Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@06:55:46 GMT

افتتاح 34 مرکز «مثبت زندگی» در چهارمحال و بختیاری

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۹۴۶۶

افتتاح 34 مرکز «مثبت زندگی» در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، صبح امروز و همزمان با سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور ریاست جمهوری دو هزار و 400 مرکز مثبت زندگی در کشور افتتاح شد که از این تعداد 34 مرکز در استان چهارمحال و بختیاری است.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری در این جلسه گفت: سازمان بهزیستی به عنوان یکی از نهادهای اصلی و تاثیرگذار در حوزه رفاه اجتماعی کشور و متولی ارتقای سلامت اجتماعی منشأ خدمات ارزشمند تخصصی و حمایتی به گروه‏‌های مختلف جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نرگس عسگری ادامه داد: به استناد بند ۴ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و در راستای تحقق شاخص‌‏های سلامت اجتماعی و رعایت حقوق شهروندی، دستورالعمل نحوه تأسیس و اداره مراکز خدمات بهزیستی (مثبت زندگی)  بعد از بیست سال در دولت تدبیر و امید تدوین شد.

وی افزود: مرکز خدمات بهزیستی (مثبت زندگی)؛ مرکزی غیردولتی است که پس از کسب پروانه فعالیت، مجموعه‌ای از خدمات سطح یک سازمان بهزیستی را در بستر فناوری اطلاعات در راستای بهتر زیستن آحاد جامعه ارائه می‏‌کند.

وی اضافه کرد: افزایش آگاهی عموم افراد جامعه از وظایف، فعالیت‏‌ها و خدمات سازمان بهزیستی، تسهیل دسترسی گروه‌‏های هدف به خدمات سازمان،گسترش و فراگیری خدمات سازمان، توزیع عادلانه خدمات سازمان، ایجاد شفافیت در فرآیند ارائه خدمات، تقویت رویکرد خانواده‌محور و اجتماع محور از جمله اهداف ایجاد مراکز مثبت زندگی است.

مدیرکل بهزیستی استان، ثبت درخواست فرزندخواندگی و تشکیل پرونده اولیه و پاسخگویی به مراجعین، تحلیل، تشخیص تعیین اولویت‏‌های نیاز مددجو و ارائه پیشنهاد برنامه کمکی، ارجاع درخواست‌های جامعه هدف اعم از مالی (مستمر / غیر مستمر) و معرفی‌نامه، پیگیری امور مددکاری خانوارها را از جمله خدماتی برشمرد که این مراکز به مددجویان و مراجعین ارائه می‌دهد.

وی عنوان کرد: شناسایی داوطلبین، خیرین و معتمدین محلی و حمایت‌طلبی، غربالگری سطح یک پیشگیری از معلولیت‏‌ها شامل: غربالگری بینایی، شنوایی، اختلالات ژنتیک، اتیسم و ... از دیگر خدمات مراکز مثبت زندگی است.

انتهای پیا/68024

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری مراکز مثبت زندگی افتتاح خدمات سازمان مثبت زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۹۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت به زندگی مرد ۷۰ ساله در فارسان

محمود شمسی پور رئیس مرکز اورژانس چهارمحال و بختیاری گفت: با تلاش کارشناسان عملیاتی اورژانس پایگاه فارسان دو آقایان «یاسر محمدی و رضا محمدی» پس از تلاش و انجام عملیات احیا برای مرد ۷۰ ساله که به دنبال تصادف دچار ایست قلبی تنفسی شده بود به زندگی دوباره بازگشت.

بیشتر بخوانید

بازگشت به زندگی خانم ۶۸ ساله در شهرکرد

وی افزود: بیمار جهت اقدامات درمانی تکمیلی به بیمارستان کاشانی منتقل گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • فرهنگ داوطلبی را به مردم آموزش دهیم/ ارائه خدمات باید منجر به توانمندسازی نیازمندان شود
  • افزایش ۳۵ درصدی خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی در چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • بازگشت به زندگی مرد ۷۰ ساله در فارسان
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • واریزبخشی از مطالبات مراکزدرمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی