Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروزه با توجه به افزایش جمعیت و کم شدن منابع تغذیه ای نیاز مبرمی به یک منبع غذایی خوب، ارزان و با کیفیت احساس می شود. هزینه پرورش جوجه یکی از بهترین تصمیمات در این زمینه است. همچنین این کار درآمد زایی بسیار خوبی دارد. بنابراین آشنایی با هزینه پرورش جوجه و لیست تجهیزات ایمنی مورد نیاز برای پرورش جوجه ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این روز ها هزینه پرورش جوجه به یکی از پرسود ترین کار ها در کشور تبدیل شده است. زیرا میزان مصرف گوشت مرغ بسیار بالا است و افراد زیادی به صورت روزانه از آن استفاده می کنند. این نکته بیانگر این است که با توجه به میزان بالای مصرف گوشت مرغ، درآمدی که در این کار نهفته است بسیار قابل توجه است. افراد زیادی هستند که می خواهند وارد این کار شوند؛ بنابراین لازم است که از هزینه پرورش جوجه و تجهیزاتی که نیاز دارند ، اطلاعات کافی داشته باشند تا بتوانند با نهایت دقت و یک برنامه ی درست وارد صنعت مرغ شوند. در ادامه به شرایط  مرغداری، شرایط، هزینه ها و... می پردازیم، پس برای کسب اطلاعات ضروری و مفید با ما همراه باشید.

شرایط اولیه برای پرورش جوجه شامل چه مواردی می شود؟

برای پرورش جوجه فراهم کردن شرایطی لازم است.چون در غیر این صورت امکان پرورش آن وجود ندارد و یا در صورت راه اندازی به مشکل خواهید خورد.

سرمایه: داشتن سرمایه کافی لازمه ی شروع هر کاری است. اگر سرمایه ی اولیه برای شروع کار کافی نباشد، مسلما به مشکل برخواهید خورد. مشخص کردن برنامه ها: به این معنی که برای پرورش چه تعداد جوجه می خواهید شرایط را فراهم کنید و از چه امکاناتی می خواهید استفاده کنید. زمین: یکی از نیاز های ضروری و اولیه در شروع کار تهیه ی یک زمین مناسب است. با توجه به گسترده بودن زمینی که برای پرورش لازم است، زمین باید در اطراف شهر باشد. مجوز: مجوز همان پروانه ی تاسیس است. برای راه اندازی مکان پرورش باید مجوز مربوطه را از جهاد کشاورزی اخذ کرد. علاقه: یکی از مهم ترین رکن ها در این زمینه میزان علاقه ی فرد است. چرا که در صورت عدم وجود علاقه و اشتیاق در هر کاری در بیشتر موارد آن کا را با شکست مواجه می کند. پس اگر می خواهید وارد این کار شوید لازم است که نسبت به آن علاقه ی کافی داشته باشید. آب، برق و گاز: مکانی که برای پرورش در نظر گرفته می شود باید دارای آب، برق و گاز باشد. جاده: یکی دیگر از مهم ترین شرایط به منظور احداث محل پرورش  داشتن یک جاده خوب است. جاده ای که بتوان در شرایط مختلف آب و هوایی از آن به راحتی عبور کرد. داشتن یک جاده خوب هزینه پرورش جوجه را کاهش می دهد.

هزینه های احداث مرغداری در سال 1400

همانطور که می دانید شروع هر کاری نیاز به هزینه دارد. همین نکته در مورد احداث مرغداری نیز صدق می کند. نکته ی مهم دیگری که باید بدانید این است که برای احداث مرغداری جدا از نیاز به سرمایه اولیه نیاز به سرمایه ی دومی برای هزینه های جاری دارید.

خرید زمین مناسب که خود شرایط بسیار ویژه ای را می طلبد. به عنوان مثال زمین باید از مناطق مسکونی کمی دور باشد و برای اراضی ای که در اطرافش وجود دارند آلودگی تولید نکند. احداث ساختمان مرغداری که دارای بخش های مختلفی باید باشد هزینه هایی را می طلبد. علاوه بر آن محوطه باید طوری احداث شود که باد از سمت آن به سوی مناطق مسکونی نورزد و آلودگی ها را با خود نبرد. انشعابات آب، برق و گاز نیز دارای هزینه های جداگانه هستند.

 

به جز مواردی که در بالا گفته شد هزینه های دیگری نیز وجود دارد. از جمله خرید وسایلی که برای راه افتادن مرغداری لازم است. تهیه ی تجهیزات ایمنی نیز دارای هزینه های جداگانه ی مربوط به خود است. هزینه پرورش جوجه در سال جاری بستگی به عوامل مختلفی دارد. به عنوان مثال هرچقدر زمینی که برای احداث بزرگ تر باشد هزینه های بیشتری را می طلبد.

در مرغداری ها چه وسایلی مورد نیاز است؟

در مرغداری ها وسایل زیادی مورد نیاز است که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

 

 

دستگاه تهویه هوا و رطوبت ساز

دستگاه تهویه از مهم ترین دستگاه هایی است که باید در مرغداری ها وجود داشته باشد. این دستگاه در فصل تابستان بسیار ضروری است و برای خنک نگه داشتن فضای مرغداری وجود داشته باشد. در غیر این صورت مرغ ها و جوجه ها تلف می شوند. زیرا این حیوانات بسیار حساس هستند.

دستگاه گرمایشی و هیتر

دستگاه گرمایشی و هیتر، یکی دیگر از لوازم ضروری در مرغداری است. چرا که جوجه ها و مرغ ها مانند گرما، به سرما نیز حساس هستند. دستگاه گرمایشی به منظور گرم کردن هوای درون محوطه مرغداری استفاده می شوند و در صورت نبود آن مرغ ها و جوجه ها می میرند. جدا از مرگ و میر جوجه ها و مرغ ها باید توجه داشت که در مرغداری هایی که هدف تولید تخم مرغ است، در صورت نبود گرمای کافی مرغ ها قادر به گذاشتن تخم نمی باشند. پس باید به خوبی به این نکته توجه کافی داشت.

 

دستگاه آسیاب دان

یکی از راه های کاهش هزینه های مرغداری داشتن دستگاه آسیاب است. زیرا قیمت دان سالم و درسته از دان آسیاب شده پایین تر است و با داشتن دستگاه آسیاب دان می توان، خود دان ها را به خوبی آسیاب کرد و از هدر رفت سرمایه جلوگیری به عمل آورد.

دستگاه میکسر دان

دستگاه میکسر دان از دیگر دستگاه های مورد نیاز است. این دستگاه همانطور که از اسمش پیدا است اقدام به مخلوط کردن دان ها باهم می کند. وجود این دستگاه برای قاطی کردن انواع دان باهم بسیار لازم است.

دستگاه دانخوری

دستگاه دانخوری دستگاهی است که حتما باید وجود داشته باشد. این دستگاه دارای مدل های بسیار متفاوتی است. به عنوان مثال: دستگاه دانخوری اتوماتیک، دانخوری سطلی، دانخوری ناودانی، دانخوری بشقابی، دانخوری زنجیری و دانخوری جوجه. هر کدام از این دستگاه های دانخوری دارای خصوصیات مختص به خود هستند و قیمت های متفاوتی دارند. 

دستگاه رطوبت سنج

دستگاه رطوبت سنج دستگاهی است که سطح رطوبت را در مرغداری اندازه گیری می کند. این دستگاه بسیار عالی بودهو از کاهش و یا افزایش بی رویه ی رطوبت جلوگیری می کند.

دستگاه تایمر

دستگاه تایمر یکی از دستگاه هایی است که در مرغداری ها استفاده می شود.

دستگاه دماسنج

دستگاه دماسنج برای اندازه گیری دمای استاندارد مرغداری های لازم است. زیرا دمایی که باید جوجه ها یا مرغ ها در آن باشند بسیار مهم و حائز اهمیت است.

دستگاه آبخوری

دستگاه آبخوری از دیگر دستگاه های مهم برای هر مرغداری است. این دستگاه نیز مانند دستگاه دانخوری از ملزومات مهم هر مکان مرغداری است. انواع مختلفی از این دستگاه وجود درد. در حالت کلی دستگاه آبخوری مرغداری و جوجه به دو دسته دستی و اتوماتیک تقسیم بندی می شود. این نمونه از دستگاه دارای مدل های مختلفی است که دارای خصوصیات بسیار متنوعی هستند. آبخوری نیپل از معروف ترین مدل های دستگاه آبخوری است. مسلما دستگاه آبخوری مرغ با جوجه بسیار متفاوت است.

قفس

قفس نیز از دستگاه های موجود در مرغداری ها است. به خصوص در مرغداری های بزرگ که تعداد قطعات پرورش مرغ بالا است. مرغداری هایی که بسیار مجهز هستند، از قفس ها اتوماتیک استفاده می کنند. این نمونه از قفس ها بسیار عالی و کاربردی می باشند. این قفس ها نیز دارای انواع مختلف هستند. قفس تخم گذار از مهم ترین نمونه های قفس در مرغداری ها به حساب می آید. هزینه کردن برای قفس در آینده هزینه های کلی را کاهش می دهد.

