Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره سرنوشت نظامیان آمریکایی در افغانستان گفت که دولت «جو بایدن» هنوز تصمیمی درباره ادامه استقرار نیروهایش در خاک افغانستان بعد از اول ماه مه نگرفته است، اما همه گزینه‌ها در این زمینه روی میز است. 

در حالیکه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق ایالات متحده طبق توافق با طالبان قول داده بود که نظامیان آمریکایی را تا ماه مه 2021 از افغانستان خارج می‌کند اما دولت بایدن قصد دارد در این تصمیم بازنگری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، سفر «زلمای خلیل زاد» به کابل را ادامه دیپلماسی واشنگتن در منطقه خواند.

خلیل زاد روز شنبه 16 اسفند وارد کابل شد و با مقامات ارشد افغانستان از جمله «اشرف غنی» رئیس جمهور این کشور دیدار و رایزنی کرد. 

رسانه‌های آمریکایی از قول مقامات این کشور می‌گویند که هدف از سفر خلیل زاد به کابل و دیگر کشورهای منطقه این است که واشنگتن قصد دارد انرژی تازه‌ای برای دیپلماسی در ارتباط با افغانستان تزریق کند.

این اولین سفر یک مقام ارشد آمریکا به افغانستان از زمان روی کار آمدن جو بایدن است. 

ند پرایس در نشست خبری خود در یکشنبه شب در پاسخ به سوالی درباره نامه «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا به رئیس جمهور افغانستان نیز گفت: ما به طور کلی درباره مکاتبات ادعایی با رهبران خارجی اظهار نظر نمی‌کنیم.

برخی رسانه‌ها روز گذشته از نامه نگاری بین وزیر خارجه آمریکا و رئیس جمهور افغانستان در زمینه برگزاری نشست صلح این کشور با حضور ایران، روسیه ، چین و برخی کشورهای دیگر با میزبانی ترکیه خبر داده بودند.

به نوشته روزنامه «دیلی صباح»، شبکه تلویزیونی «طلوع نیوز افغانستان» نامه «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده به غنی را منتشر و از وی نقل کرده بود که وی در این نامه چهار پیشنهاد را برای روند صلح افغانستان ارائه داده است.

براساس گفته منابع خبری، اگر مقدمات سیاسی لازم در دولت افغانستان و گروه طالبان فراهم شود، یک نشست در سطح سران سیاسی جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان، هرچه سریع‌تر به میزبانی ترکیه در شهر «آنکارا» برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا واشنگتن رئیس جمهور آمریکا خارجه آمریکا رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۵۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای از سابقه فکر کردنش به خودکشی و رفتنش به سراغ روانپزشک صحبت کرد.

به گزارش ایسنا، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با یک برنامه رادیویی فاش کرد که در گذشته به سبب مرگ همسر اولش، «نیلیا» و دختر ۱۳ ماهه او، «نائومی» دچار افسردگی و افکار روانپریشانه همچون خودکشی و معتاد شدن به مشروبات الکلی شده بود.

به نوشته پایگاه اینترنتی «هیل» بایدن در این مصاحبه که عمدتا با موضوع اتفاقات زندگی شخصی و دوره ریاست جمهوری او برگزار شد درباره افکار خود پس از مرگ آنها که در دسامبر ۱۹۷۲ رخ داد، گفت: «من می‌نشستم و به این فکر می‌کردم که فقط مشروب بخورم و معتاد به الکل شوم.»

بایدن در ادامه با گفتن اینکه فکر خودکشی نیز به سرش زده بود، گفت: «برای اینکه خودکشی کنید لازم نیست دیوانه باشید.»

او ادامه داد: «من به این فکر می‌کردم که به پل یادبود دلاوِیر بروم و از آنجا به پایین بپرم.»

رئیس جمهور آمریکا که در ماه‌های گذشته بارها گاف‌ها و رفتارهای غیرعادی و عجیب از او در برابر انظار عمومی سر زده و سلامت جسمی و روانی خود را زیر سوال برده در این مصاحبه مدعی شد کسانی که فکر خودکشی دارند را تشویق به روان درمانی می‌کند.

جو بایدن که لقب پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده را به خود اختصاص داده، بیش از هر زمان دیگری به دلیل نزدیک‌تر شدن به انتخابات ۲۰۲۴ و هم‌چنین گاف‌های بی‌پایانش زیر ذره‌بین قرار دارد.

جو بایدن از ابتدای شروع ریاستش تاکنون گاف‌ها و حرکات نمایشی مضحکی را در مقابل حضار و بینندگان پخش زنده انجام داده است؛ این موارد از اشتباهات لفظی گرفته تا افتادن روی صحنه و هم‌چنین هذیان‌گویی شهرت و محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا را به خطر انداخته است.

نشریه انگلیسی «سان» اخیرا با استناد به یک نظرسنجی تازه نوشت بسیاری از رای‌دهنگان آمریکایی نگرانند که «جو بایدن» پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا در صورت پیروزی مجدد در دور بعدی انتخابات، حین ریاستش فوت کند.

نشریه سان در این مطلب با اشاره به اظهارات رای‌دهندگان آمریکایی ‌نوشت:«بسیاری از آمریکایی‌ها خواستار پیروزی ترامپ هستند زیرا معتقدند او نسبت به بایدن قادر به انجام کارها است. آن‌ها به طور کلی رئیس‌جمهوری را می‌خواهند که به لحاظ ذهنی سالم باشد و بتواند پا به پای رهبران جهان قدم بردارد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • پرچم فلسطین بر گردن اولین رئیس جمهور آمریکا! | عکس
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • کشف یک دفینۀ «معطّر» در زیر خانۀ اولین رئیس‌جمهور آمریکا (+عکس)
  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن