Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز در نامه‌ای به استاندار فارس خواستار عدم واگذاری، تغییر کاربردی و ساخت ساز پروژه مسکونی در زمین‌های موقوفی موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی دانشگاه شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز در نامه‌ای به استاندار فارس، خواستار عدم واگذاری، تغییر کاربردی و ساخت ساز پروژه مسکونی در زمین‌های موقوفی موزه تاریخ طبیعی وتکنولوژی دانشگاه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



متن نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی


جناب آقای دکتر رحیمی، استاندار و رئیس محترم کمیسیون ماده پنج استان فارس

باسلام

احتراماً به استحضار می رساند:


ظاهراً و بر مبنای اخبار و شنیده‌های نزدیک به حقیقت، طرحی با مضمون " واگذاری اراضی موقوفه، تغییر کاربری و ساخت و ساز پروژه مسکونی عظیمی در زمین وقفی یکصدهزار متر مربعی موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی دانشگاه شیراز واقع در بـــلـوار آزادگان که از سال ۱۳۵۳ به منظور ایجاد مـوزه تاریخ طبیعی، در اختیار دانشگاه شیراز قرار گرفته و سپس، در دراز مدت، برنامه جابجایی این موزه کم نظیر و تأثیرگذار در زمینه گردشگری آموزش و پژوهش به مکانی دیگر" توسط برخی از مقامات دانـشــگاه شیراز در دستور کار قرار گرفته است، لازم به ذکر است که مجمع آرمان طی نامه‌ای به شماره ۱۶۰۲_۱۳۹۹۱۲۲۰که به پیوست خدمتتان ارسال می‌شود، از رئیس دانشگاه درخواست شفافیت موضوع واگذاری نمودند که متاسفانه تا کنون هیچ پاسخی از دانشگاه دریافت نشده است!


لذا چنانچــه این اخبار صحـت داشته باشند ذکر نکاتی لازم به نظر می‌آید:


موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی دانشگاه شیراز در سال ۱۳۵۳ با تلاش مؤسس فقید آن، مرحوم دکتر سید صدرالدین شریفی حسینی (استاد پایه ۳۰ بازنشسته دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز و بنیانگذار کتابخانه و موزه آستان مقدس احمدی (ع)) و اهداء کلکسـیون شخصی ایشـان به دانشگاه شیراز، تأسیس و سپس در سال ۱۳۵۹ به دنبال پیگیری‌های فراوان ایشان و دریافت قطـعه زمینی "وقفی" واقع در بلوار آزادگان شهر شیراز که "به منظور ایجاد موزه تاریخ طبیعی در اختیار دانشگاه شیراز" قرار گرفته بود و احداث ساختمان موزه‌ای کاملاً استاندارد، مستحکم و کم نظیر به محل کنونی منتقل شد.


حسب شواهد، از آن پس نیز تمام دغدغه و همّت آن مرحوم، انجام اقداماتی در راستای حـفظ و توسعه این موزه بوده و در خصوص تصـویب و اجرای طرحی کارشناسی شده با چشم‌انداز" احداث مجتمع موزه‌های دهگانه، پارک عـلم، مشــاهیر، آمفـی تئـاتر و مجـموعه‌های تفریحی مرتبط با دانش، تکنولوژی و هنر دانشگاه شیراز" در اراضی "وقفی" موزه مذکور تلاش نمود که متأسفانه به علت تغییرات مکرر مسئولین و عدم تخصیص بودجه مناسب به هدف و آرزوی دیرین خود که همانا اجرا و تکمیل طرح مجتمع موزه‌های ۱۰ گانه دانشگاه شیراز بود نائل نگردیدند.


شایان ذکر است از آنجایی که این موزه از لحــــــاظ فیزیکی دارای ساز‌های اســـتاندارد، قابل توسعه و مستحکم و از لحاظ نمونه‌های ارزشمند موجود در آن مـــــایه فخــــر شــــهر شــــیراز و استان فارس و در سطح کشور نیز فاقد نمونه مشابه است و یقیناً در حال حاضر امکان ساخت مــــجدد چنین بنای استاندارد و قابل توسعه‌ای در هیچ نقطه‌ای از شیراز وجود نخواهد داشت و از همه مهمتر، در هر زمانی، هرگـــونه جابجــــایی موقت یا دائم نمونه‌های ارزشمند و کمــــیاب مستقر در این مـوزه به هـر مکانی غیر از مکان فعــلی که دارای استاندارد‌های لازم برای ساختمان موزه است، بـطور قطـع به از بین رفتن و ورود آسیب شدید به این نمونه‌ها منتج خواهد شد.


بدینوسیله ما دانشجویان عدالت‌خواه و شهروندان دغدغه مند، استدعا داریم در صورت صحت این اخبار از بروز این فاجعه که منجر به ورود خسران عظیمی نسبت به این سرمایه ارزشمند، بزرگ و ماندگار شهر شیراز خواهد شد و با توجه به بازدید سالیانه هزاران دانش آموز، دانشجو و گردشگر علاقمند از این موزه مسلما ضربه سنگینی بر پیکره آموزش، پژوهش و گردشگری نیز خواهد آورد جلوگیری و در مسیر توسعه آن و اجرای طرح موزه‌های ۱۰گانه گام بردارید.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه شیراز استانداری استان فارس دانشگاه شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۹۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار اصفهان نباید در معرض تهدید باشد/ موزه فرهنگ و تاریخ نصف جهان برای دنیا جذاب است

شهردار اصفهان گفت: هیئت امنای بازار اصفهان تشکیل شد تا سیستم حل مسائل کامل شود، بنابراین باید مدل مالی آن مشخص شود و تمام سازمان‌ها برای رفع مشکلات تلاش کنند؛ نباید فرایند انجام کار به‌گونه‌ای باشد که بازار به‌عنوان هویت و فرهنگ ما در معرض تهدید باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز_ دوشنبه دهم اردیبهشت _ در نخستین جلسه هم‌اندیشی با هیئت امنای بازار اصفهان اظهار کرد: سال‌های زیادی است که با بعضی مشکلات مواجه هستیم، انتظار از برگزاری این جلسات آن است که خروجی و رضایت عمومی مردم گزارش شود.

وی افزود: هیئت امنای بازار اصفهان تشکیل شد تا سیستم حل مسائل کامل شود، بنابراین باید مدل مالی آن مشخص شود و تمام سازمان‌ها برای رفع این مشکلات تلاش کنند؛ نباید فرایند انجام کار به‌گونه‌ای باشد که بازار به‌عنوان هویت و فرهنگ ما در معرض تهدید باشد.

شهردار اصفهان با اشاره به تأسیس هایپرها و بازارهای جدید در شهر تاکید کرد: با وجود این شرایط، بازار هنوز حرف اول را می‌زند و گردشگران زیادی برای دیدن بازار اصفهان به این شهر می‌آیند، زیرا موزه فرهنگ و تاریخ ما برای همه دنیا جذاب است.

وی با بیان اینکه وظیفه ما است به مدلی برسیم تا بازار زنده بماند و برای رسیدن به این مهم لازم است از مرحله تشریفات گذر کنیم، گفت: بازاریان نیت خیر دارند و درگیر روال اداری، نامه‌نگاری و تشریفات نیستند و لازم است دستگاه‌های اجرایی نیز به دور از تشریفات برای رفع مشکلات بازار تلاش کنند.

قاسم‌زاده تصریح کرد: بازار اصفهان مدت زمان زیادی مستقل بوده و بهتر است هیئت امنای بازار نیز به‌صورت مستقل عمل و منابع خود را تأمین کند، همچنین شهرداری اصفهان مکانی را برای تشکیل محل ویژه منتخبان بازار در نظر خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه بعضی مشکلات بازار اصفهان طی چند ماه اخیر با توجه به برگزاری انتخابات رفع شده است، گفت: امیدواریم به دست هیئت امنا و انجام وظیفه دستگاه‌ها یک گره از مشکلات شهر باز شود و بازار ما دوباره پر رونق و جذاب‌تر از قبل شود.

کد خبر 748613

دیگر خبرها

  • واگذاری تمامی امور مرتبط با سرویس مدارس به شهرداری شیراز
  • بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان برای یک هفته
  • باید از برگزاری تورهایی که مسئولیتی در قبال حفاظت از طبیعت ندارند، جلوگیری شود
  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • راه‌اندازی ۱۶ هزار تخت بیمارستاتی در دولت سیزدهم
  • همایش بهاباد شناسی برگزار می شود
  • راه اندازی نخستین موزه برق و روشنایی تبریز
  • راه اندازی نخستین موزه برق و روشنایی در تبریز
  • نخستین موزه برق و روشنایی تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • بازار اصفهان نباید در معرض تهدید باشد/ موزه فرهنگ و تاریخ نصف جهان برای دنیا جذاب است