبه پنجم و هفتم تفاوت ندارد، مهم ساختن تیم است
  • حضور ۱۰ هیات تجاری خارجی در فارس
  • برنامه‌ریزی برای عملیاتی شدن ۶۴ پروژه کلان استان فارس
  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور
  • شیراز میزبان جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور شد
  • آیت‌الله دژکام: بی‌انصافی در حق کارگر نباید انجام شود
  • «مگره و مردان محترم» در کتابفروشی‌ها دیده شدند
  • ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها
  • «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد
  • استان فارس در تبیین دستاوردهای دولت رتبه اول کشور را دارد