Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@11:17:25 GMT

پیشرفت فیزیکی 92 درصدی ایستگاه متروی گلشهر-طالقانی

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۸۰۶۳

پیشرفت فیزیکی 92 درصدی ایستگاه متروی گلشهر-طالقانی

علی اصغر صلواتی، رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، تأمین منابع مالی را مهمترین مشکل در تعویق عملیات پروژه دانست و گفت: کلید حل مشکل تاخیر در روند اجرایی پروژه قطار شهری منابع مالی بود که حالا به صورت ۵۰ درصدی از منابع مالی دولتی و شهرداری تأمین شده است، در این میان تزریق منابع دولتی روند قابل قبولی داشته و همین امر موجب شد پس از افت و خیزهای بسیار بتوانیم بخشی از پروژه‌ را با پیشرفت فیزیکی قابل قبولی پیش ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مقرر شده بود سال‌ 85 منابع مالی خارجی با بازپرداخت طولانی برای قطار شهری کرج در نظر گرفته شود، افزود: همین موضوع مشکل اصلی و دلیل حرکت لاکپشتی پروژه در سال‌های گذشته بوده است، اکنون منابع مالی پروژه از منابع شهر تأمین می‌شود که این امر روند کار را کند می‌کند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه با راه اندازی بخشی از پروژه، بخش‌های دیگر به سرعت انجام می‌شود، گفت: هدف بعدی راه اندازی میدان شهید سطانی است که با کسب تجربیات  اولین مرحله، دیگر  شاهد تاخیر در پروژه نخواهیم بود. در این مرحله پروژه قطار شهری به عنوان اولین پروژه استان تعریف شده و همه مسؤولان در تلاش برای تأمین منابع مالی و تسریع در انجام آن هستند. 

وی تخصیص منابع مالی برای پروژه قطار شهری کرج را نوید بخش تسریع روند پروژه در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد و یادآور شد: در شورای پنجم بودجه‌ای به مبلغ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان برای پروژه قطار شهری کرج در نظر گرفته شده است همچنین تخصیص اوراق ۴۰۰ میلیارد تومانی که مقرر شده است تا در سال ۱۴۰۰ پایدار ‌شود، نمونه ای از منابع مالی این پروژه است. 

صلواتی  اظهار کرد: در صورت تحقف منابع مالی این پروژه تا میدان شهید سلطانی ادامه پیدا می‌کند و بار ترافیکی این مسیر تخلیه خواهد شد.

وی در خصوص پرداخت معوقات کارگران قطار شهری، گفت: تلاش کردیم بدهی‌ها را از حالت بحرانی که در شروع مجدد پروژه به  ۱۱ ماه رسیده بود، به ۲ ماه برسانیم و در حال حاضر تدبیری می‌اندیشیم که تا شب عید تمام معوقات را تسویه کنیم.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: قطار شهری کرج معوقات کارگران قطار شهری اوراق مشارکت اوراق بهادار منابع مالی پروژه قطار شهری منابع مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۸۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه روند رفع نواقص خط ۳ متروی تهران

در ادامه اقدامات مربوط به رفع نواقص خط ۳ متروی تهران، امسال نیز بخش دیگری از تأسیسات، دسترسی‌ها و ورودی‌های جدید این خط تکمیل و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت تا کیفیت ارائه خدمات در ایستگاههای خط ۳ مترو ارتقاء یابد.

به گزارش ایسنا، مهندس آزاد اکبری مجری خط ۳ متروی تهران درباره برنامه‌های سال جاری جهت رفع حداکثری نواقص خط مذکور گفت: امسال هم مثل دو سال گذشته، سعی خواهیم داشت نقص‌های موجود در خط ۳ را به حداقل ممکن برسانیم و اگر منابع مالی لازم به موقع تأمین شود، اتفاق‌های خوبی رخ خواهد داد.

در این راستا با اولویت بندی صورت گرفته، قصد داریم ورودی دوم ایستگاه سهروردی و همچنین دسترسی دوم ایستگاه میرزای شیرازی را امسال راه اندازی کنیم. تکمیل و بهره‌برداری از سامانه تهویه RS ایستگاه شهید زین الدین به همراه هواساز ایستگاه هروی را نیز در دستور کار داریم و در صورت امکان، سیستم زهکش محدوده ایستگاه قدوسی را احداث خواهیم کرد.

بر اساس گزارش سایت شهر، مجری خط ۳ متروی تهران در ادامه صحبت‌های خود گفت: در دو سال اخیر، ۱۲ مورد از نواقص خط ۳ مترو برطرف شده است و اگر منابع مالی متناظر با کارهای باقی‌مانده این خط تأمین ‌شود، می‌توان تا سال ۱۴۰۴ کل نقص‌های موجود را برطرف کرد و پرونده آن را بست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ متروی تهران
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان
  • پیشرفت ۵۳ درصدی طرح متروی شهرستان اسلامشهر
  • پیشرفت فیزیکی مسکن ملی سیستان و بلوچستان به ۵۰ درصد رسید
  • پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح عمرانی آبرسانی شهر میبد
  • بررسی روند عملیات اجرایی و میزان پیشرفت پروژه‌های امور آب و فاضلاب سلماس
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد