Web Analytics Made Easy - Statcounter

به همت بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر همایش تخصصی بررسی آینده خصوصی‌سازی با حضور سیدمجید حسینی و میثم مهدیار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به همت بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر همایش تخصصی بررسی آینده خصوصی‌سازی با حضور سیدمجید حسینی، فعال رسانه‌ای و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و میثم مهدیار، جامعه شناس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدمجید حسینی،فعال رسانه‌ای و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، در این همایش گفت: اولا به شما بگم یک خلطی ایجاد شده که باید توجه شود.چهار مفهوم داریم، یک واگذاری که حالا یکسری طرفدار دارد. دو خصوصی سازی که تبدیل امر عمومی به خصوصی است و سرمایه دار ها عموما طرفدار آن هستند .سوم ازاد سازی که همان ایده سرمایه داری است و حالا اصولگرا ها یک حرفی دارند به نام مردمی سازی. باید گفت همه این ها یکی است.این ها همه برای تقویت طبقه برنده است یعنی ایجاد یک ساز و کاری که به نفع برنده باشد. واگذار می کنیم به نفع آن است، نمی کنیم باز به نفع ان است. به این در ایران و در همه جا خصوصی سازی می گویند.

وی در ادامه افزود: یک طبقه شکل میگیرد به نام برنده که در ایران به ان آقازاده می گویند،نه لزوما پدرش باشد بلکه با روابطی به مواهبی می رسد.به اطرافمان نگاه کنیم، میدان بازی ساختیم برای برنده ها، حالا قانون بودجه شهرداری، قانون اموزش پرورش، درمانگاه صنعت و...  خصوصی سازی یک رگولیشن برنده است، لیبرال میخواهد سر جزئیات بحث کند ما میگوییم کلیات و به نفع اقازاده ها است.

حسینی بیان کرد: درباره دین میگویند، اگر قران ۵۰ درصد با فرعون مخالف است با قارون ۱۰۰ درصد مخالف است. میخواهند اقازادگی را دینی جلوه دهند ولی شیعه ضد دین است، ظلم یعنی میدان بازی که برنده مشخص و بازنده مشخص‌.‌ دو سناریو وجود دارد برای اینده خصوصی سازی: ۱.تداوم است که این لیبرال ها می گویند باید اصلاح شود و اصطلاحا امپول زده شود. خب نتیجه این میشود که بعد از مدتی یک عده که از این خصوصی سازی اسیب دیده اند خانه شمارا میسوزانند . ۲.با آمریکا بستن است.عربستان پروژه تمام و کمال خصوصی سازی است.

او در پایان اظهار کرد: مشکل سرمایه دار ایرانی این است که می داند امنیت ندارد و ۷۰ ۸۰ درصد مردم علیه ان ها اند،می خواهند که با امریکا ببندند. تنها راه تداوم خصوصی سازی بستن با امریکا است. به نظر من خصوصی سازی میدان بی اینده است، و تنها راه برقراری عدالت است برای حل نشدن در سلطه جهانی.

میثم مهدیار، جامعه شناس در این همایش گفت: خصوصی سازی بکنید اما خدمات عمومی از جمله آموزش را خصوصی نکنید چرا که این مسائل نردبام های اجتماعی هستند که موجب تحرک اجتماعی طبقات پایین جامعه می‌شوند. خصوصی سازی بکنید اما مسائل تعارض منافع را حل کنید. امکان ايجاد بخش خصوصی واقعی با وجود تعارض منافع وجود ندارد. با خصوصی سازی شما دست طبقات مرفه جامعه را باز می‌گذارید اما شما باید به طبقات پایین اجازه سازمان دهی اجتماعی بدهید.

وی افزود: اگر این موضوعات را دخیل نکنیم موجب فساد و تبعیض در مسیر خصوصی سازی خواهد شد که درواقع برخلاف هدف اولیه که چون دولتی سازی موجب فساد می‌شود، اقتصاد را واگذار کنیم، می‌باشد. با اعمال شفافیت می‌توان از فساد در مسیر واگذاری‌ها جلوگيري کرد که تمام اقتصاددانان لیبرال و تمامی مجلس های اصولگرا و اصلاح‌طلب در این راه شکست خوردند. وقتی وزیر و اعضای ارشد ستاد وزارت بهداشت خودشان در بخش خصوصی فعالیت میکنند نمی‌توان انتظار داشت که تحولی رخ بدهد.

مهدیار در پایان بیان کرد: مهمترین طرح عدالت سلامت که طرح تحول سلامت بود موجب شد که ۷۰ درصد از منابع طرح به جیب پزشکان ریخته شود. از ۱۰۰ خصوصی سازی که از سال ۶۸ انجام شده ۶۰ بنگاه کاملا منحل شده اند درصورتیکه قرار بود به افزایش بهره وری کمک کنند. خطر جدی آینده اجتماعی ایران گسترش اقتصاد پلتفرمی است که این روز‌ها بسیار شایع شده و دولت هم به آن افتخار می‌کند که می‌توان به اسنپ و دیجی کالا اشاره کرد در حالی که نیروی کار استثمار وحشتناکی را تجربه می‌کند و راننده اسنپ نه بیمه دارد نه حق خانوار دارد و از طرف دولت هم هیچ نظارتی وجود ندارد. برای بهبود وضعیت باید تشکل‌ها و سندیکا‌های کارگری را آزاد‌تر بگذاریم در حالیکه دو تشکل کارگری خانه کارگر و شورای اسلامی کار که امروز وجود دارند در واقع نماینده کارفرما هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خصوصی سازی اصل 44 قانون اساسی همایش تخصصی بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر خصوصی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۴۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام نحوه واگذاری سهام به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس توضیحاتی درباره نحوه واگذاری سهام این باشگاه به کارکنان و پیشکسوتان ارائه کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سایت رسمی باشگاه پرسپولیس در این مورد نوشت: «در روزهای اخیر مطالب نادرستی درباره دخالت و اعمال‌نظر مدیران باشگاه پرسپولیس در تخصیص سهام ترجیحی به کارکنان و پیشکسوتان باشگاه منتشر شده است.

در این ارتباط به اطلاع می‌رساند؛ مطابق ماده یک آیین‌نامه نحوه واگذاری سهام ترجیحی، حداکثر پنج درصد از سهام شرکت می‌تواند در قالب فروش سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان شرکت واگذار شود.

مواد قانونی در این ارتباط وجود دارد و در دسترس عموم است. تاکنون 95 درصد سهام باشگاه پرسپولیس در قالب عرضه بلوکی و عرضه عمومی از محل افزایش سرمایه به بخش خصوصی واگذار شده است.

درخواست برای تخصیص سهام ترجیحی به اعضای باشگاه (حداقل دارای یک سال سابقه بیمه‌ای نزد باشگاه) نیز انجام شده است و سازمان خصوصی‌سازی سقف سهام اعطایی به هر فرد را مشخص می‌کند. در این ارتباط سازمان خصوی‌سازی افراد شاغل در باشگاه با حکم مشاور را نیز اصلاً در زمره کارکنانی که به آنها سهام تعلق می‌گیرد، قرار نداد.

حسب اطلاع این باشگاه با توجه به حضور شرکت پیشکسوتان کهن و با تصمیم مقام‌های ذیربط، امور سهام مربوط به پیشکسوتان نیز از آن طریق در حال پیگیری است و تاکنون در خصوص اسامی و نحوه شناسایی پیشکسوتان، مکاتباتی با باشگاه صورت نگرفته است.

در نهایت تصمیم‌گیری درباره سهم‌بندی و نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان، سازمان خصوصی‌سازی و هیئت واگذاری است. باشگاه پرسپولیس نیز مانند تمام مراحل قبلی، مجری دستورالعمل ابلاغی در جهت انجام تکالیف مربوط به خود خواهد بود».

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رفع کمبودهای اعتباری اردبیل از محل مولدسازی
  • پول انتخابات و جنگ؛ اهداف واقعی‌تر سفر بلینکن به منطقه‌
  • تعارض منافع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی وجود دارد؟
  • امکان ذخیره‌سازی میلیو‌ن‌ها فیلم روی یک دیسک فراهم شد
  • چراغ سبز تغییر نام باشگاه استقلال تهران
  • کدام بازیکنان استقلال به نبرد تبریز نمی‌رسند؟
  • خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارد/ بهترین نسخه اقتصادی برای فوتبال ایران رقم خورد
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان
  • اعلام نحوه واگذاری سهام به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس