Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@04:00:43 GMT

بیکاری موجب دامن زدن به معضل اعتیاد می شود

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۹۵۰۵

بیکاری موجب دامن زدن به معضل اعتیاد می شود

شهریاری با بیان اینکه ۱۰ هزار معتاد متجاهر ر مشهد وجود دارد، گفت:یکی از بزرگترین مشکلات که سبب دامن زدن به معضل اعتیاد می شود موضوع اشتغال و بیکاری جوانان است لذا برای حل ریشه های معضل اعتیاد باید زمینه های اشتغال افراد فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «علیرضا شهریاری» امروز(۱۸ اسفند) در حاشیه مراسم افتتاح مرکز نگهداری شماره یک معتادان متجاهر در مشهد و در جمع خبرنگاران گفت: بر طبق آمارهای احصا شده نزدیک به ده هزار معتاد متجاهر در شهر مشهد داریم که می بایست برای جمع آوری بازپروری و ایجاد شرایط بازگشت این افراد به آغوش جامعه پس از درمان بیماری اعتیاد امکانات و برنامه های ویژه ای تدارک دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: کمپ شماره یک نگهداری و آموزش معتادان متجاهر در مشهد امروز با ظرفیت ۵۰۰ نفر را‌ه‌اندازی شده و ما نیازمند آن هستیم که امکانات این چنینی برای ظرفیت حداقل ۵ هزار نفر توسعه یابد تا بتوانیم در جهت کنترل این ویروس مخرب جامعه گام موثری برداریم.

 

شهریاری ادامه داد: یکی از بزرگترین مشکلات که سبب دامن زدن به معضل اعتیاد می شود موضوع اشتغال و بیکاری جوانان است لذا برای حل ریشه های معضل اعتیاد باید زمینه های اشتغال افراد فراهم شود در همین راستا یکی از برنامه‌ها و اهداف راه اندازی کمپ های اینچنینی اجرای آموزش های حرفه آموزی در ضمن برنامه بازپروری معتادان است تا علاوه بر پاک شدن از ویروس اعتیاد در زمینه های کاری نیز توانمند شوند اما این افراد پس از بازگشت به اجتماع نیازمند حمایت هایی برای پیدا کردن شغل و داشتن درآمد پایدار هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل در دو گام اساسی توسعه مراکز نگهداری و بازپروری معتادان متجاهر و آموزش ایشان و همچنین ایجاد شرایط اشتغال و کسب درآمد حلال برای این افراد نیازمند حضور همه جانبه دستگاه های مرتبط، انجمن ها و تشکل های خیریه و مردم نهاد هستیم تا بتوانیم روزی را آرزو کنیم که شهر مشهد با جمعیت بالای خود از معضل اعتیاد رهایی یافته و یکی از زشت ترین لکه های اجتماعی از این شهر پر اهمیت پاک شده باشد.

 

عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد گفت:در این زمینه نیز مدیریت شهری پیشقدم شده و زمینه اشتغال افراد رها شده از بند اعتیاد را در حوزه خدمات شهری فراهم کرده است،  مشهدالرضا(ع) باید از هرگونه معتاد و متکدی و ناهنجاری های اجتماعی عاری باشد و لزوم رسیدن به چنین شهری تقویت سرمایه گذاری در حوزه اشتغال است که حضور سرمایه‌گذاران و همراهی و حمایت نهادهای حاکمیتی را می طلبد.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: مرکز ساماندهی معتادان متجاهر مراسم افتتاحیه معضل بیکاری اعتیاد معضل اعتیاد شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۹۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌آبگرفتگی معابر فولادشهر، معضل پس از باران

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، اصفهان به دلایل متعددی همچون زیست‌بوم، از بین رفتن مادی‌ها و نقصان در بعضی از نقاط شهر به‌دلیل ساخت‌وسازهای غیراصولی، شرایط ایده عالی در مواجهه با بحران آب‌گرفتگی ندارد، به دنبال بارش چند روز اخیر در فولادشهر اصفهان برخی از معابر این شهرستان دچار آبگرفتگی شدید شده است، بطوریکه تردد را برای شهروندان و رانندگان مختل کرد. شهروند خبرنگار ما هنگام عبور از یک خیابان آبگرفته در شهر، از این وضعیت فیلمی گرفته و مشکلات شهروندان را با ما به اشتراک گذاشته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: شهروند خبرنگار هاشمی

دیگر خبرها

  • ‌آبگرفتگی معابر فولادشهر، معضل پس از باران
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد
  • تورم و بیکاری چالش بزرگ لرستان/ زمینه برای سرمایه‌گذاری فراهم شود
  • سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد کرمانشاه ثبت شده
  • ثبت ۲۵۸۹ نفر ایجاد اشتغال نوشهر در سامانه رصد
  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند
  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان در سال گذشته
  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • توصیه دادستان کل کشور درباره نحوه اجرای طرح نور فراجا
  • تعطیلی دو روزه، بهره‌وری نیروی کار را افزایش می‌دهد/ثبت ۲۸ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی