Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی محبی گفت: برخورد علمی با کرونا نشان داد که دانشگاهیان چطور با ایجاد شرکت‌های دانش بنیان دور یکدیگر جمع شدند و حرکتی نو را با ترکیب دو عرصه علم و عمل ایجاد کرده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، انتشار بیش از ۱۰۰ مقاله علمی و پژوهشی در معتبر ترین مجلات بین المللی سبب شده است تا نام علی محبی استاد تمام  رشته مهندسی شیمی دانشگاه شهید باهنر است که در لیست ۲ درصد دانشمندان برتر جهان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه صنعتی شریف و کارشناسی ارشد در دانشگاه تهران و مقطع دکتری را نیز در دانشگاه شیراز به اتمام رسانده است، به جز انتشار ۱۰۰ مقاله علمی، در ۳ طرح پژوهشی برای شرکت گاز استان کرمان، ۲ طرح پژوهشی برای کارخانه سیمان کرمان، یک طرح پژوهشی برای مجتمع مس سرچشمه و یک طرح پژوهشی برای سازمان هوا فضا ۷ به عنوان مجری حضور داشته است.

محبی هفت مرتبه به عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه در گروه فنی و مهندسی شناخته شده است که ۲ مرتبه آن در سطح استانی بوده است. وی دو کتاب را تالیف و ۲ کتاب را نیز ترجمه کرده است.

محبی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: دانشمندان برتر ۲ درصد جهان بر اساس یک سری از مولفه هایی شناخته می شوند که این معیار ها توسط دانشگاه استنفورد آمریکا درجه بندی و تنظیم شده اند. یکی از این شاخصه‌ها H-Index یا شاخص هرش است که بر اساس میزان ارجاعات به مقالات یک نویسنده از سوی دیگر نویسندگان است.

این دانشمند کرمانی عنوان کرد: کشور ایران در سال های اخیر در چاپ مقالات علمی در سطح خاورمیانه همیشه جایگاه اول و یا دوم را داشته است که کشور ترکیه همیشه رقیب ایران در خاورمیانه بوده است.

وی ادامه داد: ایران از نظر انتشار تعداد مقالات در خاورمیانه وضعیت خوبی دارد ولی از نظر تعداد ارجاعات به مقالات چندان وضعیت مناسبی ندارد.

استاد تمام دانشگاه شهید باهنر کرمان تاکید کرد: در مسیر علم همیشه مشکلات فراوانی وجود داشته است که مهمترین آن می تواند چاپ و انتشار مقالات با کیفیت باشد که در مجلات بین المللی چارک اول و یا دوم منتشر شوند.

وی تشریح کرد: بنابراین یکی از معضلات اصلی در مقالات منتشر شده از سوی ایران این است که بعضی مقالات چاپ شده کیفیت بالایی ندارند.

محبی اذعان کرد: مقاله ای که کیفیت خوب  و بازخورد مناسبی نداشته باشد مورد توجه قرار نمی گیرد و تنها تعداد مقالات را افزایش می دهد.

وی ابراز کرد: مواردی بوده که بنده دو پایان نامه را باهم ترکیب کرده ام تا یک مقاله با کیفیت در یک مجله معتبر چاپ شود.

این دانشمند کرمانی ابراز کرد: همکاری بین صنعت و دانشگاه باید توسعه پیدا کند متاسفانه در حال حاضر اعتمادی بین این دو حوزه وجود ندارد نه دانشگاه به صنعتی ها و نه صنعتگران به دانشگاهیان اعتماد کافی ندارند.

وی اظهار کرد: در برخی مواقع یک پروژه صنعتی در دانشگاه انجام می شود اما صنعت پذیرای این پروژه نیست و آن را اجرا نمی کند که در این خصوص صنعت باید ریسک پذیر باشد که به جای ادامه در حیات سنتی خود ایده های نو را پیاده کند تا صنعت پیشرفته ای داشته باشیم.

محبی عنوان کرد: صنعتگران و حوزه صنعت باید دید خود را نسبت به پروژه های تحقیقاتی دانشگاه ها تغییر دهند زیرا اگر می خواهیم یک اقتصاد پویا و پیشرفته را شاهد باشیم باید این دو حوزه آشتی مسالمت آمیزی را آغاز کنند.