سیلو

سیلو آماده از دیگر لوازمی است که در مرغداری ها باید وجود داشته باشد. از سیلو در مرغداری ها به عنوان جایی برای ذخیره دان استفاده می کنند. زیرا به علت مصرف بالای دان در مرغداری ها و مراکز جوجه ، باید جایی برای انبار دان وجود داشته باشد.

دستگاه انتقال دهنده ی دان

این نمونه از دستگاه وظیفه ی انتقال دان را به سالن های مرغداری دارد. وجود این دستگاه کار را برای مرغداران و پرورش دهندگان جوجه بسیار راحت و آسان کرده است. در صورت وجود این دستگاه، دان طیور به موقع توزیع می شود. همچنین اندازه ها به صورت مساوی تقسیم می شود. علاوه بر آن تقسیم دان ها به صورت بهداشتی انجام شده و دان ها آلوده نمی شوند. وجود این دستگاه بسیاری از هزینه ها را کاهش می دهد و باعث می شود که نیروی انسانی به میزان خیلی کمی در سالن های نگهداری تردد کند.

 

 

دستگاه های دیگری نیز برای سالن مرغداری وجود دارند که بستگی به نوع مرغداری دارد. برخی از تجهیزات مرغداری گوشتی با مرغداری تخم فرق دارد. در هر حال برای پرورش دادن جوجه استفاده از دستگاه های بالا ضروری است. هرچند که وسایل ذکر شده مخارج پرورش جوجه و مرغداری را بالا می برند.

 

تجهیزات ایمنی که می بایست در مرغداری ها استفاده کنید، چیست؟

در مرغداری ها لوازم ایمنی زیادی مورد نیاز است که بدون استفاده از آن ها مرغداری با مشکل مواجه می شوند. به منظور راه اندازی مکانی برای پرورش جوجه تجهیزات ایمنی زیر مورد نیاز می باشد.

چکمه پلاستیکی دستکش لباس کار ماسک جارو کپسول آتش نشانی سطل و...

 

PPE مخفف عبارت Personal protective equipment به معنای تجهیزات حفاظت فردی است که به منظور حفاظت قسمتهای مختلف بدن افراد از موهای سر گرفته تا کف پاها در برابر انواع خطرات احتمالی در محیط های کار طراحی ، ساخته و ارائه می شوند .

 

برای خرید لوازم مورد نیاز مرغداری به کجا مراجعه کنیم؟

برای خرید وسایل مورد نیاز در زمینه پرورش جوجه راه های زیادی وجود دارد. اما باید بدانید که برای خرید این وسایل باید نهایت دقت را به خرج داد تا وسایل با کیفیتی را تهیه نمود به این منظور می توان به سایت فروشگاه لوازم ایمنی مراجعه کرده و وسایل مورد نیاز خود را از این فروشگاه ایده آل تهیه فرمایید. با خرید از این سایت می توانید هزینه پرورش جوجه را کاهش دهید.

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: هزینه پرورش جوجه وجود این دستگاه وجود داشته برای پرورش جوجه تجهیزات ایمنی مرغداری ها مورد نیاز مهم ترین دستگاه دان راه اندازی هزینه ها جوجه ها مرغ ها دان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۶۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۴۰۰ اتوبوس به پایتخت در ۳۲ ماه اخیر

علیرضا زاکانی شهردار تهران در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه خبر در خصوص قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی گفت: تردد در تهران به صورت ۶۶ درصد استفاده از وسایل شخصی و ۴۴ درصد استفاده از وسایل نقلیه عمومی است و علت آن هم عقب افتادگی تاریخی در نوسازی زیرساخت هاست.

وی با بیان اینکه در کشور هر ظرفیتی داشتیم دنبال کردیم تا خرید‌ها از داخل صورت بگیرد، به طوری که قرارداد سه هزار دستگاه اتوبوس منعقد شد، تصریح کرد: طبق مستندات تهران ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد. ۳۲ ماه پیش روز معرفی بنده به عنوان شهردار هزار و ۸۸۰ اتوبوس تحویل گرفتیم که ۸۸۰ دستگاه آن فعال بود. امروز سه هزار و ۲۰۰ اتوبوس داریم که دو هزار و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس در خطوط فعال هستند و تا چند روز آینده به سه هزار و ۴۰۰ دستگاه می‌رسد.

زاکانی با بیان اینکه ۶ هزار ون تهران مربوط به ۱۷ سال قبل بود و ۷۲ هزار تاکسی در تهران نیز وجود داشت که بخش قابل توجهی از آن با فرسودگی روبه رو بودند، اظهار کرد: پیش از سفر به چین برای اجلاس «یک کمربند یک جاده» قرارداد سه هزار دستگاه اتوبوس شامل دو هزار دستگاه دیزلی و هزار دستگاه برقی منعقد شد. پس از حضور در اجلاس پیگیری‌هایی برای انعقاد قرارداد مترو داشتیم.

