Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@00:10:05 GMT

رزمندگان یمنی پهپاد جاسوسی سعودی را سرنگون کردند

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۳۲۷۳

رزمندگان یمنی پهپاد جاسوسی سعودی را سرنگون کردند

به گزارش ایرنا از شبکه تلویزیونی "المسیره" یمن، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اظهار کرد: این پهپاد بر فراز آسمان استان "الجوف" در شمال غرب یمن و در مرز با عربستان سرنگون شده است.

یحیی سریع افزود: یک پهپاد عصر امروز با موشک مناسب درحالی که در حال انجام مأموریت خصمانه در حریم هوایی منطقه "المرزایق" در استان الجوف بوده هدف قرار گرفت و ساقط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین گفت که این پرنده، یک پهپاد جاسوی از نوع "کایل" ساخت ترکیه بوده و متعلق به نیروهای هوایی ارتش عربستان بوده است که توسط پدافند هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن سرنگون شده است.

سخنگوی ائتلاف سعودی نیز امروز یکشنبه اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته نیروهای ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان، پنج فروند پهپاد متعلق به ارتش یمن و کمیته‌های مردمی را سرنگون کرده است.

در حالی که هدف تمامی حملات ارتش یمن به عربستان تاسیسات نظامی بوده، این سخنگو گفته که نیروهای یمنی سعی دارند غیرنظامیان را به روشی سازمان یافته و عمدی هدف قرار دهند.

سخنگوی ائتلاف سعودی صبح دیروز (جمعه) نیز مدعی شده بود که شش فروند پهپاد ارتش یمن و کمیته‌های مردمی منهدم شده است.

این ادعاها در حالی مطرح می‎شود که یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز پنجشنبه اعلام کرد که شرکت نفتی آرامکو عربستان سعودی در جده هدف حمله موشکی و پایگاه ملک خالد هدف حمله پهپادی قرار گرفت.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن پیش از این بارها اعلام کرده بود که حملات پهپادی و موشکی ارتش یمن به متجاوزان تا زمانی که حملات آنها به یمن متوقف نشود، ادامه خواهد داشت.

حملات بازدارنده یمن در حالی صورت می‌گیرد که مقام‌های یمنی بارها به متجاوزان هشدار داده‌اند که ارتش و کمیته‌های مردمی در اقدام تلافی جویانه و در پاسخ به حملات ائتلاف عربی به این کشور، به هدف قرار دادن مراکز، تأسیسات و فرودگاه‌های نظامی عربستان ادامه می‌دهند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، جنگ تمام عیاری را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد که بهانه آن بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت بوده است.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

برچسب‌ها یحیی سریع

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یحیی سریع یحیی سریع اخبار کنکور کمیته های مردمی ارتش یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۳۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرحله چهارم عملیات‌ ارتش یمن علیه رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز جمعه در راهپیمایی گسترده مردم صنعا در میدان سبعین طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای مسلح یمن تحرکات متجاوزان اسرائیلی و آمریکایی و آمادگی جدی آن‌ها برای تهاجم نظامی علیه رفح را دنبال می‌کند.

بیشتر بخوانید؛ حمله به کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی در آب‌های یمن

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این بیانیه از آغاز اجرای مرحله چهارم تشدید عملیات‌ها علیه رژیم صهیونیستی برای یاری رساندن به مردم مظلوم فلسطین خبر داد.

ارتش یمن اعلام کرد که در این مرحله همه کشتی‌هایی که از دریای مدیترانه به سمت بنادر فلسطین اشغالی حرکت کنند، در هر منطقه که در دسترس نیروهای مسلح یمن باشند،هدف قرار خواهند گرفت.

سخنگوی ارتش یمن درباره تجاوز زمینی صهیونیست ها به رفح هشدار داد و تاکید کرد که اگر رژیم اسرائیل قصد عملیات نظامی علیه رفح را داشته باشد، تمامی شرکت‌های کشتی‌رانی را که مرتبط با کمک‌رسانی به اسرائیل باشند یا راهی بنادر فلسطین اشغالی شوند با هر ملیتی، تحریم خواهند شد.

سخنگوی ارتش یمن تصریح کرد که عملیات نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ و دریای عرب تا زمان توقف تجاوزات دشمن و پایان محاصره ملت فلسطین در نوار غزه ادامه خواهد یافت.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1229345 برچسب‌ها یمن

دیگر خبرها

  • آغاز مرحله چهارم عملیات‌ ارتش یمن علیه رژیم صهیونیستی
  • یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • آمریکا مدعی سرنگونی سه پهپاد یمنی شد
  • ادعای تازه سنتکام درباره ساقط کردن سه پهپاد یمنی
  • جنایتی که تصاویر پهپاد اسرائیلی فاش کرد
  • ۱۲ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه سرنگون شدند
  • روسیه ۲۹ پهپاد اوکراینی و ۵ «هامر» ساخت فرانسه را سرنگون کرد
  • هدف قرار گرفتن کشتی «سیکلادیس»با پهپاد «شهاب» نیروهای یمنی+ فیلم
  • ۶ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه منهدم شدند