Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@12:47:04 GMT

قیمت مرغ در بازار، ۲۱ تا ۲۷هزار تومان شد

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۳۷۸۱۲

قیمت مرغ در بازار، ۲۱ تا ۲۷هزار تومان شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، محمد یوسفی در مورد وضعیت بازار مرغ اظهار کرد: قیمت مصوب مرغ که 20 هزار و 400 تومان است، مرغ هم به قدر کافی وجود دارد و نیازی به عجله مردم در خرید نیست. البته طبیعی است که نزدیک به عید کمی مصرف زیاد شود و مردم می‌خواهند برای روزهای نوروز ذخیره داشته باشند و مصرف کمی افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علت تشکیل صف‌های مرغ عجله مردم برای ذخیره‌سازی ایام نوروز است.

وی افزود: در تهران حدود 3 هزار و 500 واحد مرغ ‌فروشی وجود دارد، ممکن است در هر گوشه‌ای از شهر قیمت مرغ متفاوت باشد. در بعضی مراکز مرغ را به قیمت 20 هزار و 400 تومان نیز می‌فروشند اما ممکن است یک مغازه روزانه 150 مرغ بفروشد و با همان تمام هزینه‌های مغازه و زندگی خود را به دست بیاورد. این بزرگترین اشکال سیستم توزیع است که باعث تفاوت قیمت‌گذاری در سطح شهر می‌شود.

رییس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با تاکید بر یکسان بودن هزینه برای مرغ فروشان گفت: قیمت مرغ زنده برای کسی که مرغ را 20 هزار و 400 می‌فروشند با کسی که گرانتر می‌فروشند برابر است. قیمت کشتارگاه و دیگر هزینه‌ها هم برابر است.

وی افزود: هم مصرف مرغ بالا رفته و هم مردم عجله می‌کنند و هرجایی که صف می‌بینند می‌ایستند، حتی ممکن است در ابتدا نداند که این این صف برای مرغ یا روغن یا حبوبات است.

وی در ادامه با اشاره به نرخ روز گوشت مرغ در بازار خاطرنشان کرد: در بازار مرغ کیلویی از 21 تا 27 هزار تومان فروخته می‌شود. این تفاوت‌ها نسبت به سایر کالاها چندان هم زیاد نیست، در دیگر کالا تفاوت قیمت تعاونی با آزاد ممکن است تا دوبرابر هم برسد. 10 یا 12 درصد قیمت اضافه‌تر مرغ مساله بزرگی نیست.

یوسفی همچنین بیان کرد: اگر این سهمیه‌بندی‌ها را حذف کنند قیمت مرغ متعادل می‌شود. مرغداران همه نسبت به قیمت مرغ زنده‌ای که سازمان حمایت و ستاد تنظیم تعیین کرده معترض هستند. قیمتی که تعیین کردند؛ قیمت روی کاغذ، پشت میز و ماشین حساب است اما قیمت تمام شده مرغ زنده، در مرغداری‌ها مشخص می‌شود. هزینه‌های جانبی زیادی وجود دارد که در این قیمت‌های تصویبی دیده نمی‌شود.

وی افزود: قیمت‌های مصوب باید متعادل شده و افزایش یابد؛ اگر این وضعیت ادامه پیدا کند و این هزینه‌ها هر روز گرانتر شود مانند افزایش 25 درصدی دستمزدها در سال آینده و این هزینه‌ها دیده هم نشود، روز به روز تعداد مرغداری‌های فعال کمتر خواهد شد. زمانی در استان تهران دست کم 1000 واحد پرورش مرغ گوشتی داشتیم امروز فکر نمی‌کنم حتی 300 واحد باقی مانده باشد. از طرف دیگر مصرف مرغ در استان تهران زمانی روزانه 300 یا 500 کیلوگرم بوده اما این رقم امروز به روزانه به 1500 کیلوگرم رسیده است. چیزی ارزانتر از مرغ نیست که مردم مصرف کنند.

پربیننده ترین ایرانی‌ها ماهانه چند کیلوگرم مرغ مصرف می‌کنند؟ قیمت‌ کالاهای پرمصرف ایام عید تعدیل می‌شود/ آغاز طرح فروش فوق العاده اصناف از فردا قیمت هر کیلو چای ۷۰هزار تومان شد رکوردزنی صادرات پسته ایران کاهش قیمت میوه شب عید

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت مرغ برجام قیمت مرغ هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۷۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفت در مدار رشد؟

روز جمعه قیمت نفت افزایشی شد. برنت به ۸۹دلار و ۵۳سنت و WTI آمریکا به ۸۴دلار و ۱۲سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش دنیای اقتصاد، رشد تولید ناخالص داخلی، کاهش تورم و عدم کاهش نرخ بهره آمریکا در کنار نگرانی از افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، از عوامل اصلی رشد قیمت نفت بوده‌اند. ترس از استمرار تنش‌های ژئوپلیتیک در منطقه خاورمیانه، همچنان بر نگرانی بازار جهانی انرژی نسبت به عرضه پایدار نفت افزوده است و از قیمت این کالای استراتژیک حمایت می‌کند.

قیمت جهانی نفت در اولین ساعات تجارت در روز جمعه مورخ ۷ اردیبهشت ماه، روند افزایشی در پیش گرفت. طبق اعلام وزارت خزانه داری ایالات متحده، چشم انداز اقتصادی این کشور در شرایط باثبات تری در مقایسه با سه‌ماهه اول سال‌جاری میلادی قرار دارد.

 از طرف دیگر نگرانی فعالان بازار انرژی در مورد عرضه جهانی نفت به واسطه استمرار منازعات در منطقه نفت‌خیز خاورمیانه کماکان پابرجاست. روز گذشته و در لحظه تنظیم این گزارش، قیمت هر بشکه نفت‌برنت دریای شمال با ۴۱‌سنت افزایش به ۸۹ دلار و ۵۳‌سنت رسید. شاخص دیگر یعنی وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با ۳۶‌سنت افزایش در رقم ۸۴ دلار و ۱۲‌سنت به ازای هر بشکه معامله شد.

در همین رابطه، وزیر خزانه‌داری آمریکا، اعلام کرد منحنی رشد اقتصاد این کشور از آنچه که پیش‌بینی‌ها از انتظار رشد برای سه‌ماهه اول سال‌جاری میلادی نشان می‌دادند، در شرایط بهتری قرار دارد.

وی افزود: تولید ناخالص داخلی در ایالات متحده در سه‌ماهه اول سال‌۲۰۲۴ افزایش داشته، ضمن آنکه تورم این کشور تا سطح قابل قبولی پایین آمده‌است. این در حالی است که تا پیش از اظهارات جنت یلن، شواهد حاکی از افزایش تورم در این کشور بود که به نوبه خود بر بازار نفت تاثیر می‌گذاشت، چرا که پیش‌بینی سرمایه‌گذاران نفتی حاکی از آن است که فدرال‌رزرو نرخ بهره را حداقل تا پیش از ماه سپتامبر کاهش نخواهد داد. واقعیت این است که ادامه تنش‌های ژئوپلیتیکی در منطقه خاورمیانه همچنان بر نگرانی فعالان بازار و سرمایه‌گذاران نسبت به عرضه نفت، افزوده و از قیمت این کالای استراتژیک حمایت می‌کند.

دیگر خبرها

  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • رصد بازار حبوبات در استان یزد
  • ریال عربستان در بازار آزاد ۱۶۵۶۰ تومان
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • سیگنال رایگان ارز دیجیتال فیوچرز یا سیگنال فارکس؟
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۱:۰۰
  • رفع نگرانی کشاورزان با مصرف کود یارانه ای
  • نفت در مدار رشد؟
  • مصرف ماهانه ۸۵ هزارتن تخم مرغ در کشور
  • اهمیت سامانه خودنویس در کاهش تلاطمات بازار اجاره با حذف واسطه‌ها و صفر کردن هزینه عقد قرارداد