وی ادامه داد: حرکت رو به رشد شرکت های دانش بنیان نشان می دهد که دانشگاهیان حرکتی نو را با ترکیب دو عرصه علم و عمل ایجاد کرده اند.

محبی خاطر نشان کرد: در مبحث کرونا مشخص شده همین تعداد فارغ التحصیل چطور با ایجاد شرکت های دانش بنیان دور یکدیگر جمع شدند و با به کار گیری علم شان توانستند کارهای بزرگی را در تولید محصولات مورد نیاز کشور در این برهه انجام دهند.

وی تاکید کرد: اساس یک کشور علم است اگر پایه های علمی یک کشور در دو عرصه صنعت و دانشگاه مستحکم شود بی شک در آینده کشوری پیشرفته خواهیم داشت.

این استاد دانشگاه گفت: دانشگاه رشته هایی را که به صورت کاربردی موردنیاز هستند دایر کند تا در کنار علم، مهارت ایجاد شود و نیاز کشور را نیز مرتفع سازد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: طرح پژوهشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۶۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ بهروز ناصری،‌ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام در جلسه‌ای با حضور فعالان صنفی و اقتصادی استان ایلام که در این دانشگاه برگزار شد با بیان اینکه ظرفیت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دانشگاه در خدمت بخش تولید، سرمایه‌گذاری و صنعت قرار خواهد گرفت، اظهار کرد:‌ با توجه به سند تحول و تعالی دانشگاه و تأکید همیشگی دکتر طهرانچی مبنی بر حل مسئله در استان‌ها ظرفیت‌های دانشگاه در همه زمینه‌ها در خدمت توسعه استان قرار می‌گیرد.

وی افزود: صنعت، تولید و سرمایه‌گذاری با مشارکت و حضور دانشگاه بسیار نتیجه‌بخش خواهد بود. درب‌های دانشگاه همیشه برای توسعه ایلام باز بوده و به‌عنوان وظیفه ظرفیت دانشگاه در خدمت استان است. ظرفیت بی‌نظیر دانشگاه در شهرستان مهران شامل مجتمع رفاهی و اقامتی و زمین مناسب و پارکینگ ۱۰ هکتاری با مشارکت فعالان اقتصادی و صنعتی استان در راستای ایجاد پایانه صادراتی با محور محصولاتی تولیدی استان شکل می‌گیرد.

اربعین فرصت مناسبی برای توسعه و معرفی استان ایلام

یکی از تجار موفق و دبیر اتاق تعاون استان ایلام نیز گفت: اربعین فرصت مناسبی برای توسعه و معرفی استان است. مهم‌ترین اولویت استان باید رفع موانع اداری برای حضور سرمایه‌گذاران در استان باشد.

فرزاد فیض‌الهی بیان کرد: ورود دانشگاه آزاد اسلامی به توسعه استان امیدبخش و مهم‌ترین اولویت فعلی استان ایجاد پایانه صادرات و برندسازی تولیدات استان است که این مهم با همکاری و محور دانشگاه آزاد اسلامی شکل خواهد گرفت.

به گزارش آنا،‌ در این جلسه فعالان اقتصادی و صنفی ایلام به بیان مشکلات و سنگ‌اندازی‌های پیش روی صنعت استان و سرمایه‌گذاری اشاره و خواستار ورود دانشگاه آزاد اسلامی ایلام به این مباحث شدند و رحیم لطفی عضو اتاق صنعت و معدن و از فعالان و کارآفرینان نمونه استان در حوزه تولید و صنعت آرد استان، یار حسین دینی پژو از کارآفرینان و عضو اتاق اصناف استان و کاظم اسماعیلی از فعالان اقتصادی و کارآفرین به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • توسعه تجارت انرژی در کنار پیوستن به بریکس و شانگهای زمینه‌ساز رشد اقتصادی کشور شد
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است
  • کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • اینفوگرافیک/ ابرپروژه سد و نیروگاه اومااویا نمونه توان صنعت فنی و مهندسی کشور