Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک وکیل بین المللی تجاری ورزشی گفت: ناآگاهی از مقررات حقوقی بین المللی فوتبال باعث شده در سال‌های از درآمد‌های قابل توجه ارزی محروم شویم. خبرگزاری میزان - با پیگیری‌های حقوقی رسمی انجام شده کارگزاران حقوقی و نقل و انتقالاتی طرف قرارداد فدراسیون فوتبال، بیش از نیم میلیون یورو از مبلغ انتقال علیرضا جهانبخش به برایتون به حساب اعلام شده فدراسیون فوتبال در آلمان منتقل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این خبر جالب توجه بامداد روز گذشته در خبرگزاری میزان منتشر شد و بازخورد‌های متفاوتی نیز داشت. علی ملیح زاده وکیل بین المللی تجاری ورزشی که کار‌های حقوقی فدراسیون فوتبال را دراین پرونده پیگیری کرده در گفت‌وگو با میزان، در خصوص این اتفاق گفت: متاسفانه ناآگاهی از مقررات حقوقی بین المللی فوتبال باعث شده در سال‌های گذشته از درآمد‌های قابل توجه ارزی محروم شویم. عدم شناخت از قوانین و پیگیری حقوق قانونی تا این لحظه شرایطی را فراهم کرده که فوتبال ایران حدود ۲۰ میلیون یورو از دست بدهد. به همین ترتیب با توجه به تخصصم در این زمینه و ارتباطات بین‌المللی که وجود داشت، تصمیم گرفتیم که سیستم مکانیزم مشارکت را در فوتبال ایران فعال کنیم.
ملیح‌زاده افزود: برای آنهایی که از مکانیزم مشارکت شناخت ندارند باید بگویم که در کنار مقررات فیفا در خصوص شرایط دریافت حق آموزش از سوی باشگاه‌های آموزش دهنده بازیکن، مقررات مشابه، اما مجزایی تحت عنوان Solidarity Mechanism (مکانیزم مشارکت) وجود دارد که در فوتبال ایران کمتر شناخته شده است. در این سال‌ها بحث‌هایی درباره حق آموزش یا حق رشد در فوتبال مطرح شده؛ اما باز هم با سیستم اصلی بین المللی این مباحث مطرح شده تفاوت آشکار داشته است. مکانیزم مشارکت از جمله روش‌هایی است که باشگاه‌های آموزش دهنده بازیکنانی که به سطح حرفه‌ای رسیده‌اند، می‌توانند از طریق آن، منتفع شده و کسب درآمد کنند. به این شکل که درصدی از ترانسفر هر بازیکن عاید باشگاه می‌شود. کشور‌های آفریقایی نیز از مکانیزم مشارکت با توجه به آمار انبوه ترانسفر بازیکن درآمد خیره کننده‌ای دارند. به طور مثال کپا آریزابالاگا وقتی به چلسی پیوست، باشگاه اسپانیایی ناشناخته‌ای که ۱۲ سال او را پرورش داده بود، ۱ میلیون یورو درآمد کسب کرد.
ملیح‌زاده در ادامه گفت: بررسی‌های اولیه ما نشان داد که بسیاری از باشگاه‌های ایرانی با این مکانیزم آشنایی ندارند و هیچ اقدام حقوقی برای دریافت حق خود نمی‌کنند. به همین ترتیب برای اولین بار برای باشگاه سایپا از پرونده انتقال کریم انصاری فرد از ناتینگهام فارست به السیلیه قطر ۷۵ هزار یورو درآمد کسب کردیم. هم چنین برای چند باشگاه دیگر هم پیگیری حقوقی انجام شد و در نهایت متوجه شدیم که فوتبال ایران می‌تواند از پرونده علیرضا جهانبخش هم سهم قابل توجهی ببرد. با اینکه ۱۸ ماه از انتقال او گذشته بود، با نامه نگاری و ارسال لوایح حقوقی محکم، مذاکرات را آغاز کردیم و پس از چند ماه خدا را شکر به نتیجه رسیدیم. البته باشگاه برایتون ابتدا معتقد بود که تنها ۴۳۵ هزار دلار به فدراسیون باید پرداخت کند که مذاکرات انجام شده و بررسی موارد قانونی باعث شد این رقم به ۵۷۳ هزار دلار افزایش پیدا کند.
وکیل فدراسیون فوتبال گفت: توجه داشته باشید که به خاطر تحریم‌های ظالمانه علیه ایران راضی کردن باشگاه برایتون برای پرداخت این پول و انتقال آن به حساب بانکی اعلام شده در آلمان هم پروسه‌ای سخت بود که با مکاتبات و رایزنی‌های حقوقی این مانع هم برداشته شد. الان هم به امید خدا در تلاش هستیم تا اقدامات لازم برای دریافت پول از ترانسفر سردار آزمون و مهدی طارمی را هم انجام بدهیم. مقوله مکانیزم مشارکت در همه جای دنیا امر حقوقی ساده است، اما در ایران به خاطر شرایط سخت اقتصادی امروز و عدم آگاهی از قوانین زیاد به چشم می‌آید. به طور مثال باشگاه تراکتور می‌توانست از انتقال محمدرضا آزادی بازیکن جوان خود حداقل ۳۰۰ هزار دلار درآمد کسب کند، اما دوستان رضایتنامه او را صادر کردند و اقدامی هم برای دریافت این پول انجام ندادند. در سال‌های گذشته هم از انتقال علی دایی، علی کریمی، مهدی مهدوی‌کیا و بسیاری دیگر از ستاره‌ها می‌توانست میلیون‌ها یورو ارز وارد فوتبال ایران شود که به خاطر عدم پیگیری این اتفاق رخ نداد.
ملیح زاده ادامه داد: این مساله را هم نباید فراموش کرد که پرداخت این مبالغ در اصل برای توسعه فوتبال و پرورش استعداد‌ها و علیرضا جهانبخش‌های دیگر انجام می‌شود و مدیران فدراسیون باید بخشی از این مبلغ را خرج توسعه فوتبال جوانان کنند.
ملیح‌زاده که یکی از اعضای کارگروه حقوقی پرونده مارک ویلموتس هم هست، درباره آخرین وضعیت پیگیری اعتراض فدراسیون به دادگاه CAS درباره حکم محکومیت ۶ میلیون و ۲۰۰ هزاریورویی گفت: اهمیت و حساسیت پرونده به قدری بالا است که به هیچ عنوان نمی‌توانیم درباره لوایج دفاعیه ارسال شده به دادگاه و سیاستی که در پیش گرفته‌ایم حرفی بزنیم. کارگروه حقوقی تمام تلاش خود را می‌کند که از حقوق فوتبال ایران دفاع کند. در شرایط کنونی هم منتظر تصمیم دادگاه هستیم و پیش‌بینی ما این است که نهایتا تا تابستان رای نهایی صادر شود.   ملیح‌زاده در ادامه گفت: بررسی‌های اولیه ما نشان داد که بسیاری از باشگاه‌های ایرانی با این مکانیزم آشنایی ندارند و هیچ اقدام حقوقی برای دریافت حق خود نمی‌کنند. به همین ترتیب برای اولین بار برای باشگاه سایپا از پرونده انتقال کریم انصاری فرد از ناتینگهام فارست به السیلیه قطر ۷۵ هزار یورو درآمد کسب کردیم. هم چنین برای چند باشگاه دیگر هم پیگیری حقوقی انجام شد و در نهایت متوجه شدیم که فوتبال ایران می‌تواند از پرونده علیرضا جهانبخش هم سهم قابل توجهی ببرد. با اینکه ۱۸ ماه از انتقال او گذشته بود، با نامه نگاری و ارسال لوایح حقوقی محکم، مذاکرات را آغاز کردیم و پس از چند ماه خدا را شکر به نتیجه رسیدیم. البته باشگاه برایتون ابتدا معتقد بود که تنها ۴۳۵ هزار دلار به فدراسیون باید پرداخت کند که مذاکرات انجام شده و بررسی موارد قانونی باعث شد این رقم به ۵۷۳ هزار دلار افزایش پیدا کند.
وکیل فدراسیون فوتبال گفت: توجه داشته باشید که به خاطر تحریم‌های ظالمانه علیه ایران راضی کردن باشگاه برایتون برای پرداخت این پول و انتقال آن به حساب بانکی اعلام شده در آلمان هم پروسه‌ای سخت بود که با مکاتبات و رایزنی‌های حقوقی این مانع هم برداشته شد. الان هم به امید خدا در تلاش هستیم تا اقدامات لازم برای دریافت پول از ترانسفر سردار آزمون و مهدی طارمی را هم انجام بدهیم. مقوله مکانیزم مشارکت در همه جای دنیا امر حقوقی ساده است، اما در ایران به خاطر شرایط سخت اقتصادی امروز و عدم آگاهی از قوانین زیاد به چشم می‌آید. به طور مثال باشگاه تراکتور می‌توانست از انتقال محمدرضا آزادی بازیکن جوان خود حداقل ۳۰۰ هزار دلار درآمد کسب کند، اما دوستان رضایتنامه او را صادر کردند و اقدامی هم برای دریافت این پول انجام ندادند. در سال‌های گذشته هم از انتقال علی دایی، علی کریمی، مهدی مهدوی کیا و بسیاری دیگر از ستاره‌ها می‌توانست میلیون‌ها یورو ارز وارد فوتبال ایران شود که به خاطر عدم پیگیری این اتفاق رخ نداد.
ملیح زاده ادامه داد: این مساله را هم نباید فراموش کرد که پرداخت این مبالغ در اصل برای توسعه فوتبال و پرورش استعداد‌ها و علیرضا جهانبخش‌های دیگر انجام می‌شود و مدیران فدراسیون باید بخشی از این مبلغ را خرج توسعه فوتبال جوانان کنند.
علی ملیح زاده که یکی از اعضای کارگروه حقوقی پرونده مارک ویلموتس هم هست، درباره آخرین وضعیت پیگیری اعتراض فدراسیون به دادگاه CAS درباره حکم محکومیت ۶ میلیون و ۲۰۰ هزاریورویی گفت: اهمیتو حساسیت پرونده به قدری بالا است که به هیچ عنوان نمی‌توانیم درباره لوایج دفاعیه ارسال شده به دادگاه و سیاستی که در پیش گرفته ایم حرفی بزنیم. کارگروه حقوقی تمام تلاش خود را می‌کند که از حقوق فوتبال ایران دفاع کند. در شرایط کنونی هم منتظر تصمیم دادگاه هستیم و پیش بینی ما این است که نهایتا تا تابستان رای نهایی صادر شود.   بیشتر بخوانید: توضیحات مسئول روابط بین‌الملل پرسپولیس درباره لغو محرومیت و دریافت ITC ترابی   انتهای پیام/ برچسب ها: فوتبال فدراسیون فوتبال

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فوتبال فدراسیون فوتبال فدراسیون فوتبال مکانیزم مشارکت علیرضا جهانبخش باشگاه برایتون کارگروه حقوقی توسعه فوتبال فوتبال ایران برای دریافت میلیون یورو بین المللی قابل توجه ملیح زاده هزار دلار درآمد کسب انجام شد باعث شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۹۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، ضمن آروزی موفقیت و پیروزی برای کشور در عرصه‌های ملی و بین المللی ابراز داشت: خوشبختانه رهبر معظم انقلاب – مد ظله العالی – در طول دوران رهبریشان و حتی قبل از آن، به عنوان یکی از چهره‌های شاخص علاقه‌مند به پیشرفت و توسعه کشور از جنبه‌های مختلف شناخته می‌شده‌اند و هر کجا مدیریت میدانی به دست ایشان بوده و مانعی وجود نداشته، نتایج خوبی را همراه داشته است.

وی با اشاره به جایگاه برجسته رهبر معظم انقلاب مد ظله العالی در دید رهبران دنیا اظهار داشت: ایشان قدم‌هایی بلندی برداشته‌اند؛ اما متأسفانه ما دچار حجاب معاصرت هستیم و این حجاب واقعیت‌ها را کم و گاهی بسیار کم تر از آنچه هست نشان می‌دهد.

