Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@22:23:48 GMT

طرح بیمه آتش‌سوزی مزارع و باغ ها تدوین شد

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۲۵۶۶

طرح بیمه آتش‌سوزی مزارع و باغ ها تدوین شد

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش صندوق بیمه کشاورزی، این صندوق در پی تدوین طرح‌های مختلف بیمه‌ای برای انواع فعالیت های کشاورزی از آغاز تاسیس تاکنون، حوادث مختلفی در زیر بخش های مختلف کشاورزی را بیمه کرده و همواره می ­کوشد تا با گسترش کمی و کیفی شرایط بیمه، دغدغه تولیدکنندگان بخش کشاورزی را کاهش داده و همواره در حال رصد مخاطرات بر تولیدات کشاورزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایط بیمه آتش سوزی مزارع و باغ ها شامل آتش سوزی غیرعمد، ناشی از صاعقه، خسارت ناشی از برخورد جسم خارجی، سقوط هواپیما، انفجار مین و بقایای انفجاری از زمان جنگ و سقوط سیم های انتقال برق در اثر طوفان می شود.

در بیمه مزارع، صدور بیمه نامه از زمان ابلاغ حق بیمه ها تا قبل از برداشت مطابق تقویم زراعی هر محصول انجام می شود و مدت بیمه آتش سوزی ۲۴ ساعت پس از صدور تا پایان برداشت محصول است.

شرایط بیمه آتش سوزی باغات ضریب خطر برابر یک درصد است و بیمه گذار در هر زمان و قبل از وقوع خسارت می تواند نسبت به خرید بیمه اقدام کند.

همچنین درخت میوه، یکسال شمسی از زمان صدور بیمه نامه محصول، از ظهور گل تا پایان برداشت محصول و درخت از زمان باردهی و بعد از باردهی شامل بیمه آتش سوزی می شود.

در بیمه آتش سوزی مزارع و باغ ها سهم دولت ۵۰ درصد کل حق بیمه است.

به گزارش ایرنا، سالیانه نزدیک به ۱.۵ میلیون بیمه نامه از سوی صندوق بیمه کشاورزی، صادر و طیف گسترده ای از ریسک‌های رایج بخش از جمله سیل، خشکسالی، سرما و یخبندان و بیماری های دام و طیور را زیر پوشش حمایتی خود قرار می دهد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: صندوق بیمه کشاورزی آتش سوزی مزارع مزارع ملی بیمه آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۲۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: میانگین برداشت در هر هکتار ۲۰ تا ۲۵ تن است و پیش بینی می شود بیش از ۵ هزار تن خیار سبز از زمین‌های کشاورزی این شهرستان برداشت شود.

حیدری افزود: بیش از ۹۰ درصد محصول تولید شده برای تهیه خیار شور و مابقی برای مصارف دیگر استفاده می شود.

مدیر جهاد کشاورزی بیان داشت: برای صرفه جویی در مصرف آب، کاشت این محصول به صورت نواری است که ۵۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی می‌شود.

حیدری افزود: برداشت خیار سبز تا پایان خرداد ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • برداشت جو قصیل در قم
  • کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان