Web Analytics Made Easy - Statcounter

به همت بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر، همایش تخصصی بررسی آینده خصوصی‌سازی با حضور میلاد گودرزی و محسن صباغی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به همت بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر، همایش تخصصی بررسی آینده خصوصی‌سازی با حضور میلاد گودرزی، فعال سیاسی و رسانه‌ای و محسن صباغی، فعال اجتماعی استان خوزستان  برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

میلاد گودرزی، فعال سیاسی و رسانه‌ای، در این همایش گفت: خصوصی سازی پنجره ورود حکومت ما از حکومت به حکمرانی است در واقع در حکمرانی شاهد بازیگران حکومتی از جمله نهادهای صنفی، بخش خصوصی و مردم هستیم.
کارگران هفت تپه امروز می‌توانند بر سیاست های قطعی حکومت تشکیک وارد کنند و این لطف پنهان خصوصی سازی به جامعه ما بود.


گودرزی در ادامه افزود: در واقع این سال‌ها ما شاهد خصوصی سازی قدرت و اعمال قدرت بدون درنظر گرفتن حقوق عامه بودیم و ایده ایجابی برای حل این مسائل تشکل یابی اجتماعی است. ورود نیروهای اجتماعی به عرصه های مختلف و قدرت گرفتن این نیروها می‌تواند موجب تحمیل اراده نیروهای اجتماعی به عرصه های حکمرانی شود.


وی در پایان بیان کرد: من معتقدم که تمام مسئولین کشور که خصوصی سازی را سیاست قطعی نظام می‌دانند و از اصل آن دفاع می‌کند، اشتباه مهلکی انجام می‌دهند. حفظ اندازه دولت در وضعیت فعلی، قوی کردن تشکلهای اجتماعی و ایجاد بخش خصوصی واقعی راه‌های ایجابی وضعیت موجود هستند.

 

محسن صباغی، فعال اجتماعی استان خوزستان در این همایش گفت: یک چرخه باطل در کشور راه افتاده است که اسم آن خصوصی‌سازی است که یک نمونه آن را در سال ۹۴ در روند واگذاری شرکت هفت تپه مشاهده می کنیم. دو جوانی که فاقد اهلیت بودند به صورت رانتی و با قیمت پایین تحویل می‌گیرند. در این ماجرا شرکت را می‌گیرند تا بتوانند با آن ارز دولتی دریافت کنند و به نوعی سواستفاده میکنند. این چرخه ادامه پیدا می‌کند تا ما می‌بینیم که فساد دامان بسیاری از مسئولان استان خوزستان را میگیرد.

صباغی افزود: یک اتفاق خوبی که در دل این اتفاقات بد افتاد، این بود که یک الگوی مطالبه‌گری از سوی کارگران هفت‌تپه و بعد از آن کارگران شرکت‌های دیگر در سطح بین‌المللی ارائه شده است. کارگران سال‌های سال است در مقابل فساد ایستادگی می‌کنند و در مقابل یک لشکر مسئول نیز ایستاده‌اند و چندین ماه بدون حقوق و بیمه سر کرده‌اند و حتی اخراج شده و زندان نیز رفته‌اند.

وی در پایان بیان کرد: خصوصی سازی آنگونه که باید اجرا نشد و به یکسری افراد خاص ثروت مردم را با رانت سپردند. ما در قانون جایی را پیدا نمی‌کنیم که طبق چه چیزی این ثروت‌ها به مردم سپرده می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خصوصی سازی اصل 44 همایش تخصصی بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر کارگران هفت تپه خصوصی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۴۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟

همشهری آنلاین – مجید جباری: جنگل های زاگرس با ۶ میلیون هکتارمساحت، منبع معیشت حدود ۲ میلیون جامعه‌محلی و منبع تامین ۴۰ درصد آب کشور است؛ اما این عرصه مهم و حیاتی به دلیل سالها بهره برداری غیر اصولی، هجوم آفات و بیماری، خشکسالی‌های پی در پی و ... با کاهش محسوس تراکم پوشش گیاهی مواجه شده و بخش وسیعی ازمساحت آن درمعرض نابودی قرار دارد. برهمین اساس، معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از آغاز طرح نجات جنگل‌های زاگرس خبر داد و گفت: «وابستگی بیش از ۵۰ درصد زندگی مردم و جوامع محلی حاشیه جنگل‌های زاگرس و بهره برداری سنتی از درختان، خشکسالی پی در پی، ریزگردها و در نتیجه، طغیان آفت ها و بیماری ها تعادل اکولوژیکی این عرصه جنگلی گسترده را برهم زده است.»

نقی شعبانیان، معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور درگفت‌وگو با همشهری آنلاین بیان کرد: «با توجه به اهمیت عرصه های جنگلی زاگرس، طرح جنگلداری اجتماعی به زودی در همه عرصه های زاگرس اجرا می شود. این طرح با پشتوانه علمی داخل و تجربه دنیا در جنگل های مشابه ایران، مثل جنگل های فرانسه، ایتالیا و اسپانیا تهیه شده و به صورت پایلوت در برخی مناطق حاشیه جنگل های زاگرس در حال اجراست.

نقی شعبانیان، معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور

او افزود: «نجات جنگل‌های زاگرس، نیازمند عزمی ملی است و به همین خاطر، سند ملی احیای این جنگل‌ها توسط سازمان منابع طبیعی تهیه شده است و معتقدیم که توان علمی لازم در سازمان ما وجود دارد که با همکاری دانشکده‌های منابع طبیعی کشور، این سند را به طور کامل اجرایی کنیم.»

مرگ یک میلیون هکتار از مساحت جنگل‌های زاگرس | درختان امکان زادآوری ندارند | نجات زاگرس ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

شعبانیان شرط اساسی برای احیای عرصه‌های جنگلی زاگرس را تخصیص اعتبارات کافی از سوی دولت عنوان کرد و گفت: «با تخصیص اعتبارات لازم می توانیم طرح جنگلداری اجتماعی را برای احیاء این عرصه های جنگلی باارزش در پیش بگیریم. جنگلداری اجتماعی جوامع محلی را در حفظ جنگل‌ها درگیر و شرایطی را فراهم می کند که احیای جنگل‌ها از نظر اقتصادی به نفع شهروندان باشد. خوشبختانه حساسیت های لازم در باره در دولت نسبت به حفظ و احیای جنگل ها وجود دارد و این حساسیت باید منجر به تخصیص اعتبار شود. البته در آخرین کارگروه ملی احیای جنگل های زاگرس که اواخر سال گذشته با حضور محمد مخبر، معاون رئیس جمهور، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، وزاری نفت، نیرو، جهاد کشاورزی برگزار شد، به نتایج نسبتا خوبی رسیدیم و این جلسات تا دستیابی به بهترین نتیجه ادامه خواهد داشت.»

چرای بی‌رویه دام، هجوم آفت ها و بیماری‌ها و بهره برداری بیش از حد از عرصه های جنگلی زاگرس، امکان زادآوری در این عرصه مهم و حیاتی پهناور را از بین برده و کاهش تاج پوشش گیاهی بیش از یک میلیون هکتار از این جنگل به زیر ۱۰ درصد رسیده که به معنای مرگ بخش های وسیعی از جنگل های زاگرس است.

کد خبر 847855 برچسب‌ها منابع طبیعی آب خیزداری گیاهان و درختان محیط زیست جنگل محیط زیست ایران محیط زیست سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور

دیگر خبرها

  • چراغ سبز تغییر نام باشگاه استقلال تهران
  • واکنش فوری به تغییر نام باشگاه استقلال
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • جعل نام خلیج‌فارس کار انگلیسی‌هاست
  • رئالیسم سیاسی چیست؟
  • طرحی برای رسانه‌های فردای ایران
  • مادران ۴ فرزندی الگوی عینی برای خانواده‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • جلد ششم کتاب «عنوان بصری» منتشر شد
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مناطق حادثه‌خیز تهران