عملیات «وعده صادق» در سایه توکل به خدا و امید به آینده میسر شد

امام جمعه قم با اشاره به زوایای پیچیده علمی عملیات «وعده صادق» بیان داشت: پس از این عملیات نگاه کشورها به ما تغییر کرد و تا حد زیادی تحت تأثیر این عملیات پیچیده و حرکت قدرتمندانه قرار گرفتند.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: حتی برخی از افرادی که با این انقلاب همسو نبودند نیز بعد از این موفقیت به خود آمدند.

وی افزود: این موفقیت در سایه توکل به خدا و امید به آینده میسر شد و معتقدم اگر امید در نسل جوان ما جوانه بزند و نسل جوان به جای پرداختن به جذابیت‌های کاذبی که دنیای غرب برای آن‌ها ایجاد کرده است با امید به آینده تلاش کند، موفقیت و پیشرفت را در پی خواهد داشت.

از تحریم استقبال نمی‌کنیم

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری محدودیت را، علی رغم انتظار دشمنان، یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: تحریم‌ها عاملی شدند تا به خود متکی باشیم و از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: البته این بدان معنا نیست که از تحریم استقبال می‌کنیم؛ اما اگر این محدودیت‌ها نبود، قطعا توجه به ظرفیت‌های داخلی پیدا نمی‌کردیم و به خاطر وابستگی شدید به دیگران، اعتماد به نفس خود را از دست می‌دادیم.

وی ابراز امیدواری کرد: این انقلاب با دعای پاکان و صالحان به پیروزی رسید و إن شاء الله بتوانیم این راه را استوارتر از گذشته طی کنیم و مطابق پیش بینی رهبر معظم انقلاب مد ظله العالی تا ظهور امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف ادامه دهیم.

طلاب در حوزه مسکن و معیشت دچار مشکل هستند

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با تأکید بر اهمیت ارتباط حوزه‌های علمیه با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: ظرفیت‌های خوبی در حوزه وجود دارد و طلاب فاضل و اندیشمند زیادی داریم که امیدهای آینده حوزه هستند.

وی افزود: متأسفانه امروز به خاطر مشکلات اقتصادی کشور، طلاب نیز در حوزه مسکن و معیشت دچار مشکل هستند و باید شرایطی فراهم شود که این نخبگان بتوانند بدون دغدغه بدرخشند.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه، روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیاد ریاست جمهوری، با اشاره به جایگاه علم و فناوری در معادلات امروز دنیا ابراز داشت: عملیات «وعده صادق» دو ویژگی دارا بودن فناوری واقعی و دوم شجاعت در استفاده را با خود به همراه داشت.

وی علم و فناوری را یکی از مهم‌ترین ارکان پیشرفت، توسعه و رشد کشور عنوان کرد و اظهار داشت: علم در گذشته بیشتر جنبه زینتی داشت. بعد از انقلاب صنعتی، علم یک محصول داد که عبارت از فناوری بود. غرب از این محصول علم برای بهره کشی از طبیعت و ثروت آفرینی استفاده کرد؛ اما در دهه‌های اخیر علم از عوامل ایجاد اقتدار و قدرت آفرین است.

دهقان با اشاره به اهمیت علوم اجتماعی خاطر نشان کرد: از سال گذشته سعی کردیم به فضای تولید علوم اجتماعی بیشتر توجه کنیم.

دیگر خبرها

  • فدراسیون فوتبال دوباره درخواست حواله خودرو داد
  • محدودیت یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت
  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد
  • ۳۵۶ مورد کارت بازرگانی جدید در کردستان صادر شده است
  • زارعی: سهمیه ایران در لیگ نخبگان آسیا در سال ۲۰۲۴ تغییری نکرده است
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • استقلال و یاسین سلمانی، بیرانوند و سپاهان!
  • قهرمان لیگ برتر ایران همزمان فدراسیون و AFC را تهدید کرد
  • آماده‌باش فدراسیون برای ال‌کلاسیکوی ایران
  • آماده‌باش فدراسیون برای ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران