Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۰ طرح کشاورزی بنیاد مستضعفان در سال جهش تولید، گلخانه مدرن هیدروپونیک تولید توت فرنگی در چناران در ارتباط ویدئو کنفرانسی توسط رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش قدس آنلاین، همزمان با افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۰ طرح کشاورزی بنیاد مستضعفان در سال جهش تولید، گلخانه تولید توت فرنگی واحد ظفر شرکت باغداری و زراعت مشهد،  در چناران در ارتباط ویدئو کنفرانسی توسط رئیس بنیاد مستضعفان  انقلاب اسلامی  افتتاح و به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
*جهش تولید مدیرعامل شرکت باغداری و زراعت مشهد در  این مراسم که با حضور مسئولان استان خراسان رضوی از جمله مدیرکل جهادکشاورزی استان، نماینده چناران و بینالود در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان محلی برگزار شد، گفت:  در راستای تحقق سخنان مقام معظم رهبری و تحقق جهش تولید، گلخانه طبقاتی هیدروپونیک توت فرنگی در راستای تولید مضاعف با افزایش متوسط ۱۲درصدی عملکرد در واحد سطح ،  در ۲.۵هکتار با سرمایه گذاری بالغ بر ۳۰میلیارد تومان آماده افتتاح و بهره برداری است. *اشتغال ۱۲۰نفر مسعود کمالی با بیان اینکه این طرح برای ۱۲۰نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال زایی خواهد کرد، افزود: این گلخانه سالانه ۳۴۰تن توت فرنگی تولید و علاوه بر ارسال به نقاط مختلف کشور به کشورهایی نظیر ترکمنستان، ارمنستان، کشورهای حوزه خلیج فارس صادرخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه پروژه ساخت این گلخانه از بهمن ماه سال ۹۸شروع  و طی یک سال عملیات اجرای آن به پایان رسید،  تصریح کرد: برای ساخت این گلخانه از صندوق توسعه ملی تسهیلات با نرخ ۶درصد از محل بانک کشاورزی استفاده شده است و بیناد مستضعفان نیز مبلغ ۲۲میلیارد تومان  از این طرح حمایت کرده است. کمالی افزود: برنامه ریزی لازم برای ایجاد گلخانه های دیگر نظیر این مجموعه در سطح استان خراسان رضوی انجام شده است و در اولین مرحله تلاش داریم سطح ۲.۵هکتاری این گلخانه را به ۲۰هکتار توسعه دهیم، از این رو فاز بعدی این پروژه در سطح ۵هکتار  سال آینده آغاز و بنا داریم تا پایان  سال ۱۴۰۰آن را به پایان برسانیم.

وی  ادامه داد: اعتبار لازم  به ازاء  توسعه هر هکتار از این گلخانه طبقاتی توت فرنگی هیدروپونیک  و بر اساس نوع کشت و امکانات مورد نیاز متغیر می باشد و از ۶۰۰میلیون تومان به بالا متغیر   و با بهره گیری از اقلیم هر منطقه ای سازه گلخانه طراحی می شود  .   *توسعه این طرح مدرن رئیس بنیاد مستضعفان  انقلاب اسلامی کشور نیز در ارتباط ویدئو کنفرانسی برای افتتاح این پروژه گفت: امیدوارم هرچه سریعتر  ویروس منحوس کرونا از بین برود تا  توفیق زیارت و شرف یابی خدمت امام رئوف پیدا کنیم. پرویز فتاح افزود: همت جوانان مومن ، انقلابی و متدین باعث شده است در یک برنامه زمان بندی مناسب و منطقی اجرای این پروژه با استفاده از تکنولوژی مدرن و جدید انجام شود که این موضوع شایسته تقدیر و قدر دانی است. وی افزود: برای توسعه این طرح آماده هرگونه همکاری و مساعدت هستیم و با توجه به اینکه شرایط توسعه این طرح فراهم است زمان را نباید هدر دهیم ، از این تقاضای ما این است که  هرچه سریعتر طرح این توسعه را تهیه و ارائه کنید تا در کوتاهترین زمان ممکن آن را به تصویب برسانیم . فتاح با بیان اینکه برای صادرات محصولات این گلخانه نیز برنامه ریزی مدون و منسجمی داشته باشید،  افزود: با توجه به اینکه تخصص من حوزه آب است و از دشت مشهد شناخت کافی و لازم دارم  ، اجرای این گونه پروژه ها و گلخانه های مدرن با استفاده از آبیاری قطره ای و حداقلی از آب علاوه بر اینکه راندمان را افزایش می دهد اهمیت استفاده از آب را  نیزبرای مردم خراسان  بیشتر نمایان می کند  .

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سال جهش تولید گلخانه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی بنیاد مستضعفان جهش تولید توت فرنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۹۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس افتتاح شد

ایسنا/بوشهر امروز ۱۱ اردیبهشت و در آستانه روز معلم، اولین خوابگاه متاهلی دانشجویی دانشگاه خلیج فارس بوشهر با حضور دکتر علی خطیبی معاون اداری، مالی و توسعه منابع وزیر علوم و آیت الله صفایی حائری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افتتاح و کلید واحدهای آن طی مراسمی به زوج‌های دانشجو اهدا شد.

به گزارش ایسنا این خوابگاه ۲۸ واحدی که اولین خوابگاه متاهلی در استان بوشهر نیز محسوب می‌شود، با کمک ستادی وزارت علوم تامین شده است.

گفتنی است در راستای توسعه ظرفیت‌های خوابگاه به ویژه برای دانشجویان متاهل، برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات برای افزایش تعداد خوابگاه‌های متاهلی در این استان در حال انجام است.
 
شایان ذکر است، از ابتدای روی کارآمدن دولت سیزدهم و در راستای قانون حمایت از خانواده و جمعیت، نهضت ساخت خوابگاه‌های متاهلی در وزارت علوم شروع شده است و در قدم اول، تا پایان سال ۱۴۰۲ در حدود ۳۵۰ واحد خوابگاه متاهلی مورد بهره‌برداری قرارگرفت که این مقدار تا هفته دولت به ۶۰۰ واحد خواهد رسید.

این در حالی است که تعداد کل خوابگاه‌های متاهلی ساخته شده در عمر آموزش عالی، یعنی از زمان ساخت دانشگاه تهران به عنوان اولین دانشگاه کشور در سال ۱۳۱۳ تا سال ۱۴۰۰، کمتر از ۱۰۰۰ واحد بود.

وزارت علوم دولت سیزدهم با وجود مشکلات موجود در تامین اعتبارات دولتی، با اقداماتی همچون تلاش برای جذب حمایت خیرین و اختصاص زمین‌های بلااستفاده برای ساخت خوابگاه و مولدسازی دارایی‌های بلااستفاده در جهت توسعه هرچه بیشتر خوابگاه‌های متاهلی هدفگذاری نموده است.

هم‌اکنون تعداد ۳۲۰۰ خوابگاه متاهلی در ۵۴ دانشگاه کشور در مراحل مختلف ساخت و تامین منابع قرار دارند و برنامه‌ریزی برای ساخت ۲۶۰۰ خوابگاه نیز در حال اقدام است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس افتتاح شد
  • غذاهای محلی ریشه در آداب‌و رسوم جامعه دارد
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • تولید بیشتر توت فرنگی با روش علمی
  • پیش بینی کشت ۶۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی استان قزوین با روش سایبان 
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد