Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی قره شیخلو مسئول سی و هفتمین دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم درباره نحوه برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم، گفت: این مسابقات در تهران از دیروز (شنبه) و به صورت برخط با حضور ۵۷ شرکت کننده از ۲۶ کشور جهان در رشته‌های حفظ کل، قرائت و ترتیل خوانی و در سه گروه آقایان، خواهران و طلاب علوم دینی در مرحله نهایی آغاز شده است که این افراد در مرحله مقدماتی از میان ۴۱۱ نفر از ۶۷ کشور انتخاب شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد زمان و کیفیت برگزاری مسابقات افزود: این مسابقات از روز شنبه تا چهارشنبه (۲۰ اسفند ماه) ادامه خواهد داشت. امسال ویژگی مسابقات بین المللی قرآن این است که به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا و عدم برگزاری حضوری، مسابقات کاملاً به صورت غیر حضوری است و قاریان برگزیده تلاوت هایشان را در کشورشان ضبط و به ایران ارسال کرده اند که این تلاوت‌ها در این ۵ شب از شبکه قرآن و رادیو قرآن با داوری اساتید به صورت زنده از ساعت ۱۹ تا ۲۲:۳۰ پخش خواهد شد.

او ادامه داد: اختتامیه مسابقات چهارشنبه شب با حضور ریاست محترم مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود و باید به این نکته توجه داشت که همه مسابقات بین المللی قرآن در تمام کشور‌ها تعطیل بوده و فقط جمهوری اسلامی است که این مدل مسابقات را برگزار می‌کند.

قره شیخلو در مورد کیفیت داوری مسابقات گفت: داوری طبق آیین نامه‌ای است که از قبل به همه کشور‌ها اعلام شده است، ما در این مسابقات از داور‌های ایرانی استفاده می‌کنیم که به صورت زنده در سالن برنامه حضور دارند و همچنین پنج داور خارجی داریم که به صورت برخط متصل می‌شوند و تلاوت‌ها را قضاوت می‌کنند. آیین نامه داوری تفاوتی با آیین نامه گذشته ندارد و این نوع داوری به صورت برخط اولین تجربه ماست.

قره شیخلو درباره کیفیت ضبط قرائت قاریان توضیح داد: کیفیت ضبط برنامه در کشور‌های مختلف باید قابل قبول باشد و نمایندگی‌های ما در خارج کشور همکاری خوبی داشتند به گونه‌ای که ما توانستیم این تلاوت‌ها را با کیفیت مناسب ضبط کنیم و این ضبط در کیفیت داوری تاثیر ندارد و داوران وظیفه خودشان را به نحو احسن انجام می‌دهند.

وی گفت: در مورد رشته حفظ، هادی حفظ (ناظر) ما در هنگام ضبط برنامه به صورت مستقیم از ایران متصل شده و سوالات حفظ را به صورت زنده مطرح کرده و ناظر حفظ و قرائت نمایندگی جمهوری اسلامی در آن کشور هستند در محل ضبط حضور داشتند و نظارت کامل داشتند تا شیوه نامه‌های فنی رعایت شود.

قره شیخلو در پایان گفت: هر کشور حق حضور یک شرکت کننده در هر رشته دارد و سهمیه ما هم مثل کشور‌های دیگر یک نفر است نسبت به جوایز مسابقات هم باید گفت نسبت به سال گذشته حدود ۵۰ درصد جوایز را افزایش دادیم که انگیزه‌ای شود برای شرکت بیشتر شرکت کنندگان و البته هنوز هم نیاز است این جوایز را افزایش دهیم تا در حد شأن این مسابقات باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قرآن مسابقات قرآنی قره شیخلو تلاوت ها کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۹۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام حوزه‌های آزمون مرحله اول اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن

حوزه‌های برگزاری مرحله اول نوزدهمین دوره آزمون های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم اعلام شد که بر اساس آن آزمون مربوطه در ۸۵ حوزه امتحانی در نظر گرفته شده در ۳۱ استان کشور برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، مرحله اول آزمون نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، روز جمعه (۱۴ اردیبهشت‌ماه) به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

بر همین اساس دبیرخانه طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم آدرس حوزه‌های برگزاری آزمون را در این مرحله اعلام کرد که بر اساس آن این آزمون در ۸۵ حوزه در ۳۱ استان کشور برگزار خواهد شد.

داوطلبان حضور در این آزمون می‌توانند کارت ورود به جلسه را از طریق درگاه  https://bpms.telavat.ir دریافت کنند. برای ورود به صفحه مربوط به مشاهده و دریافت کارت باید شماره ملی داوطلب وارد شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآنی
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان
  • برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان
  • اعلام حوزه‌های آزمون مرحله اول اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • رقابت ۶۰۰ محصل استان در مسابقات قرآن
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در یزد
  • برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی در کازرون
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در ۸۵ حوزه امتحانی