Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، کیارش بیرانوند مدیرکل شیلات لرستان گفت: طرح اولیه تولید تخم چشم‌زده قزل‌آلای رنگین‌کمان استان با ظرفیت سالانه ۲ میلیون قطعه بچه ماهی در شهرستان ازنا انجام شد.

کیارش بیرانوند با اشاره به اینکه ظرفیت تولید هشت میلیون قطعه تخم چشم زده در استان وجود دارد تصریح کرد: در این طرح قابلیت تعیین جنسیت ماهی و افزایش تعداد ماهیان ماده مولد وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: طرح تکثیر تخم چشم زده ماهیان قزل آلای رنگین کمان با همکاری سازمان شیلات ایران، دانشگاه صنعتی اصفهان و شیلات لرستان در شهرستان ازنا آغاز شده است که با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان با جدیت دنبال می‌شود.

مدیرکل شیلات لرستان با اشاره به تولید سالانه حدود ۲۸ هزار تن انواع آبزیان در لرستان ادامه داد: ۲۳ هزار تن از این میزان، تولید ماهیان سردآبی است که منجر به کسب رتبه نخست استان در سطح کشور شده است.

بیرانوند گفت: در حال حاضر ۵۸۰ مزرعه پرورش و تکثیر آبزیان به ویژه قزل آلای رنگین کمان در استان وجود دارد که اجرای طرح تکثیر تخم چشم زده، با هدف اصلی تولید تک جنس تماما ماده و حذف ماهی نر از ماهیان پرواری اجرا می‌شود.

او افزود: این طرح دانش بنیان است و ماهی تولیدی حاصل از آن از قابلیت رشد و لاشه برتری برخوردار و در مقابل گل و لای رودخانه و بیماری‌ها مقاوم‌تر است.

مدیرکل شیلات لرستان ادامه داد: با اجرای طرح تولید تخم چشم زده قزل آلای رنگین کمان ظرفیت تولید در مزارع سردآبی استان حدود ۳۰ درصد افزایش می‌یابد و میزان پرورش ماهیان سردآبی استان از ۲۳ هزار به ۳۰ هزار تن خواهد رسید بنابراین این طرح تا سال آینده در سایر مراکز پرورش ماهی سردآبی استان اجرا می‌شود.

بیرانوند با اشاره به اقدامات اخیر در حوزه مجتمع سازی جهت پرورش آبزیان سردآبی استان اظهار داشت: اکنون مجتمع‌هایی به ظرفیت ۱۰ هزار تن در حال آماده سازی و واگذاری به بخش خصوصی است.

او  ادامه داد: دامپزشکان و آبزی پزشکان خوبی در لرستان فعالیت دارند و تلاش می‌شود یک کلینیک آبزیان با حضور بخش خصوصی در استان راه اندازی شود.

مدیرکل شیلات لرستان افزود: اکنون پنج مجتمع در استان با اعتبار بیش از ۵۰ میلیارد تومان و ظرفیت تولید بیش از ۱۰ هزار تن در حال بهره برداری هستند.


انتهای پیام/ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیلات لرستان ماهی قزل آلا مدیرکل شیلات لرستان قزل آلای رنگین کمان سردآبی استان تخم چشم زده هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۹۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت

  سید محمد رضا سیدحسینی  در نشست قرارگاه مرکزی امنیت غذایی گفت:به همت بخش خصوصی و در راستای ارتقای تولید با این میزان جوجه ریزی سه هزار و ۹۰۰ تن گوشت مرغ تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی ادامه داد: به منظور افزایش ضریب خوداتکایی سیستان و بلوچستان به گوشت مرغ ۳۲۷ واحد ۲۰ هزار قطعه‌ای مرغ گوشتی و ۱۵ واحد مرغ تخم گذار ۲۰ هزار قطعه‌ای با سرمایه‌گذاری بیش ۲۶ هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در حال ساخت است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: هم اکنون ۴۰۰ واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه ای فعال با ظرفیت هشت میلیون قطعه در هر دوره در استان مشغول تولید است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم
  • حال موسیقی ایران خوب است
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس
  • تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • کلنگ احداث طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی
  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت