Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@16:31:10 GMT

احیا جنگل و مرتع در باشت

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۶۴۸۳

احیا جنگل و مرتع در باشت

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سید حمید حسینی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت گفت: ۵۰۰ هکتار از مراتع باشت امسال زیر کشت بذرهای مرتعی مانند بادام و یونجه رفته است.

حسینی افزود: همچنین امسال ۳۷۸ هکتار غنی سازی جنگل با گونه های بلوط و بادام در این شهرستان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: این میزان بذر گونه های جنگلی در حوزه اطراف شهر باشت، سرابیز، بوستان و سایر نقاط این شهرستان انجام شده است.

حسینی گفت: طرح احیای جنگل و مرتع با هدف اصلاح و توسعه جنگل ها و مراتع، جلوگیری از فرسایش خاک و پیشگیری از هدر رفت روان آب ها و افزایش نفوذ آب در زمین در سطح جنگل‌ها و مراتع باشت اجرا می شود.

او افزود: همچنین در هفته منابع طبیعی ۳۰۰نهال در جنگل های این شهرستان غرس شده است.

فرماندار باشت نیز با اشاره به مزایای جنگل ها و مراتع به عنوان یکی از زیرساخت های توسعه پایدار گفت: حفاظت از عرصه های طبیعی نیازمند مشارکت همگانی است.

حسینی بیان کرد: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از جنگل ها و مراتع به دلایلی چون آتش سوزی و قاچاق چوب دچار خسارت می شود رسانه های ارتباط جمعی می توانند نقش اثرگذاری در نهادینه کردن فرهنگ مهربانی با طبیعت دارند.

شهرستان باشت ۱۰۵ هزار هکتار جنگل و مرتع دارد.

شهرستان ۲۶ هزار نفری باشت در ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

 

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد منابع طبیعی احیای جنگل جنگل ها و مراتع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۶۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح کنترل کوچ ومدیریت چرای دام تا پایان اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری بوئین میاندشت گفت: طرح کنترل کوچ ومدیریت چرا از ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ شروع شد وتا پایان اردیبهشت سال جاری ادامه دارد و از ورود دام به مراتع تا شروع فصل چرا جلوگیری می‌شود.
رضاعلی روستایی، هدف از اجرای این طرح را حفظ خاک، پوشش گیاهی وذخائر ژنتیکی مراتع بیان کردو افزود: ورود زودهنگام دام به مراتع باعث ازبین رفتن پوشش گیاهی می‌شود چرا که دراین زمان گیاه به رشد کافی نرسیده است ازطرفی با توجه به بارش‌های بهاری رطوبت سطح خاک بسیار زیاد است که با ورود دام لد کوب می‌شود وهمین موضوع سبب فرسایش خاک می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


وی اضافه کرد:مراتع شهرستان بوئین میاندشت درقالب ۵۷ سامانه عرفی تعریف شده است که ۲۲۰۰ بهره بردار آن با ۵۱ هزار راس واحد دامی اززمان شروع فصل چرا به مدت ۱۲۰ روز می‌توانند از مراتع برای تعلیف دام خود استفاده کنند.
شهرستان بویین میاندشت ۱۰۴ هزار هکتار وسعت دارد که ۷۰ درصد از آن منابع ملی با ۳۵۰ گونه گیاهی است که ۳۵ گونه ان ارزش اقتصادی بالایی دارد.

دیگر خبرها

  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • ۱۱۴ هکتار نخاله‌های ساختمانی طبیعت مهریز یزد را ویران می‌کند
  • احیا و بازسازی ۵۰ قنات قدیمی در شهر باشت
  • اجرای طرح کشت چوب در ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • آغاز مبارزه بیولوژیکی با آفت برگ خوار بلوط
  • طرح کنترل کوچ ومدیریت چرای دام تا پایان اردیبهشت
  • تخصیص ۸ میلیارد تومان به مرکز تحقیقات فسیل مراغه
  • شهرستان دهلران مهد تولید گندم است