Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@13:29:21 GMT

هشدار سفارت آمریکا در ریاض به شهروندان آمریکایی

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۵۳۰۱

هشدار سفارت آمریکا در ریاض به شهروندان آمریکایی

به گزارش تابناک به نقل از فارس، خبرگزاری رویترز خبر داد که پس از گزارش‌هایی درباره حملات به شهر ظهران، هیئت دیپلماتیک آمریکا در عربستان سعودی به شهروندان آمریکایی توصیه کرده که احتیاط کنند.

همچنین شبکه الجزیره گزارش داد که سفارت آمریکا در ریاض به شهروندان این کشور توصیه کرده که احتیاط کنند.

در بیانیه سفارت آمریکا در ریاض آمده است: «عصر امروز گزارش‌هایی درباره حملات موشکی و انفجار‌های احتمالی در مناطقی در سه شهر در الظهران، الدمام و الخبر در شرق عربستان سعودی منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کنسولگری آمریکا در الظهران از تمامی شهروندان سعودی می‌خواهد در صورت وقوع این حمله احتیاط کرده و اگر حملات دیگری در آینده انجام شد آماده باشند.»

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در نشست خبری که از رسانه‌های این کشور پخش شد، گفت که یگان پهپادی و موشکی یمن در عملیاتی ترکیبی ۲۲ موشک و پهپاد به سمت عربستان سعودی شلیک و ارسال کرده‌اند.

وی گفت که در این عملیات که «معادله بازدارنده ۶» نامگذاری شده، هشت موشک بالستیک و ۱۴ فروند پهپاد تهاجمی دور برد استفاده شده است.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در تشریح این عملیات مهم گفت که در این عملیات، شرکت نفت ملی عربستان سعودی (آرامکو) در بندر نفتی «رأس التنورة» و اهداف نظامی در شهر «الدمام» (شرق عربستان) هدف قرار گرفته است.

وی همچنین گفت که با چهار پهپاد و هفت موشک از نوع بدر نیز مناطقی در «عسیر و جیزان» در غرب عربستان سعودی هدف قرار گرفته است.

سریع در چرایی این عملیات گفت: «این عملیات در چارچوب حق طبیعی و مشروع ما در پاسخ به اقدامات ائتلاف متجاوز [سعودی]در تشدید حملات و محاصره کامل علیه کشور ما انجام شد».

این مقام نظامی یمنی به «رژیم سعودی» وعده داد که تا زمانی که به حملات و محاصره علیه یمن ادامه می‌دهد، انتظار عملیات‌های دردآور بیشتری داشته باشد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سینوفارم روز درختکاری پاپ فرانسیس ائتلاف سعودی عربستان سعودی سفارت آمریکا در ریاض شهروندان آمریکایی حمله موشکی جنبش انصارالله سینوفارم روز درختکاری پاپ فرانسیس عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۵۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست شش‌جانبه عربی در ریاض درباره غزه برگزار شد

خبرگزاری رسمی عربستان از برگزاری یک نشست شش جانبه عربی در ریاض درباره جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه خبر داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، نشست شش جانبه در ریاض درباره غزه با مشارکت وزرای خارجه عربستان، مصر، اردن، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف)، مشاور دیپلماتیک نخست‌وزیر امارات و وزیر مشاور در وزارت خارجه قطر برگزار شد.

این رسانه در ادامه خبر داد: آنها در این نشست بر لزوم توقف فوری و کامل درگیری‌ها در غزه، تضمین حمایت از غیرنظامیان بر اساس قوانین بشردوستانه بین‌المللی و لغو تمام محدودیت‌هایی که برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه ایجاد شده است، تاکید کردند. حاضران در این نشست بر مخالفت قاطع خود با هرگونه تلاشی برای کوچاندن ملت فلسطین و هرگونه عملیات نظامی در شهر رفح تاکید کردند.

آنها نسبت به ادامه اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس شرقی از جمله گسترش شهرک‌سازی، مصادره اراضی، عملیات نظامی علیه فلسطینی‌ها، تجاوزات شهرک‌نشینان و از بین بردن آزادی عبادت برای مسلمانان و مسیحیان در مسجد الاقصی که راه‌حل تشکیل دو دولت را از بین می‌برد، تاکید کردند.

کد خبر 748645

دیگر خبرها

  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • نشست شش‌جانبه عربی در ریاض درباره غزه برگزار شد
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