Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل گرامی مقدم عضو ائتلاف اصلاح‌طلبان گفت: اصلاح‌طلبان دیگر خود را خرج اعتدالیون نمی‌کنند.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، در حالی که برخی طیف‌های اصلاح‌طلب زمزمه حمایت از کسانی، چون علی لاریجانی، محمدجواد ظریف و... را مطرح می‌کنند، اسماعیل گرامی‌مقدم از اعضای «ناسا» (نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان) به نامه‌نیوز گفت: «خانم آذرمنصوری به‌عنوان سخنگوی نهاد اجماع‌ساز اخیر اعلام کردند که اگر نامزد اصلاح‌طلبان رد صلاحیت شود، خواهیم گفت که نامزدی نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سخن از سوی سخنگوی نهاد اجماع‌ساز بیان شده و می‌توان به عنوان موضع رسمی این تشکل دانست. اصلاح‌طلبان در این دوره خود را خرج اعتدالیون نمی‌کنند و به هیچ وجه نمی‌خواهند که از یک نامزد غیراصلاح‌طلب حمایت کنند، زیرا تجربه حمایت از آقای روحانی وجود دارد.»

او ادامه داد: «به نظرم فضا اصلا به‌گونه‌ای نیست که اجازه حضور هیچ اصلاح‌طلبی به عرصه انتخابات مهیا نباشد؛ بنابراین اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ نامزد خواهند داشت، اما به هر حال باید صبر کرد و دید که چه نامزد‌هایی تایید صلاحیت می‌شوند و بعد از آن نهاد اجماع‌ساز با سازوکاری که تعیین خواهد شد، بر یک نامزد اصلاح‌طلب اجماع کند و او معرفی شود.»

در پاسخ به این پرسش که آیا احزابی مانند کارگزاران که هنوز تمایل به حمایت از نامزد ائتلافی دارند، به نظر نهایی نهاد اجماع‌ساز تمکین می‌کنند یا خیر، بیان کرد: «حزب کارگزاران عضو نهاد اجماع‌ساز است و حتما در نهایت به نظر نهایی تمکین می‌کند، زیرا اقتضای اجماع همین است که اگر نظر مخالفی هم داشتیم به نظر اکثریت تن بدهیم؛ هرچند تا اینجای کار که اختلافی هم در کار نبوده است. البته این امکان وجود دارد که احزاب و گروه‌هایی به صورت مستقل بروند و از نامزدی غیر از آن فردی که نهاد اجماع‌ساز معرفی می‌کند، حمایت کنند.

او همچنین درخصوص احتمال حمایت اصلاح‌طلبان از محمدجواد ظریف هم اظهار کرد: «آقای ظریف شخصیت محترمی در میان اصلاح‌طلبان است، اما نکته‌ای فراتر از این را بیان می‌کنم؛ آنکه اصلاح‌طلبان در این دوره چک سفید امضایی به هیچ نامزدی نمی‌دهند و تعدادی از احزاب عضو در نهاد اجماع‌ساز خواهان تنظیم میثاق‌نامه‌ای هستند که اگر نامزد مورد نظر آن میثاق‌نامه را امضاء کرد، از او حمایت شود، زیرا همه اصلاح‌طلبان معتقدند که دوره رودست زدن تمام شده است».

منبع: روزنامه کیهان

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اصلاح طلبان اعتدالیون محمدجواد ظریف نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۸۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر غافلگیر کننده دبیر کل ناتو به اوکراین

دبیر کل ناتو در جریان سفری غافلگیر کننده به پایتخت اوکراین مجددا از شرکای غربی خواست در ارسال تسلیحات به اوکراین سریعتر عمل کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه اتریشی "دی پرسه"، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در جریان سفر غافلگیر کننده خود به کی یف، پایتخت اوکراین از ارسال تسلیحات بیشتر به این کشور خبر داد. استولتنبرگ در جریان این سفر گفت که اعضای ائتلاف نظامی به آنچه در ماه های اخیر وعده داده بودند عمل نکرده اند.

وی با نگاهی به بسته کمکی میلیاری اخیرا تصویب شده در آمریکا وتعهدات انگلیس برای حمایت از اوکراین گفت: اما اکنون مطمئن هستم که این روند تغییر خواهد کرد.

استولتنبرگ با اشاره به عقب‌نشینی اوکراین در میدان جنگ گفت: «این شرایط تفاوت ایجاد خواهد کرد- همانطور که عدم حمایت باعث ایجاد تفاوت شد. برای پیروزی اوکراین دیر نیست.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو از شرکای غربی اوکراین خواست تا تسلیحات سریع‌تر و جامع‌تری به این کشور تحویل دهند. استولتنبرگ در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در کی‌یف گفت: تاخیرهای جدی منجر به عواقب جدی در میدان جنگ شده است.

استولتنبرگ با اشاره به پیشروی های اخیر روسیه در جنگ اوکراین به دلیل از جمله بن بست در کنگره آمریکا برای آزاد کردن کمک های مالی به این کشو از کشورهای ناتو خواست تا در مواقع تردید، کمک به اوکراین را به جای پر کردن زرادخانه‌های خالی خود در اولویت قرار دهند.

زلنسکی هم در کنفرانس مطبوعاتی مشترک تایید کرد که اولین محموله های تسلیحاتی ایالات متحده از قبل رسیده است. رئیس جمهور اوکراین گفت: «اما این روند باید تسریع شود. هنوز هیچ تعهد مشخصی برای ارائه سیستم های پاتریوت وجود ندارد، اما مراحل اولیه شکل گرفته است.

در عین حال دبیرکل ناتو امیدهای اوکراین برای دعوت زودهنگام برای پیوستن به ناتو را کاهش داد. استولتنبرگ گفت که قاطعانه بر این عقیده است که اوکراین در این ائتلاف جایگاهی دارد. وی افزود که سخت کار می کند تا اوکراین به عضویت این ائتلاف درآید. استولتنبرگ گفت، با این حال، برای تصمیم گیری درباره پذیرش این کشور اجماع بین 32 عضو اتحاد مورد نیاز است.

استولتنبرگ گفت که انتظار ندارد این امر تا اجلاس بعدی سران کشورها در ماه ژوئیه محقق شود، اما ابراز امیدواری کرد که بتوان در نشست سران به اوکراین نشان داد که اعضاء می خواهند آن را بیشتر به سمت این ائتلاف بکشانند.

در حال حاضر هیچ جدول زمانی برای پذیرش اوکراین در ناتو وجود ندارد و دعوتنامه رسمی نیز ارائه نشده است.

استولتنبرگ برای سومین بار از زمان آغاز جنگ گسترده روسیه به اوکراین سفر کرد. این سفر نیز مانند سفرهای قبلی به دلایل امنیتی از قبل اعلام نشده بود.

تحولات اوکراین| تلاش کی‌یف برای کسب حمایت 10 ساله آمریکااوکراین تانک‌های آبرامرز آمریکا را از میدان جنگ خارج می‌کند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد
  • سفر غافلگیر کننده دبیر کل ناتو به اوکراین
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • انتقاد تند جهره شاخص اصلاح‌طلبان از سوپر افراطی حزب‌اللهی دیروز!
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند اجماع استانی است
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!