Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@00:29:14 GMT

فاصله سنی زیاد فرزندان باعث زحمت مضاعف والدین!

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۷۷۹۲

فاصله سنی زیاد فرزندان باعث زحمت مضاعف والدین!

بچه‌هایی که تفاوت سنی بالائی دارند (۶ و ۷ سال با هم تفاوت سنی دارند) نمی‌توانند همبازی همدیگر شوند، به همین دلیل در سنین بالاتر نیز این پدر و مادرند که باید جور همبازی بودن با بچه دوم یا سوم را بکشند۱ - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ یک قاعده کلی درباره فاصله سنی بین دو فرزند وجود دارد و آن این که از نظر تربیتی باید فاصله سنی دو بچه به اندازه‌ای باشد که بتوانند همبازی هم شوند و همدیگر را درک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کسانی که فاصله ی زیادی بین فرزندانشان می‌گذارند دردسرهای خاصی را باید بپذیرند که شاید خیلی بیشتر از مسائلی  باشد که معمولاً در هنگام تولد بچه نخست ایجاد می‌شود.

بچه‌هایی که تفاوت سنی بالائی دارند (6 و 7 سال با هم تفاوت سنی دارند) نمی‌توانند همبازی همدیگر شوند، به همین دلیل در سنین بالاتر نیز این پدر و مادرند که باید جور همبازی بودن با بچه دوم یا سوم را بکشند یعنی پدر و‌ مادری که 2 تا 3 بچه با فاصله سنی 6 و 7 سال دارند، در اصل باید گفت سه تا تک فرزند دارند!

اگر فاصله بین فرزند اول و دوم به گونه‌ای باشد که بتوانند وقت همدیگر را خوب پر کنند، تربیت به شدت آسان می‌شود البته اوایل به دنیا آمدن فرزند دوم یا مثلا اوایل به دنیا آمدن فرزند سوم، طبیعتاً وقت پدر و مادر کمی گرفته می‌شود اما در غیر آن‌ زمان، واقعاً در وقت پدر و مادر صرفه‌جوئی می‌شود.

اگر بچه‌ها نتوانند در محیط خانه همبازیهای خوبی برای همدیگر باشند مشکلات زیادی پیش می‌آید مثلاً یکی از مشکلات این است که بچه‌ها به‌شدت تمایل به بیرون از خانه پیدا می‌کنند، همه پدر و مادرها می‌دانند که تمایل شدید بچه به محیط بیرون از خانه چقدر مضر است!

یکی دیگر از مضراتش این است که  گرایش زیادی به تلویزیون، فضای مجازی و بازیهای کامپیوتری پیدا می‌کنند البته اینها برخی از مشکلاتی است که برای بچه‌ها با فاصله سنی زیاد ایجاد می‌شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

باید جلوی تعارض اشتغال زنان و فرزندآوری را گرفت/ "مادران شاغل" در خانه و محل کار باید حمایت شوند"نرخ رشد جمعیت کشور" منفی شده است/ فرزندان در آینده بستگان نزدیک نخواهند داشت!ترویج آزادانه "قتل فرزند" در فضای مجازی کشور!/ جولان وب‌سایت‌های جانیفیلم/ مهم‌ترین مسئله جمهوری اسلامی ایران "جمعیت و فرزندآوری" استتولد ششمین فرزند بازیگر مشهور آمریکایی!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خانواده سبک زندگی ایرانی اسلامی فرزندآوری خانواده سبک زندگی ایرانی اسلامی فرزندآوری فاصله سنی تفاوت سنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۷۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد نوین ثبت احوال برای ارائه خدمات به والدین با سامانه تعاملی نام

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: سامانه تعاملی نام، رویکرد نوین ثبت احوال برای ارائه خدمات به والدین برای انتخاب نام نوزادان است.

علی رحمتی در گفت وگو با ایسنا، افزود: نام ها واژه هایی هستند که برای شناسایی، تشخیص و تمییز دادن افراد از یکدیگر به کار می روند و انتخاب نام یکی از دغدغه ها اصلی والدین است که همواره قبل یا بعد از تولد طفل مورد توجه آنان قرار می گیرد ، در واقع نام و نام گزینی پدیده ای فرهنگی است به عبارت دیگر، علاوه بر رویه‌های اداری تابع اقتضائات عموماً پیچیده‌ی فرهنگی می باشد تا جایی‌که در دهه اخیر با پدیده‌ی افزایش فراوانی نام های نوپدید مواجه بوده‌ایم.

وی گفت: به استناد ماده 20 قانون ثبت احوال، انتخاب نام با اعلام کننده است، برای نام گذاری یک نام ساده یا مرکب که عرفاً یک نام محسوب می شود انتخاب خواهد شد ، با توجه به اینکه ارائه خدمات در سازمان ثبت احوال به سمت ارائه خدمات تمام الکترونیک پیش می رود ، مشاوره تخصصی نام نیز در قالب سامانه جامع هوشمند با عنوان "سامانه تعاملی نام" به صورت ویژه در سامانه متمرکز ارائه خدمات ثبت احوال( سهیم) ارائه می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان افزود: این سامانه مرجع خدمات مشاوره برای نام گذاری کودکان در زمینه های مختلف و همچنین ارائه خدمات ویژه برای انتخاب نام های اصیل، زیبا با توجه به اقتضائات ملی، قومی و محلی است و باعث می‌شود ترویج نام های جدید جذاب، زیبا و نوآورانه متناسب با فرهنگ اسلامی-ایرانی صورت گیرد .

رحمتی گفت: والدین می توانند در بستر اینترنت و با گوشی تلفن همراه با مراجعه به نشانی sahim.sabteahval.ir و بخش سامانه تعاملی نام از خدمات آن بهره مند شوند .

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امام جمعه اصفهان: گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • تصویری پنجاه ساله از زحمت و تلاش؛ روز کارگر مبارک + عکس
  • رویکرد نوین ثبت احوال برای ارائه خدمات به والدین با سامانه تعاملی نام
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • لایحه «امنیت شغلی» قانونی مضاعف و غیرکارشناسی
  • جهش تولید با مشارکت مردم باعث توسعه اشتغال می‌شود
  • ماموریت‌های مضاعف برای جهش تولید در موسسات سینمایی ابلاغ شد
  • والدین با استقلال‌طلبی نوجوانان مواجهه منفی نداشته باشند