Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-26@19:56:29 GMT

علی‌اصغر آزادان به خاک سپرده شد

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۳۹۹۲۰

علی‌اصغر آزادان به خاک سپرده شد

مراسم خاکسپاری علی اصغر آزادان یکشنبه (۱۷ اسفندماه) با حضور خانواده و تعداد اندکی از دوستان و علاقه‌مندانش به دلیل شرایط کرونا در قطعه هنرمندان برگزار شد.

مجید پرکار کارگردان تلویزیون، علیرضا دباغ از مدیران سابق صداوسیما، هومن فاضل نویسنده و سینا سعیدیان تهیه کننده از جمله حاضران در این مراسم بودند.

علیرضا دباغ که علاوه بر سابقه مدیریت در صداوسیما از دوستان مرحوم آزادان هم محسوب می شد، در این مراسم سخن خود را با شعری از سعدی «بگذار تا بگریم چون ابر در بهاران، کز سنگ ناله خیزد روز وداع یاران » آغاز کرد و گفت: آقای آزادان از پیشکسوتان تلویزیون به شمار می رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان از نسل طلایی و تکرارناشدنی تلویزیون هستند. جای خیلی از هنرمندان در این مراسم خالی بود.  

او با اشاره به اینکه مرحوم علی اصغر آزادان پدر تله تئاتر ایران بود، ادامه داد: امروز ما پدر تله تئاتر ایران را به خاک سپردیم؛ کسی که در دهه ۶۰ و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که تلویزیون سرگرمی خاصی نداشت، ایشان با هنرمندی خاصی که داشت، توانست با تلفیقی از هنر کلاسیک جهان، تله تئاتر را به روی صفحه تلویزیون و پیش چشم بیننده تلویزیون بیاورد و آن را به نمایش بگذارد. تئاترهایی از شاهکارهای ادبیات نمایشی جهان از «ایبسن» و «چخوف» و «تولستوی» و حتی «شکسپیر»؛ این نمایشنامه ها را ایشان با همکاری هنرمندان بزرگی در قالب تله تئاتر مقابل دوربین بردند. از علی نصیریان و حسن فتحی بگیرید تا آقای داریوش مودبیان، همه را جلوی دوربین صف کرد تا تله تئاترها را به نمایش بگذارد و در آن زمان این تله تئاترها حجم گسترده ای از برنامه های مورد علاقه مردم ایران را تشکیل می داد.

این هنرمند در جوار مرحوم احمد پورمخبر به خاک سپرده شد.  

علی اصغر آزادان ـ تهیه کننده باسابقه تلویزیون ـ پس از سال ها تحمل بیماری، شنبه ـ ۱۶ اسفند ماه ـ دار فانی را وداع گفت.

۵۸۵۸

کد خبر 1493399

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: تلویزیون برنامه های تلویزیونی هنرمندان علی اصغر آزادان تله تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۹۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش تلویزیون اسرائیل از سوخو 35‌ های در راه ایران

بازدید 7 الحاق جنگنده‌‎های سوخو 35 به ناوگان نیروی هوایی ایران به شدت باعث نگرانی اسرائیل و آمریکا شده است. شبکه کان اسرائیل در گزارشی به جزئیات معامله خرید جنگنده‌های سوخو 35 توسط ایران از روسیه و تاثیر آن بر رویارویی ایران و اسرائیل پرداخت. این گزارش را با زیرنویس فارسی می‌بینید.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) گزارش تلویزیون اسرائیل از سوخو ۳۵‌های در راه ایران
  • گزارش تلویزیون اسرائیل از سوخو 35‌ های در راه ایران
  • بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در داخل و خارج کشور برپا می‌شود
  • مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد
  • نکوداشت اکبر زنجانپور در نوزدهمین «شب کارگردان»
  • «اکبر زنجانپور» در نوزدهمین دوره شب کارگردان تجلیل خواهد شد
  • تمجید فیفا از کاپیتان فوتسال ایران
  • هجدهمین جلسه استماع قرآن به یاد معلمان فقید برگزار شد
  • اصغر حسن‌زاده بهترین بازیکن دیدار ایران و قرقیزستان شد
  • ببینید | صعود ایران به نیمه‌ نهایی با شکست قرقیزستان