Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، برخی مخاطبان با ثبت سوژه‌ای با عنوان «اشتغال جوانان دغدغه خانواده‌هاست» خواستار ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در کشور و اشتغال‌زایی برای نیروی کار جوان شده‌اند.

در این رابطه، امیر خرمی‌شاد، معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی گفت: تعداد طرح‌های معدنی افتتاح شده و آماده افتتاح در سال جاری ۳۰ طرح است که اشتغال مستقیم برای پنج هزار و ۴۳۸ نفر و اشتغال غیر مستقیم را برای بیش از ۲۰ هزار نفر فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با بیان اینکه ارزش این طرح‌ها معادل ۳ میلیارد و ۶۳۸ میلیون دلار است، افزود: از جمله طرح‌های تاثیرگذاری که از ابتدای سال تاکنون راه اندازی شده‌اند می‌توان به طرح‌های جدید مجتمع معدنی سنگان شامل گندله سازی ۲.۵ میلیون تنی و کنسانتره ۵ میلیون تنی سنگ آهن فولاد سنگان اشاره کرد.

وی گفت: علاوه بر این در بخش مس، طرح‌های توسعه ذوب خاتون آباد شامل طرح ۱۲۰ هزار تنی آند، طرح اسید سولفوریک ۶۰۰ هزار تنی، انبار کنسانتره ۶۰ هزار تنی و کارخانه اکسیژن به ظرفیت (روزانه) ۴۴۰ تن در سال جاری راه‌اندازی شده‌اند.

وی افزود: راه‌اندازی قطعه نخست خط انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی (گل گهر سیرجان) به ظرفیت روزانه ۲۰۰ هزار متر مکعب و به طول ۳۰۳ کیلومتر از دیگر طرح‌های افتتاح شده امسال است. علاوه بر این، نخستین اسکله بندر منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان که به عنوان طرح زیرساختی ایمیدرو برای حمل و بارگیری کالا‌های مورد نیاز منطقه ویژه لامِرد به ویژه آلومینیوم جنوب به شمار می‌آید نیز در شمار طرح‌های افتتاح شده سال جاری است.

معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو گفت: مرحله نخست طرح سالکو (آلومینیوم جنوب) که در زمستان سال گذشته به تولید رسیده و آماده افتتاح شده بود، در اردیبهشت سال جاری افتتاح شد، از این رو در شمار طرح‌های افتتاحی سال ۹۹ جای گرفت.

خرمی شاد اضافه کرد: در صورت مهیا شدن شرایط لازم، امکان بهره برداری از ۸ طرح جدید دیگر نیز در ماه اسفند وجود دارد که از ارزشی معادل ۵۷۰ میلیون دلار برخوردارند و با راه اندازی این تعداد طرح ۴۱۱ شغل مستقیم و ۲۹۹۰ فرصت شغلی غیر مستقیم در بخش معدن و صنایع معدنی کشور ایجاد می‌شود.

پربیننده ترین داستان هپکو؛ آیینه تمام قد اقتصاد ایران آینده مبهم بازار ورق فولادی تولید ریل، ایران و ایرانی را سربلند کرد/ ارز آوری ۲۰۰میلیون دلاری ریل ذوب آهن افتتاح ۱۳۶شعبه جدید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای اسنوا مشکل مواد اولیه صنایع سلولزی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: معدن فرصت شغلی برجام افتتاح شده راه اندازی سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۲۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه

نیم صفحه نخست روزنامه‌های استان کرمان، مورخ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ را با عناوین مختلف مشاهده می‌کنید:

روزنامه کرمان امروز با تیتر "بافت تاریخی کرمان؛ خالی از طر ح‌های خلاقانه! " در گزارشی بر لزوم استفاده از طرح‌های کارشناسانه و آینده نگرانه برای بازسازی بافت تاریخی کرمان تأکیده کرده است.

روزنامه کاغذ وطن نیز با تیتر "دوئل فرصت‌های شغلی در برابر بیگانگان"به بیان سخنان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان پرداخته و از زبان وی اعلام کرده به ازای هر فرد بیکار در استان، سه فرصت شغلی وجود دارد که توسط اتباع بیگانه پر شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد کرمانشاه ثبت شده
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی 
  • رفع نیاز‌های فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • ایجاد چهار هزار شغل جدید در غرب استان سمنان
  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • اهتمام بیشتری برای ایجاد فرصت عرضه تولیدات داخلی به کار گرفته شود
  • ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در سال گذشته/ تلاش برای احیای واحدی‌های راکد
  • صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه