Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@07:29:57 GMT

حمایت از ثبت بین‌المللی بیش از ۱۵۰ اختراع

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۵۰۲۶۲

حمایت از ثبت بین‌المللی بیش از ۱۵۰ اختراع

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، حفاظت از حقوق مالکیت فکری و تضمین حق مالکیت فناوران و شرکت‌ها از موضوعات مهمی است که مخترعان با آن مواجه هستند. پس برای ورود دستاوردهای فناورانه به بازارهای جهانی ثبت بین المللی اختراع یکی از اقدامات راهگشا است. اقدامی که به توسعه بازار نزدیک به ۶ هزار شرکت دانش‌بنیان و ۱۴۰۰ شرکت خلاق کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا نیز کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از مخترعان برای ثبت بین المللی اختراع در دفاتر معتبر بین المللی حمایت بیش از ۹۰ درصدی می‌کند.

تا کنون نیز تعداد اختراعات گرنت شده با حمایت کانون به ۱۵۲ رسیده است. همچنین از مجموع ۲ هزار و ۱۱۱ درخواست ارسال شده به کانون ۳۴۳ پرونده در ارزیابی محتوایی تأیید شده و ۳۰۰ تقاضانامه نیز در ادارات معتبر ثبت اختراع خارجی منتشر شده است.

کد خبر 5164656 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: ثبت اختراع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناورانه و پژوهشی نوآوری حاکمیت سایبری تحقیقات علمی شبکه ملی اطلاعات نوآوری ایالات متحده امریکا ویروس کرونا کاوشگر ابوالحسن فیروزآبادی هوش مصنوعی اینترنت فضای مجازی شرکت های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تولید دانش بنیان بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۰۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، کپسول فضایی دراگون، متعلق به شرکت فضایی اسپیس‌ایکس قرار است امشب (۲۸ آوریل) حدود ساعت ۱:۰۵ دقیقه به وقت منطقه شرقی، برابر با ساعت ۲۰:۳۵ دقیقه به وقت تهران از ایستگاه فضایی بین‌المللی جدا و راهی زمین شود.

براساس اعلام ناسا، علاقه‌مندان می‌توانند این عملیات را به صورت زنده در وب‌سایت خبری اسپیس تماشا کنند. پوشش زنده جداسازی کپسول از ایستگاه فضایی نیم ساعت قبل از آغاز عملیات آغاز می‌شود.

از آنجایی که دراگون سی‌امین ماومویت خود را پشت سر می‌گذارد، ماموریت فعلی آن نیز با عنوان "CRS-۳۰" شناخته می‌شود، ماموریتی که اسپیس ایکس بر اساس قرارداد خدمات بازرگانی که با ناسا منعقد کرده موظف به پرواز به سمت و سوی ایستگاه فضایی بین المللی است تا نیاز‌های فضانوردان را تامین کند.

سی‌امین ماموریت دراگون در ۲۱ ماه مارس (پنج هفته پیش) با پرتاب بر فراز موشک فالکون۹ شرکت اسپیس‌ایکس آغاز شد و در بیست و سوم مارس توانست به آزمایشگاه مداری متصل شود و طی آن حدود ۳ تن سخت افزار و تجهیزات علمی را به آزمایشگاه ایستگاه فضایی بین‌المللی تحویل داد.

مقامات ناسا در به روز رسانی‌های خود نوشتند، دراگون طی بازگشت خود از این ماموریت بیش از ۴۱۰۰ پوند (۱۸۶۰ کیلوگرم) تجهیزات و آزمایش‌های علمی طراحی شده برای استفاده از محیط ریزگرانشی ایستگاه فضایی را به زمین برمی‌گرداند.

به طورکلی این فضاپیما حمل‌ونقل لوازم خوراکی، تجهیزات و مواد مورد نیاز برای ایستگاه فضایی را بر عهده دارد. خروج دراگون از ایستگاه فضایی بین‌المللی علامتی بر پایان موفقیت‌آمیز این ماموریت است که به همت تیم‌های ناسا و اسپیس‌ایکس انجام شده است. این مأموریت همچنین نشان از توانایی این شرکت فضایی در ارائه خدمات فضایی و حمل‌ونقل بین‌المللی و پیشرفت‌های بزرگ در حوزه فضاپیمای باری دراگون دارد.

عملکرد مثبت کپسول باری دراگون در ماموریت‌های متعدد ناسا نیز اهمیت حضور شرکت‌های خصوصی در حوزه فضایی و نقش آنها در توسعه این صنعت را نشان می‌دهد تا پایداری در صنعت فضایی دست‌یافتنی شود.

دراگون تنها کپسول باری است که می‌تواند تجهیزات را با خیال راحت از ایستگاه فضایی بین‌المللی به زمین برگرداند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ظهور و اثبات قدرت ایران در عرصه بین‌المللی!
  • توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها
  • دیوان بین‌المللی کیفری بدون حمایت آمریکا نمی‌تواند علیه اسرائیل اقدام کند
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • ارسال ارزان و سریع بار با شرکت پست بین‌المللی اسپیدکس
  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند
  • «شتر و آسیابان» به کازابلانکا رسید