Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@09:00:48 GMT

بستر بررسی گفتمان های هنر و اقتصاد ایجاد شود

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۳۸۸۴۲

بستر بررسی گفتمان های هنر و اقتصاد ایجاد شود

ایسنا/کردستان رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کردستان گفت: از صاحبان هنر استان درخواست می شود که بستر بررسی گفتمان های هنر و اقتصاد و ایجاد چارچوب فکری و هنری را برای اعتلای هنر و فرهنگ مهیا کنند.

 سید مختار هاشمی امروز یکشنبه(17 اسفندماه) در آیین اختتامیه جشنواره کسب و کارها و محصولات فرهنگی استان کردستان در جشنواره "خه لات" اظهار کرد: از دست اندر کاران و پژوهشگران و صاحبان هنر استان درخواست می شود که به اقتصاد هنر استان توجه بیشتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی وضعیت معیشتی هنرمندان عرصه های مختلف را نامناسب ذکر و عنوان کرد: باید برای بهبود وضعیت معیشتی هنرمندان برنامه های اثر بخشی برای رفاه و تامین اجتماعی آن ها صورت گیرد.

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کردستان با اشاره به کتاب "چرا هنرمندان فقیر هستند" عنوان کرد: بسیاری از آثار هنری در گذر زمان دچار نوسان می شود؛ اما باید در نظر داشت که نگاه اقتصاد به تولیدات به ویژه تولیدات هنری و فرهنگی از جنبه های سودگرایانه است در حالی که نگاه هنر نگاه کشف ظرفیت های بر آمده از روح و خلاقیت برای ایجاد واکنش توام با حس خوشایند و در واقع رویکردی زیبا شناسانه به یک تولید هنری است، که اگرچه این دو گفتمان متفاوت است اما نقطه تلاقی آن ها با ارزش و مهم است.

وی ادامه داد: تعامل بین اقتصاد و هنر و ایجاد کارهای هنری و نبوغ می تواند اقتصاد را پویا کند اما برای ایجاد پایداری محصولات فرهنگی و هنری حمایت های جدی لازم است، لذا از صاحبان هنر استان درخواست می شود که بستر بررسی گفتمان های هنر و اقتصاد و ایجاد چارچوب فکری و هنری را برای اعتلای هنر و فرهنگ مهیا کنند.

هاشمی، با اشاره به اینکه چالش های زیادی برای هنرمندان در صنعت فرهنگی و هنر وجود دارد عنوان کرد: صنعت فرهنگی اشخاص ثالثی را به عنوان سرمایه گذار با اهداف مشخص وارد تولید می کند، و هدف آن استقاده حداکثری از امکانات و بهره گیری از فناوری های نوین است. بنابراین باید سیاست هایی تبیین شود که موجب رشد هنر شود اما این امر بدون شناخت بر تنگناهای موجود در راه فرهنگ سرانجام خوبی نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: پژوهش و مطالعه در این راستا برای توسعه، حمایت، بازاریابی و ایجاد زیرساخت ها برای ارائه محصولات هنری بسیار مهم است.

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کردستان با اشاره به انتخاب شهر سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی در جهان افزود: این رخداد بسترهای لازم برای توسعه پایدار اقتصادی در فرهنگ و هنر را مهیا می کند، لذا تحقق این مهم با ایجاد زیرساخت های فیزیکی مناسب امکان پذیر است.

وی یکی از اصلی ترین زیرساخت ها را ایجاد مکانی برای فعالیت های پژوهشی و آموزشی، ثبت آثار، نمایشگاه ساز فروشی و کارگاه سازسازی برای رسیدن به این هدف عنوان کرد.

هاشمی در پایان یادآور شد: اتاق بازرگانی سنندج اعلام می کند که همکاری لازم را برای ارتقا محتوای تولیدات هنری و رسانه ای را شروع کرده است.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری استان کردستان اتاق بازرگانی هنر استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۸۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در دیدار حسین گروسی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با محمد‌ مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی راهکارهای گسترش روابط فی مابین و همکاری های در حوزه فرهنگی و اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق و احیای مجتمع فرهنگی و هنری منطقه آزاد ماکو از جمله موضوعات مورد بحث در این دیدار بود.

مقرر شد بزودی تفاهم نامه همکاری فی مابین به امضای طرفین برسد.

دیگر خبرها

  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در صحن مجلس
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • بررسی علت ترک خوردن سیمان سفید و پودر سنگ چیست؟
  • تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • بررسی یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال تدوین شد
  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد
  • مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود