Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، عباس باشتی امروز در نشست ستاد مقابله با بیماری کرونا شهرستان با اشاره به اینکه شناسایی بیماران مبتلا به کرونا نسبت به هفته گذشته بیشتر شده است، افزود: متاسفانه شهرستان گچساران در چندین مرحله وارد پیک این بیماری شده است.

 وی ادامه داد: گچساران در آبان ماه امسال با ابتلا 564 بیمار قطعی  و در آذرماه امسال با ابتلا  526در 2 مرحله وارد پیک این بیماری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: خوشبختانه با اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی  آمار ابتلا و فوتی به کرونا در گچساران کاهش یافت به طوری که در این مدت آمار ابتلا به کرونا  تا اواخر بهمن ماه به 129 مورد رسید.

 باشتی  با بیان اینکه در نیمه اول اسفندماه مجددا وارد پیک جدیدی از این بیماری شده‌ایم، ابراز کرد:  شیب ابتلا به کرونا در حال صعودی است و اگر این میزان ابتلا کنترل نشود شهرستان وارد وضعیت قرمز این بیماری می‌شود.

 وی با بیان اینکه اگر میزان بستری بیماران کرونایی در بیمارستان بیش از 10 نفر شود، وضعیت گچساران  از نارنجی به قرمز خواهد رفت، گفت: اکنون 29 نفر مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان های شهرستان بستری هستند.

معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران  با اشاره به اینکه روزانه 39 مورد تست کرونا گرفته می‌شود، گفت: تا روز گذشته 268 مورد تست کرونا دریافت شده است  که روز گذشه 16 مورد مثبت قطعی به  این بیماریشناسایی شده است.

 باشتی ابراز کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون 16 هزار 386 مورد تست کرونا از افراد مشکوک و مبتلا دریافت شده که چهار هزار و 542نفر از آنان مثبت بوده است

 وی ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون 56درصد آقایان و 44 درصد خانم‌ها به این ویروس مبتلا شده اند.

 این مسوول ابراز کرد: از مجموع افراد مبتلا به ویروس کرونا 89درصد در منطقه شهری و 11 درصد در روستاها سکونت دارند.

معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران بیان کرد: بیشترین مبتلایان به کرونا  در رده سنی 31 الی 40 سال بوده است.

 وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تا کنون 90نفر براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داه‌اند، عنوان کرد: نمودار فوتی  مبتلا به کرونا از فروردین امسال به صورت کاهشی بوده که در تیرماه با وارد شدن به پیک 15 فوت و در آبان ماه 2 منفر مرگ براثر کرونا بوده است.

 باشتی در ادامه با اجرای طرح شهید سلیمانی و انجام تست رپیدنت گفت: از اجرای این طرح در آذرماه  و تا اواخر بهمن ماه چهار هزار 500 بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا شناسایی شده که از 3 هزار و 951 نفر تست رپیدنت دریافت شده است.

 وی در ادامه خواستار برگزار مراسم تشییع و تدفین در صبح شد و گفت: انتظار می‌رود بر دفاتر ازدواج نظارت بیشتری شود.

 انتهایپیام/82031

 

منبع: فارس

کلیدواژه: بیمارستان بیماران درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۲۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایش خون ممکن است آرتروز زانو را پیش‌بینی کند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، پس از تجزیه و تحلیل خون ۲۰۰ زن سفیدپوست بریتانیایی که نیمی از آنها به آرتروز زانو مبتلا بودند و نیمی دیگر مبتلا به این بیماری نبودند، محققان دریافتند که وجود برخی از نشانگرهای زیستی زنان مبتلا به آرتروز زانو را از زنان بدون این بیماری متمایز می‌کند.

دکتر «ویرجینیا بایرز کراوس»، نویسنده ارشد این مطالعه و جراح ارتوپدی در دانشکده پزشکی دانشگاه دوک کارولینای شمالی، گفت: «ما دریافتیم که می‌توانیم افرادی را که در معرض خطر ابتلاء به آرتروز زانو هستند شناسایی کنیم، اما چیزی که هیجان‌انگیز بود این بود که هشت سال قبل از اینکه آنها تغییراتی در اشعه ایکس داشته باشند، توانستیم آن را شناسایی کنیم.»

این مطالعه مبتنی بر تحقیقات قبلی است که در آن آزمایش خون ۷۴ درصد دقت در پیش‌بینی پیشرفت آرتریت زانو و دقت ۸۵ درصد در تشخیص آرتریت زانو را نشان داد.

در حالی که هیچ درمانی برای آرتروز زانو وجود ندارد، موفقیت درمان‌های جدید می‌تواند به شناسایی زودهنگام بیماری و کاهش سرعت پیشرفت آن بستگی داشته باشد.

محققان تاکید کردند که درست مانند بیماری قلبی، پوکی استخوان یا بیماری آلزایمر، آرتروز زانو نیز یک اختلال مزمن است که معمولاً در اواخر بیماری تشخیص داده می‌شود. به گفته محققان، با شناسایی زودتر آن، پزشکان به طور بالقوه می‌توانند این بیماری را قبل از اینکه ناتوان کننده شود، متوقف کنند.

کراوس گفت: «در واقع با شناسایی زودتر آن، می‌توانیم از ناتوانی، درد و بدتر شدن کیفیت زندگی جلوگیری کنیم.»

به گفته کراوس، اگر بیماران از طریق آزمایش خون متوجه شوند که در معرض خطر بالای آرتروز زانو هستند، می‌توانند تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد کنند که شامل کاهش وزن، ورزش، تغذیه سالم یا حتی تزریق استروئید می‌شود.

محققان همچنین تاکید کردند که آرتروز زانو برای بیماران چیزی بیش از دردناک است: همچنین منجر به اکثر موارد تعویض مفصل می‌شود و بار اقتصادی زیادی ایجاد می‌کند.

کد خبر 6097590

دیگر خبرها

  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی
  • جزئیات جدید از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای
  • کارگر ۳۵ ساله قصد فروش یسنا را داشت
  • جزئیات جدید از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای؛ کارگر ۳۵ ساله قصد فروش یسنا را داشت
  • دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری
  • آزمایش خون ممکن است آرتروز زانو را پیش‌بینی کند
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • چند درصد ایرانی‌ها آسم دارند؟ بالاترین میزان ابتلا در این سن
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها آسم دارند
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها به آسم مبتلا هستند/ آسم چگونه درمان می شود؟