Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@08:15:15 GMT

مدیریت بحران کرونا نیاز به همبستگی اجتماعی دارد

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۶۱۱۸

مدیریت بحران کرونا نیاز به همبستگی اجتماعی دارد

سیدحسن موسوی چلک روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه امروز بیشتر از هر زمانی به همبستگی و دیده‌بانی اجتماعی نیاز داریم، افزود: مددکاران اجتماعی به دلیل انباشت اطلاعاتی که در حوزه های مختلف در اختیار دارند و همچنین ارتباط مستقیم با مردم در همه گروه‌های سنی، یکی از بهترین گزینه‌ها برای دیده‌بانی اجتماعی و مسائل مرتبط به آن در جامعه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دیده‌بانی اجتماعی به بهتر شدن سیاست‌گذاری اجتماعی کمک می‌کند تا بتوانیم مدیریت بهینه، قانون‌گذاری مناسب و نظارت بر اسناد و قوانین داشته باشیم و وظایف سازمان‌ها را رصد کنیم که نتیجه آن می تواند به رضایت بیشتر مردم و همبستگی بیشتر در جامعه کمک کند.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران گفت: جامعه‌ای که در آن، همبستگی اجتماعی بیشتر داشته باشد در نتیجه رعایت حقوق شهروندی، سرمایه اجتماعی و مشارکت اجتماعی بیشتر است.

موسوی چلک افزود: ما نه فقط در شرایط عادی بلکه در شرایط بحرانی نیز نیاز به دیده‌بانی و همبستگی اجتماعی داریم به همین دلیل این موضوع شعار جهانی مددکاری اجتماعی انتخاب شده است.

برگزاری سومین کنگره بین‌المللی مددکاری اجتماعی

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران در ادامه از برگزاری سومین کنگره بین‌المللی مددکاری اجتماعی در روز هجدهم اسفند ماه جاری خبر داد و گفت: سومین کنگره بین‌المللی مددکاری اجتماعی با موضوع دیده‌بانی اجتماعی با شرکت مهمان‌هایی از ۲۰ کشور از جمله ایتالیا، اتریش، یونان، ترکیه، کانادا، انگلیس و هند به صورت مجازی برگزار می‌شود.

موسوی چلک اضافه کرد: در این کنگره، مهمانانی از کشورهای خارجی از جمله دبیرکل فدراسیون مددکاری اجتماعی، رئیس انجمن جهانی دانشگاه‌های مددکاری اجتماعی و مدیران انجمن‌های مددکاری اجتماعی کشورهای ایتالیا، آفریقای جنوبی و اتریش حضور دارند.

وی با اشاره به ارائه حدود ۳۰ سخنرانی در این کنگره، ادامه داد: هر سال انجمن مددکاری اجتماعی ایران، شعاری را برای سال آینده انتخاب می کند که شعار سال ۱۴۰۰، همبستگی اجتماعی می‌باشد که شعار جهانی نیز است. شعار «من هستم، چون ما هستیم» با توجه به شرایط کرونا انتخاب شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا مددکاری اجتماعی سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مددکاری اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ویروس کرونا مددکاری اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اخبار کنکور دیده بانی اجتماعی مددکاری اجتماعی همبستگی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۶۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شادابی و طراوت در حوزه ورزش کارگری استان مرکزی ایجاد شود

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام نظری بعد از ظهر دوشنبه در دیدار با اعضای هیات رییسه ورزش کارگری استان مرکزی اظهار کرد: ورزش کارگری استان باید در ۳ عرصه ورزش قهرمانی، ورزش آماتور و ورزش همگانی فعال باشد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: شادابی و طراوت در حوزه کارگری باید در این ۳ عرصه لحاظ شود و این مهم نیازمند برنامه ریزی مدون است.

نظری بیان کرد: ورزش بانوان نیز در حوزه کارگری باید همانند ورزش کارگری آقایان مورد توجه قرار گیرد و در جنگ ترکیبی امروز سلامت بانوان و مادران خانواده باید تامین شود که یکی از موارد گرایش به ورزش است.

ورزش کارگری از سال ۹۱ در استان مرکزی تاسیس شده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز گفت: بیش از ۶۰ درصد شاغلان استان مرکزی در بخش کارگری فعال هستند از این رو جزو استان های کارگری محسوب می شود.

جمشید امیدی افزود: ورزش کارگری از سال ۹۱ تاسیس شده و پا به پای ورزش استان کار را به پیش می فرد و عملکرد مناسبی نیز داشته و خدمات خوبی ارائه می کند.

۴۵ انجمن فعال ورزشی در استان وجود دارد

رییس هیات ورزش کارگری استان مرکزی نیز گفت: از سال ۹۱ با افتتاح هیات ورزش های کارگری، هیات های استانی نیز تشکیل شدند اما در بحث بودجه ای مشکلاتی وجود داشت.

مجید اسدی افزود: با تعامل و همکاری مدیران تعاون کار و رفاه اجتماعی، ورزش کارگری را پا به پای ورزش جوانان پیش ببریم.

وی عنوان کرد: ۴۵ انجمن فعال ورزشی متشکل از ۳۰ انجمن آقایان و ۱۵ انجمن بانوان فعال وجود دارد.

وی تاکید کرد: در سال در حوزه کارگری، مسابقات شهرستانی و استانی و کشوری نیز برگزار می شود که مسابقات والیبال واحد تولیدی شرکت واگن پارس حائز مقام جهانی شد.

کد خبر 6092416

دیگر خبرها

  • سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان
  • شادابی و طراوت در حوزه ورزش کارگری استان مرکزی ایجاد شود
  • تولید اقلام استراتژیک امدادی مورد نیاز در حوادث توسط هلال احمر
  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد
  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • حفظ سرمایه اجتماعی با برگزاری مطلوب کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست