Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@21:37:39 GMT

عدم اخراج نظامیان آمریکا از خاک عراق عواقب خطرناکی دارد

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۸۹۱۵

عدم اخراج نظامیان آمریکا از خاک عراق عواقب خطرناکی دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «سعد المطلبی» تحلیلگر مسائل سیاسی عراق امروز دوشنبه سخنانی را در خصوص لزوم اخراج نظامیان ایالات متحده آمریکا از خاک این کشور مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: مصوبه پارلمان عراق در خصوص اخراج نظامیان بیگانه از خاک این کشور کاملاً واضح و شفاف است و لازم است که دولت بغداد هرچه سریعتر این مصوبه را اجراء نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

المطلبی در ادامه اظهار داشت: در صورت عدم اجرای مصوبه پارلمان عراق و عدم اخراج نظامیان ایالات متحده آمریکا از این کشور، شاهد پیامدها و عواقب خطرناک این مسأله خواهیم بود. عدم خروج نظامیان آمریکا از عراق موجب شکل گیری بحران شدیدی خواهد شد.

روز گذشته هم «علی الوائلی» تحلیلگر و کارشناس امنیتی عراق گفته بود: واقعیت آن است که ایالات متحده آمریکا برخورداری عراق از صلح، ثبات و امنیت را به نفع خود و رژیم صهیونیستی نمی‌داند. به همین دلیل، واشنگتن از تروریسم در عراق حمایت می‌کند.

این کارشناس عراقی در ادامه یادآور شد: آمریکا و رژیم صهیونیستی اقدام به جذب عناصر داعش و ارائه آموزش‌های نظامی به آنها کردند. اما در نهایت نیروهای امنیتی و حشد شعبی طرح‌های آنها را ناکام گذاشتند.

الوائلی با اشاره به اتهام زنی‌های آمریکایی‌ها به حشد شعبی، تصریح کرد: واشنگتن تلاش می‌کند از رهگذر اتهام زنی به حشد شعبی و متهم کردن آن به دست داشتن در حملات راکتی به مراکز دیپلماتیک در بغداد بهانه‌ای برای هدف قرار دادن مواضع مقاومت بیابد.

کد خبر 5164597 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق ایالات متحده امریکا بغداد نظامیان آمریکایی ایالات متحده امریکا عراق عربستان سعودی ایران فلسطین رژیم صهیونیستی روسیه سوریه برجام جو بایدن لبنان ویروس کرونا جنگ 2015 یمن کنگره آمریکا اخراج نظامیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۸۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظامیان آمریکا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین دست بکشند

به گزارش جام‌جم‌آنلاین، حامد عبدالحسینی قائم مقام اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس راجع به تظاهرات پرشور دانشجویان دانشگاه های سراسر دنیا، گفت: مدعیان حقوق بشر و آزادی بیان در کشورهای آمریکا و اروپا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین دست بکشند.
وی افزود: در روزهای گذشته در دانشگاه‌های معروف آمریکا از جمله کلمبیا، آستین و هاروارد اعتراضات و تجمعات گسترده‌ای شکل گرفت که با ورود نیروهای نظامی دانشجویان زیادی دستگیر و سرکوب شدند.
عبدالحسینی ادامه داد: این دانشجویان تنها خواستار پایان وحشی‌گری و نسل‌کشی علیه مردم مظلوم فلسطین هستند و حق آن ها این برخورد وحشی گرانه نیست.
قائم مقام اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان گفت: در برخی از دانشگاه‌ها اعضای هیئت‌های علمی و کارمندان نیز به جمع دانشجویان پیوسته‌اند و باید از این قشر نیز حمایت جدی شود.
نهادهای بین المللی مقابل این سرکوب‌های وحشی گرانه بایستند
عضو شورای مرکزی اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان گفت: آمارهای اعلامی نشان می دهد تعداد دانشجویان دستگیر شده بسیار بالا بوده و دولت مردان آمریکایی از گسترش این اعتراضات در داخل و خارج آمریکا ابراز نگرانی می کنند. 
قائم مقام اتحادیه مجمع اسلامی گفت: از نهادهای بین المللی درخواست می کنیم مقابل این سرکوب های وحشی گرانه بایستد و اجازه ندهد دانشجویان صرفا به خاطر ابراز عقیده شان دستگیر شوند.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) A-۱۰ Thunderbolt II؛ «گراز» ترسناک نیروی هوایی آمریکا
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • پروژه آمریکا برای منحرف کردن جامعه عراق ناکام ماند
  • نظم جایگزین چین و آن چه آمریکا باید از آن بیاموزد
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • نظامیان آمریکا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین دست بکشند
  • خشونت نظامیان آمریکایی در مقابل دانشجویان + عکس و فیلم
  • به وقتِ بیداری