وی افزود: در سال ۱۳۹۶ قراردادی برای ۶۹۱ دستگاه واگن مطرح شده بود و تا سال گذشته این طرح باقی مانده بود. پیش از سفر ما وزارت کشور در سفری این قرارداد را عملیاتی کرد. پس از ۶ سال عقب افتادگی که مقصر آن دولت قبلی بود، دولت انقلابی و جهادی اقدام کرد.

وی در ادامه یادآور شد: هشت رام قطار مترو به صورت کامل، ۱۰ رام قطعات و مابقی به صورت انتقال تکنولوژی وارد می‌شود. ما در چین با شرکت مربوطه اقدام به مذاکره کردیم و با پشتیبان مالی طرح نیز هماهنگی‌ها را انجام دادیم و قرارداد ۲۴ تا ۲۷ ماهه به ۱۲ تا ۱۴ ماه کاهش یافت و یک سال به نفع ایران شد.

زاکانی همچنین تصریح کرد: سهم اولیه ما دریافت شده بود و به همین دلیل یک سال به نفع ایران تمام شد. با مذاکره با چینی‌ها ۷.۵ میلیون یورو تکنولوژی ساخت بوژی را به ما دادند و مکلف شدند توسعه واگن سازی را برای ما انجام دهند. 

در قراداد چین ۲۵ میلیون یورو به نفع ایران عمل کردیم 

شهردار تهران با بیان اینکه این اقدام یک جهش برای داخل است، یادآور شد: میزان ساخت بوژی را برای کشور جلو انداختیم و ۲۵ میلیون یورو به نفع ایران تمام شد و فضای جدیدی برای خدمت در کشور فراهم شد. ۶۳۰ دستگاه نیز به ۷۹۱ دستگاه واگن رسید. نمونه کامل یک به یک خردادماه ساخته و در اواخر سال واگن‌ها وارد کشور خواهد شد. ما به دنبال داخلی سازی بهترین قطعات هستیم و به سمت تزئینات نرفته ایم. بنده آمده ام که مردم را خوشحال کنم و با وجود صدا‌هایی که شنیده می‌شود، ما توجهی به آن نداریم و مردم باید بدانند چه اتفاقات بزرگی در کشور رخ می‌دهد.

وی با اعلام اینکه اولین رام داخلی با همکاری مپنا، جهاد دانشگاهی و شرکت واگن سازی به صورت ۸۵ درصد داخلی سازی در حال تکمیل و یک افتخار برای کشور است، خاطرنشان کرد: ما خطوط را راه اندازی کرده ایم. مردم سال‌ها در مترو با زحمت رو به رو بودند، چون کسی به فکر آنها نبود.

ما به ازای ۲۵ سال گذشته در ۳ سال آینده، واگن وارد کشور خواهد شد

زاکانی با بیان اینکه ساخت خط ۸ و ۱۰ سال قبل آغاز شد و خط ۹ هفته آینده آغاز خواهد شد، گفت: تمام خطوط مترو غیر از خطوط ۹ و ۱۰ فعال هستند و یک انقلاب در مترو به عنوان زیرساخت ایجاد خواهد شد. ما به ازای ۲۵ سال قبل در سه تا چهار سال آینده، واگن وارد کشور خواهد شد. اورهال واگن‌ها نیز قابل مقایسه با گذشته نیست.

قیمت‌های طرف چینی ارزان‌تر و کیفیت بالاتر بود

شهردار تهران با اشاره به حضور خود در چین به دعوت شهردار پکن، تصریح کرد: موضوع حمل و نقل، هوشمندسازی، زیست محیطی و پسماند از موضوعات بحث ما در چین بودند. امروز انقلابی در چین در این بخش‌ها صورت گرفته و این مباحث برای آنها دیگر موضوعیت ندارد. ما سعی کردیم هدف‌گذاری مالی در این سفر داشته باشیم. قیمت‌هایی که در ایران به ما داده شده بود با چین قابل مقایسه نبود. قیمت‌های چین ارزان‌تر و کیفیت بالاتر بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • مافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ان
  • مافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند
  • «شبکه ملی ساخت سریع فناوری‌های راهبردی» راه اندازی شد
  • ۱۴۰۰ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است
  • شهردار تهران: ۱۴۰۰ اتوبوس در ۳۲ ماه به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است
  • ۱۴۰۰ اتوبوس در ۳۲ ماه به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است
  • افزایش ۱۴۰۰ اتوبوس به پایتخت در ۳۲ ماه اخیر
  • دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • جوجه ریزی ۱۰۰ میلیون قطعه‌ای در مرغداری‌های مازندران