Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@03:16:40 GMT

۴۳ هکتار از اراضی ملی میاندوآب‌ خلع ید شد

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۲۷۷۷

۴۳ هکتار از اراضی ملی میاندوآب‌ خلع ید شد

صمد باقری روز یکشنبه در یک نشست خبری اظهار داشت: در زمینه تخریب و تصرف زمین‌های ملی ۱۱۴ فقره پرونده تصرف و چرای غیرمجاز تشکیل یافته که از این تعداد ۳۰ فقره پرونده مربوط به چرای غیرمجاز و ۶۲ فقره نیز به مساحت ۱۲۲ هکتار در خصوص تخریب و تصرف بوده است.

وی افزود: برای بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی میاندوآب‌ سند تک برگی اخذ شده و با هماهنگی‌های به عمل آمده با اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان قرار است تا پایان سال صدور سند برای اراضی ملی میاندوآب‌ به اتمام رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اجرای طرح مرتع‌داری نیز گفت: این طرح در سطح ۱۲ هزار و ۲۱۲ هکتار از مراتع شهرستان به ویژه در بخش باروق اجرا شده و در قالب آن مراتع به دامداران واگذار شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میاندوآب‌ اخذ عوارض "پروانه چرا" را از دیگر اقدامات این اداره بر شمرد و گفت: امسال یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از بابت تمدید پروانه‌های دامداری دریافت و به حساب دولت واریز شده‌است.

باقری با اشاره به زراعت چوب در میاندوآب به عنوان قطب تولید نهال در آذربایجان غربی و کشور افزود: همزمان با هفته درختکاری برای کاشت نهال در سطح ۸۰ هکتار از مراتع شهرستان قرارداد منعقد شده که نهال‌ها به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اهداف توسعه زراعت چوب گفت: با هدف جلوگیری از قطع درختان در مراتع و ترغیب و تشویق کشاورزان برای حفاظت از مراتع به منظور جلوگیری از فشار وارده بر آن همچنین به جهت ارزش اقتصادی زراعت چوب این طرح اجرا خواهد شد.

۴۸ هکتار ذخیره‌گاه جنگلی جدید در میاندوآب شناسایی شد

باقری ادامه داد: در شهرستان میاندوآب ۵۱ هکتار ذخیره‌گاه جنگلی حفاظت شده دارای قرق‌بان در مراتع روستای "ساینجیق" در بخش باروق وجود دارد و امسال هم ۴۸ هکتار ذخیره‌گاه جنگلی در مراتع روستای "ملحملو" از توابع بخش باروق شناسایی شده و جهت انجام اقدامات لازم به اداره‌کل معرفی شده‌است.

وی اضافه کرد: همچنین پارک جنگلی "شهید قاسمی" که در مسیر محور میاندوآب- شاهین دژ و در روستای "علیارکندی" واقع شده با هدف بهره‌مندی بیشتر مردم از فضای سبز مدیریت این پارک در شرف واگذاری به بخش خصوصی است که پس از طی مراحل مناقصه واگذار خواهد شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میاندوآب‌ در خصوص اجرای طرح جذب همیار طبیعت گفت: امسال ۹۰۰ نفر به عنوان همیار طبیعت با صدور کارت شناسایی جذب شدند در حالی که سهمیه شهرستان ۶۰۰ نفر بود.

باقری با اشاره به توزیع رایگان بذر یونجه در سطح ۲۰ هکتار از مراتع شهرستان نیز افزود: در هفته منابع طبیعی و درختکاری یک‌هزار و ۵۰۰ اصله نهال مثمر و غیر مثمر به صورت رایگان برای غرس در بین مردم توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های آبخیزداری در زیر حوضه "باروق" و "قرمزبلاغ" گفت: در این راستا در سه روستای "قطار"، "حمید" و "نادرگلی" طرح‌های آبخیزداری با هدف جلوگیری از سیل‌های مخرب، فرسایش خاک و بالا بردن سطح آب سفره های زیرزمینی با هزینه بیش از هفت میلیارد ریال اجرا شده ‌است.

وی با اشاره به نقش اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میاندوآب‌ در احیای دریاچه ارومیه گفت: در این راستا سه هزار هکتار از مراتع شهرستان در روستاهای واقع شده در حاشیه دریاچه ارومیه جهت تثبیت شن‌های روان و جلوگیری از گرد و غبار با احداث ایستگاه کمی و کیفی سازی شن‌ها قرق شده و به تبع آن جو رایگان در بین دامداران آن روستاها توزیع شده‌است.

وی با اشاره به واگذاری زمین به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ساخت مسکن برای افراد فاقد مسکن در قالب ماده چهار قانون ساماندهی مسکن از سوی منابع طبیعی و آبخیزداری میاندوآب‌ گفت: همچنین برای فعالیت ۱۶ واحد معدن در بخش باروق و هشت معدن در بخش‌های مرکزی و مرحمت‌آباد زمین واگذار شده است.

طرح "ترسیب کربن" در ۹ روستای میاندوآب‌ در حال اجراست

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میاندوآب‌ گفت: طرح "ترسیب کربن" (ذخیره کربن موجود در هوا در خاک و گیاهان) در سه روستای "آغداش"، "منصورآباد" و "قپچاق" بخش مرحمت آباد میاندوآب با تشکیل تعاونی و برگزاری دوره‌های آموزشی براساس نیازسنجی‌های انجام گرفته آغاز شده است.

باقری با بیان اینکه این طرح در این سه روستا در قالب ۲۵ گروه با ۱۹۷ نفر عضو با ۴۸۰ میلیون ریال سرمایه گذاری اجرا شده است افزود: در تیرماه امسال نیز این طرح در ۶ روستای بخش مرکزی شامل "قلعه بزرگ"، "حیران"، "قزقلعه"، "کورآباد"، "بفروان" و "تپه‌رش" به مرحله اجرا درآمده و در حال ورود به مرحله دوم است.

وی بیان کرد: همچنین با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه برای برگزاری دوره‌های آموزشی در روستاهای هدف با توجه به نیازهای آموزشی هر روستا مانند سازمان فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی، اداره بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بخش خصوصی و امور بانوان فرمانداری شهرستان برای هر روستا انجام گرفته است.

وی بیان اینکه مراحل اجرایی این طرح در میاندوآب از سال ۱۳۹۷ آغاز شده است اضافه کرد: این طرح با مطالعات اولیه به روش PRA (ارزیابی مشارکتی روستایی) و با تشکیل گروه توسعه موقت که متشکل از زنان و مردان این روستاها بودند فعالیت خود را آغاز کرد.

باقری گفت: در این پروژه از شیوه‌های گردآوری اطلاعات به شیوه مشارکتی استفاده شده و تمامی اطلاعات در زمینه‌های طبیعی، انسانی، اجتماعی، زیرساختی و اقتصادی با حضور خود مردم گردآوری شده‌است.

غرس نهال با نام "خبرنگار" در میاندوآب

در حاشیه نشست خبری رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میاندوآب‌ با اصحاب رسانه یک اصله نهال به نام "خبرنگار" به مناسبت هفته درختکاری در محوطه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب‌ کاشته شد.

در هفته درختکاری در میاندوآب ‌هزار و ۵۰۰ اصله نهال غرس می‌شود که از این تعداد ۲۰۰ اصله نهال مثمر شامل گردو، بادام و توت و ‌هزار و ۳۰ اصله نهال غیرمثمر شامل کاج، سرو نقره ای و خمره ای، افرا و زبان گنجشک در مناطق مستعد این شهرستان با حضور اقشار مختلف مردم کاشته می شود.

از ۱۵ تا ۲۱ اسفند ماه هفته درختکاری نامگذاری شده است.

برچسب‌ها منابع طبیعی و آبخیزداری روز درختکاری تصرف اراضی ترسیب میاندوآب منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری روز درختکاری تصرف اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری روز درختکاری تصرف اراضی ترسیب میاندوآب منابع طبیعی اخبار کنکور هکتار از مراتع شهرستان هفته درختکاری اصله نهال بخش باروق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۲۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل ۱۸۱۰ مجوز کاغذی به شناسه یکتا در میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رضا بهروزی با اشاره به‌ضرورت ثبت شناسه یکتا توسط اصناف، اظهار کرد: دارندگان مجوزهای قدیمی و کاغذی فقط تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه امسال فرصت دارند نسبت به دریافت شناسه یکتا اقدام کرده و مجوزهای خود را الکترونیکی کنند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب افزود: بر اساس حکم تبصره ۷ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوزهای قدیمی و کاغذی باید تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه، تبدیل به مجوز الکترونیکی یا شناسه یکتا شوند.

وی گفت: فعالان اقتصادی که نام آنها در بانک اطلاعات کسب‌وکار کشور ثبت نباشد، از تاریخ ۲۶ اردیبهشت‌ماه، فاقد مجوز تلقی خواهد شد و طبق قانون با آنها برخورد می‌شود.

بهروزی با اشاره به هوشمند شدن خدمات دولت در آینده نزدیک، تصریح کرد: صاحبان کسب‌وکارهایی که مجوز الکترونیکی نداشته باشند و نامشان در بانک اطلاعات کسب‌وکار کشور به نشانی اینترنتی qr.mojavez.ir نباشد، برای دریافت خدمت در ادارات دولتی و بانک‌ها دچار مشکل خواهند شد .

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۷۳۲ فقره مجوز قدیمی کسب‌وکار در شهرستان وجود دارد که باید به شناسه یکتا تبدیل شود، افزود: تا ۱۳ اردیبهشت‌ماه امسال تعداد یک هزار و ۸۱۰ فقره پروانه کسب کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شده که برابر ۱۶ درصد کل دارندگان پروانه کسب در شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه فرایند تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی بسیار آسان، رایگان و غیرحضوری نیز امکان‌پذیر است، اظهار کرد: متقاضیان می‌توانند با گوشی همراه خود و ورود فقط ۳ کد شامل شماره‌سریال کارت ملی، شناسه صنفی و کد پستی محل کسب در درگاه ملی مجوزها به نشانی mojavez.ir ، مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

بهروزی تصریح کرد: در این زمینه جلسه پیگیری شناسه یکتا با حضور معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری، رئیس اتاق اصناف و تمامی رؤسای و مدیران اجرایی اتحادیه‌های صنفی در محل اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب برگزار شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب افزود: اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی جهت ثبت و تبدیل مجوزها همه‌روزه پای‌کار بوده و دارندگان پروانه کسب‌های قدیمی می‌توانند در صورت نیاز با تماس تلفنی یا مراجعه حضوری راهنمایی‌های لازم را اخذ و با جدیت تمام دراسرع‌وقت نسبت به ثبت شناسه یکتا اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • تبدیل ۱۸۱۰ مجوز کاغذی به شناسه یکتا در میاندوآب
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه
  • سهم ۲۴ درصدی آبخیزداری از کل حوزه‌های سیل خیز کشور/ اعتبار کافی نیست
  • آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت خراسان رضوی
  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی‌های بهاری
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد