Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید خرمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر  حدود ۹۲۴ میلیون متر مکعب ذخیره آب سفید رود است که این میزان ۶۰ میلیون متر مکعب کمتر از پارسال است و آوردمان متوسط دبی ورودی هم اکنون در این حوضه ،  ۷۰ متر مکعب بر ثانیه است  که  نسبت به   ۲۱۰ متر مکعب بر ثانیه سال گذشته ، تقریبا  یک سوم و اندکی نگران کننده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: پوشش برفی در سطح استان و در حوضه آبریز سفید رود  طی سال جاری نسبت به پارسال و سال های گذشته کمتر است که این موضوع موجب شده که برای آوردهای مناسب  بهار و تابستان نگرانی بیشتری  داشته باشیم.

 وی اظهار داشت:  برای بالا بردن راندمان آب از انهار ، هر ساله برای لایروبی انهار و سردهنه سازی  برنامه ریزی داریم  و عمدتا حول و حوش سال نو این کار انجام می شود .

خرمی افزود: برای امسال نیز بیش از ۵۰۰ کیلومتر لایروبی انهار و سردهنه ها برنامه ریزی شده که تا کنون حدود ۱۵۰ کیلومتر لایروبی از انهار ۱و ۲ انجام شده است  و مابقی  براساس برنامه ریزیهای صورت گرفته ، انجام خواهد شد.

سد سفیدرود بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان است و در حال حاضر آب کشاورزی مورد نیاز ۱۷۲ هزار هکتار از مجموع ۲۳۸ هزار هکتار شالیزارهای استان از سد سفیدرود  تامین می‌شود.
سد مخزنی سفیدرود بر روی رودخانه سفیدرود و در پایین دست محل تلاقی دو رودخانه قزل اوزن و شاهرود در ۷۵ کیلومتری جنوب شهر رشت و در مجاورت شهر منجیل احداث شده است.

برچسب‌ها رشت شرکت آب منطقه ای گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت شرکت آب منطقه ای گیلان رشت شرکت آب منطقه ای گیلان اخبار کنکور متر مکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۷۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشم انتظاری شالیکاران برای رهاسازی آب سد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ خبراز تحریریه امروز پیگیر مشکلات شالیکارانی شده است که منتظرند آب سد سفیدرود به داخل کانال‌های کشاورزی رهاسازی شود تا بتوانند شالیزارهایشان را نشا کنند.

مسئولان شرکت آب منطقه‌ای گیلان اعلام کرده اند: آب سد سفیدرود از نیمه اردیبهشت و از طریق کانال راست و چپ سنگر به سمت شالیزار‌های استان روانه می‌شود.

بنا بر اعلام این شرکت، از ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار‌های گیلان، ۱۷۲ هزار هکتار معادل ۷۲ درصد آبخور سد سفیدرود هستند.

دیگر خبرها

  • چشم انتظاری شالیکاران برای رهاسازی آب سد
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • وضعیت دریاچه ارومیه برخلاف خوش‌بینی‌ها بحرانی است!
  • ذخیره ۲و نیم میلیون متر مکعب آب در پشت سد‌های خاکی زرند
  • سه میلیون متر مکعب روان آب در سدهای خراسان جنوبی ذخیره‌ شد
  • آغاز مرحله دوم رها سازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر 
  • ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی
  • ذخیره ۳۰ میلیون متر مکعب آب در بند‌های خاکی و ملاتی استان
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد