Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه معارف اسلامی گفت: همه کلاس‌های ما که بالغ بر ۲۵۰ کلاس است، در فضای مجازی و با کیفیت عالی برگزار و بارگذاری می‌شود و در حال حاضر در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام روح الله شاکری، رئیس دانشگاه معارف اسلامی دانشگاه معارف اسلامی را دانشگاه تربیت مدرس برای گروه‌های معارف اسلامی سراسر کشور عنوان کرد و گفت: در این دانشگاه، مقطع کارشناسی نداریم و دانشگاه در مقاطع تحصیلات تکمیلی ارشد و دکتری، دانش‌پژوه می‌پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: از ابتدای تأسیس، تعداد دانشجویان این دانشگاه در مقطع ارشد ۱۳۶۴ و در مقطع دکتری ۵۱۳ نفر است که از این تعداد تاکنون در مقطع ارشد ۶۱۵ و در مقطع دکتری ۲۳۸ نفر از دانشگاه معارف اسلامی فارغ‌التحصیل شده‌اند و بیش از هفتاد درصد فارغ‌التحصیلان مقطع دکتری این دانشگاه در مراکز مختلف علمی به عنوان هیئت علمی مشغول به کار هستند.

رئیس دانشگاه معارف افزود: ما در حقیقت برای وزارت علوم نیرو تربیت می‌کنیم و عمده فارغ التحصلان ما در این وزارت جذب می‌شوند. برخی از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه نیز در پست‌های علمی مهمی همچون نمایندگی مجلس، معاونت صداوسیما، ریاست دانشگاه، مدیران حوزه‌های علمیه و … مشغول به خدمت هستند.

شاکری افزود: ۲۲ عضو هیئت علمی تمام وقت، ۱۰ عضو هیئت علمی وابسته و بیش از ۱۰۰ استاد مدعو از اساتید حوزه و دانشگاه، اساتید دانشگاه معارف اسلامی را تشکیل می‌دهند و البته با استاندارد‌های لازم جهت جذب فاصله داریم که این فاصله با دعوت اساتید توانمند تا حدودی برطرف شده است.

رئیس دانشگاه معارف اسلامی در خصوص آزمون‌های ورودی این دانشگاه نیز اظهار داشت: آزمون‌های ورودی در مقطع ارشد در تمام رشته‌ها اختصاصی است و در مقطع دکتری به صورت اختصاصی و سراسری برگزار می‌شود که در این مقطع در بعضی سال‌ها حدود ۱۰۰۰ نفر شرکت کننده برای تصدی ۲۵ جایگاه دانشجویی به رقابت می‌پردازند. یکی از زیباترین اتفاقات این دانشگاه نیز با توجه به عمر کوتاه آن، کسب عنوان بالاترین درصد قبولی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد در آزمون دکتری سال ۹۶ بود.

وی درباره تأثیر پاندمی کرونا بر تغییر سبک آموزش دانشگاه معارف اسلامی گفت: علی‌رغم مشکلات عدیده موجود در روند برگزاری کلاس‌ها خلل چندانی ایجاد نشد و با تلاش همکاران سخت‌کوش من در دانشگاه، با ایجاد زیرساخت‌های لازم، از ابتدای سال ۹۹ برخی کلاس‌ها را به صورت مجازی برگزار کردیم و امروز همه کلاس‌های ما که بالغ بر ۲۵۰ کلاس است در فضای مجازی و با کیفیت عالی برگزار و بارگذاری می‌شود و در حال حاضر در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حجت الاسلام شاکری دانشگاه معارف اسلامی نهاد رهبری در دانشگاهها آموزش مجازی دانشگاه معارف اسلامی رئیس دانشگاه معارف مقطع دکتری کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۹۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی

انتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد.

به گزارش ایسنا،  انتخاب رشته دکتری تخصصی سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی برای آن دسته داوطلبانی که در آزمون سراسری دکتری تخصصی سازمان سنجش آموزش کشور شرکت کرده اند، از روز شنبه ۱ اردیبهشت آغاز و تا روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت  ادامه دارد.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته براساس کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور می توانند متناسب با مجموعه امتحانی خود حداکثر تا ۸۰ رشته/ محل در دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب کنند.

داوطلبان لازم است با مراجعه به سامانه www.azmoon.org  دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دریافت کنند. متقاضیان دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی لازم است پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و درصورت دایر بودن رشته/ گرایش مورد تقاضا در دانشگاه آزاد اسلامی از طریق سامانه مذکور انتخاب رشته کنند.

داوطلبان لازم است با کد شناسه انتخاب رشته مندرج در ذیل کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور و کد ملی وارد سامانه شوند و پس از پرداخت وجه ثبت نام نسبت به انتخاب رشته/محل های مورد نظر خود به ترتیب اولویت اقدام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی
  • کلاس مجردها پس از ۶۰ ماه مجدداً مهمان دانشگاه تهران می‌شود
  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • چرا خیلی ها تمایلی به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم انسانی ندارند؟