Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@10:26:34 GMT

ایدرو و ایمیدرو در اردبیل سرمایه‌گذاری می‌کنند

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۳۵۹۶

ایدرو و ایمیدرو در اردبیل سرمایه‌گذاری می‌کنند

ایسنا/اردبیل رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: دو شرکت وابسته به وزارت صمت ایدرو و ایمیدرو در استان اردبیل در حمایت از بخش خصوصی سرمایه‌گذاری‌های اولیه را انجام می‌دهند.

صدیف بدری روز یکشنبه 17 اسفندماه در نشست وزیر صمت با امام جمعه اردبیل اظهار کرد: ما امروز دغدغه تامین نیاز مردم را در ایام پایانی سال داریم که امیدواریم با تدبیر مناسب دولتمردان در دو هفته باقی مانده مردم از بابت تامین مایحتاج خود مشکل خاصی را نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: در بخش صنعت هرچند استان اردبیل از مسیر توسعه عقب مانده ولی دولت تلاش می‌کند تا بخشی از این عقب‌ماندگی‌ها جبران شود که در این راستا خود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز وارد میدان شدند تا از موقعیت استراتژیک اردبیل برای تولید و صادرات محصولات صنعتی استفاده شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: استان اردبیل استانی با چهره توسعه صنعتی نیست ولی با موقعیت و شرایط فراهم شده به ویژه در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی می‌توان به تقویت این بخش کمک کرد.

بدری ادامه داد: هفته آینده در مجمع تشخیص مصلحت نظام لایحه منطقه آزاد اردبیل به همراه 8 استان دیگر مورد بررسی قرار می‌گیرد که امیدواریم با تائید این لایحه در مجمع عیدی بزرگی به مردم استان اردبیل داده شود.

وی از رایزنی‌ها برای تصویب نهایی منطقه آزاد و اجرایی شدن این لایحه از سال آینده خبر داد و بیان کرد: راه‌اندازی منطقه آزاد در استان می‌تواند گشایشی واقعی ایجاد کرده و به توانمندی اقتصادی استان کمک کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل به افتتاح دو کارخانه بزرگ در اردبیل با سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت اشاره و تصریح کرد: در این دو واحد صنعتی زمینه اشتغال بیش از یک هزار و 200 نفر فراهم آمده و سرمایه‌گذاری‌های کلان 200 و 180 میلیارد تومانی را به ترتیب در کارخانه ام دی اف و ریسندگی ریس باف آرتا ابریشم اردبیل شاهد هستیم.

بدری گفت: با توافق انجام شده با وزیر صنعت در کنار حمایت از سرمایه‌گذاران بومی و نیروی انسانی توانمند قرار شد دو پروژه بزرگ را شرکت‌های ایمیدرو و ایدرو در بخش صنعت و معدن در استان اجرایی کرده ماحصل آن ایجاد فرصت‌های اشتغال در مناطق مختلف استان باشد.

پرداخت 500 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره در حمایت از صنعتگران اردبیل

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین  سرعین در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت در اردبیل متعهد شدند تا 500 میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود پائین در اختیار واحدهای صنعتی و تولیدی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی بیان کرد: جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاهی بسیاری در استان بیکار هستند و عمده مراجعات به دفاتر نمایندگان نیز از بابت ایجاد فرصت‌های اشتغال است که ما با توسعه صنعتی می‌توانیم به این نیازمندی‌ها پاسخ دهیم.

وی قهرمان اصلی تولید را سرمایه‌گذاران بی‌ادعا در استان اردبیل اعلام کرد و گفت: در کنار توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی بهتر اس وزارت صمت به معنای واقعی از سرمایه‌گذاران و صنعتگران واقعی حمایت کند که در استان اردبیل باید این حمایت‌ها به شکل مضاعف باشد.

موسوی جایگاه استان اردبیل را به عنوان پایتخت حسینیت با پرورش قهرمانان و دلاروان عرصه ورزشی، فرهنگی، علمی و ... یاد کرد و افزود: در برابر همه این افتخارات استان اردبیل ما از وزارت صمت انتظار داریم تا کاستی‌های گذشته در استان جبران شده و توانمندی‌های صنعتی مورد حمایت همه جانبه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در این سفر وزیر صمت در کنار قول مساعد برای پرداخت 500 میلیارد تومان تسهیلات برای سرمایه‌گذاران و صاحبان صنعت متعهد شدند تا دو شرکت ایدرو و ایمیدرو را برای کارخانجات قطعه‌سازی و فعالیت‌های صنعتی و معدنی رهسپار استان کنند تا هر چه سریعتر این امر اتفاق بیفتد.

موسوی اظهار کرد: انتظار می‌رود وزرا به جای انتخاب استان‌های برخوردار در سفرهای متعدد استان‌های کم‌برخوردار را انتخاب کنند تا نتیجه این سفرها توسعه اقتصادی استان‌های کم‌برخوردار نظیر اردبیل باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایدرو ايميدرو اردبيل استانی اقتصادی سرمایه گذاران استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۳۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل مسعود ایرانی اظهار کرد: نوروز ۱۴۰۳ با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان و از سوی دیگر اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی فجرانه نسبت به سال‌های گذشته متفاوت بود و بر همین اساس اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت نیز برنامه‌هایی در راستای تنظیم بازار با کنترل قیمت‌ها در کنار توزیع کالاهای اساسی به نرخ مصوب در دستور کار قرار داد.
وی با اشاره به اجرای طرح نظارتی ویژه از ۱۵ اسفند تا ۲۵ فروردین افزود: کارشناسان مربوطه در کنار تامین و توزیع یک هزار و ۵۲۵ تن گوشت و مرغ منجمد، برنج، شکر، سیب و پرتقال به منظور تامین کالا و تنظیم بازار، نسبت به انجام سه هزار و ۱۶۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی تولیدی، توزیعی و عرضه‌کننده خدمات رفاهی در استان اردبیل اقدام کردند.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: همچنین یک هزار و ۱۶۶ مورد گشت مشترک با حضور نمایندگان سایر دستگاه‌های مربوطه مانند فرمانداری، تعزیرات حکومتی، میراث فرهنگی، بهداشت، اماکن عمومی، پلیس امنیت اقتصادی، اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی، غذا و دارو در این مدت به اجرا درآمد.
وی تشکیل ۹۸۲ فقره پرونده با ارزش حدود ۷۰ میلیارد ریال برای تخلف‌های شناسایی شده از واحدهای صنفی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: این بازرسی‌ها در قالب طرح عید تا عید وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شد که بر اساس ارزیابی صورت گرفته، اردبیل در بین ۳۱ استان رتبه دوم را کسب کرد.
ایرانی با اشاره به استمرار نظارت‌های ۲ ماه گذشته، اضافه کرد: مردم در صورت مشاهده مواردی مانند گران‌فروشی، درج نکردن قیمت، صادر ننمودن فاکتور، احتکار و فروش اجباری کالا یا سایر تخلف‌های اقتصادی می‌توانند موضوع را با سامانه ارتباطی ۱۲۴ درمیان بگذارند.

دیگر خبرها

  • ساماندهی فضای کسب و کار؛ جهش تولید و صنعت در استان اردبیل
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • ظرفیت های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد