Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@10:02:35 GMT

51 درصد سوئیسی‌ها از ممنوعیت حجاب روبند حمایت کردند

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۴۱۲۷

51 درصد سوئیسی‌ها از ممنوعیت حجاب روبند حمایت کردند

به گزاش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شهروندان سوئیسی امروز در همه‌پرسی که برگزار کردند موافقت خود را با ممنوعیت روبند در این کشور اعلام کردند.

بر اساس نتایج رسمی، ممنوعیت حجاب روبند در سوئیس تنها با حمایت 51.2 درصد رای دهندگان همراه شد.

با توجه به نتیجه این همه پرسی، مردم در این کشور باید از پوشاندن صورت خود در اماکن عمومی به جز در مواردی که برای جلوگیری از ابتلا به کرونا ماسک می‌زنند، خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قانون مانع از آن می‌شود که زنان مسلمان از حجاب‌هایی نظیر برقع یا نقاب استفاده کنند.

فرانسه در سال 2011 با تصویب قانونی،‌ حجاب صورت را ممنوع کرده بود و پس از آن کشورهای اروپایی دیگری نظیر دانمارک، اتریش، هلند و بلغارستان نیز قوانین مشابهی تصویب کردند.

کشورهای اروپایی طی سال‌های اخیر سیاست‌های اسلام هراسی خود را تشدید بخشیده‌اند.

چند روز پیش بود که نمایندگان پارلمان فرانسه قانونی را که ضد اسلام و مسلمانان است تصویب کردند. (جزئیات بیشتر)

بر اساس این قانون که 70 بند دارد، دولت فرانسه این امکان را خواهد داشت تا مدارس مذهبی و عبادتگاه‌ها را تعطیل کرده و مانع از انجام سخنرانی‌هایی که به زعم دولت فرانسه افراط گرایانه است، شود.

چندی پیش نیز «مارلین شیبا» وزیر شهروندی فرانسه گفته بود که وی نمی‌تواند تحمل کند که ببیند دختر بچه‌ها حجاب داشته باشند.

وی که با شبکه  ال‌سی‌آی فرانسه مصاحبه می‌کرد، در بخشی از مصاحبه خود گفته بود: «نمی‌توانم تحمل کنم دختر بچه‌ای که 5 سال دارد حجاب داشته باشد.»

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: همه پرسی حجاب سوئیس ممنوعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۴۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان آمریکایی از مدرسه خود به دلیل ممنوعیت مراسم حمایت از فلسطین شکایت کردند

شماری از دانش‌آموزان دبیرستان «جکسون رید» در واشنگتن پایتخت آمریکا از مدیران مدرسه خود به دلیل جلوگیری از برگزاری مراسم حمایت از فلسطین و سانسور شکایت کردند.

این شکوائیه چهارشنبه ارائه شد و در آن آمده است که مدیران مدرسه با اعضای «انجمن دانش‌آموزان عرب» در این مدرسه رفتار متفاوتی دارند.

در این شکوائیه تاکید شده است: انجمن دانش‌آموزان عرب و اعضای آن در چهار ماه گذشته تلاش کردند تا فعالیت‌های معنی‌داری مانند نمایش فیلم مستند، نصب پوستر و برگزاری برنامه فرهنگی داشته باشند، اما مدیریت مدرسه همواره مانع از این اقدامات شده است.

این شکایت‌نامه توسط اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در دادگاه منطقه کلمبیا ارائه شده است و از دادگاه خواسته است که اجازه دهد تا پیش از پایان سال تحصیلی دانش‌آموزان برنامه‌های مورد نظر خود را برگزار کنند.

در این شکایت آمده شده است: آزادی بیان سرکوب شده است، زیرا مدرسه اجازه نمی‌دهد که دیدگاه‌های دانش‌آموزان درباره جنگ جاری در غزه و تاثیرات آن بر مردم فلسطین شنیده شود.

این در حالی است که اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه و توقف جنگ اسرائیل به دانشگاه‌های هاروارد، تگزاس، براون و کالیفرنیای جنوبی رسیده و دانشگاه‌های تگزاس و کالیفرنیا صحنه درگیری پلیس با دانشجویان شده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تکرار حمایت‌های دولت از گشت ارشاد / تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد
  • تکرار حمایت های دولت از گشت ارشاد /تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد
  • دانش‌آموزان آمریکایی از مدرسه خود به دلیل ممنوعیت مراسم حمایت از فلسطین شکایت کردند
  • سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟
  • لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس سنا تصویب شد
  • تصویب ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا
  • آمریکا ممنوعیت تیک تاک را در سنا تصویب کرد
  • سنای آمریکا هم لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد
  • سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد
  • بهترین سفید کننده دندان؛ معرفی ۲ راهکار + مقایسه