Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،یعقوب گویلیان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان در نشست با سرمایه گذاران حوزه گردشگری بانه گفت: شهر آرمرده مهمترین خواستگاه صنعت شالبافی است و افراد زیادی در این بخش در زمینه شالبافی فعالیت می‌کنند و صنعت شالبافی زمینه اشتغال تعدادی زیادی از افراد را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه گردشگری با حضور بخش خصوصی نمود پیدا می‌کند و سرمایه گذاران بخش خصوصی بازوی توانمند حوزه گردشگری هستند ادامه داد: در بانه علاوه بر گردشگری خرید در حوزه‌های دیگر گردشگری تاریخی، فرهنگی و صنایع دستی ظرفیت‌های زیادی وجود دارد.

گویلیان بیان کرد: با توجه به نزدیکی بانه به مرز زمینه برای گردشگری سلامت فراهم است در صورت رسمی شدن مرز سیرانبند بانه باید این بخش نیز در بانه فعال شود چراکه توسعه گردشگری سلامت به یک نیاز در این شهر تبدیل می‌شود

او افزود: برای شکوفایی بخش‌های مختلف حوزه گردشگری باید برنامه ریزی منسجم داشته باشیم و ظرفیت‌ها را شناسایی و فعال کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: با توجه به فراهم نبودن زیرساخت‌ها شیوع ویروس کرونا آسیب زیادی به گردشگری کردستان وارد کرد و بسیاری از سرمایه گذاران این بخش متضرر شدند.

او ادامه داد: در کمیته امنیت گردشگران با فعالیت خانه‌های استیجاری مخالفت شده چراکه باعث آسیب به سرمایه گذاران بخش خصوصی می‌شود.

گویلیان گفت: انتظار داریم که مسوولین دستگاه‌های اجرایی، خدمات رسانی، امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی به بخش خصوصی توجه بیشتری داشته باشد در صورت عدم حمایت این دستگاه‌ها بخش خصوصی حوزه گردشگری آسیب پذیرتر می‌شود.

او اضافه کرد: براساس جلسه ستاد کرونا باید در سفر به شهر‌های زرد و آبی تمام شیوه نامه های بهداشتی رعایت شود و سفر‌ها در قالب تور انجام شود اسکان مسافر در مدارس و برپایی چادر در پارک‌ها و اماکن عمومی ممنوع شده است.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنایع دستی صنعت شالبافی اشتغال زایی سرمایه گذاران حوزه گردشگری بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۰۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴ تهران)، با معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری «اقتصاد زیارت» و «گوهرسنگ‌ها» شرکت کرده است.   مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: این نمایشگاه با حضور تمامی صنایع کشور از جمله ساختمان، پتروشیمی، داروسازی، کشاورزی، گردشگری و نیز فعالان اقتصادی کشور از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت در محل نمایشگاه دائمی تهران در حال برگزاری است.   سید جواد موسوی ادامه داد: این اداره کل در نمایشگاه تهران به معرفی قابلیت‌ها و طرفیت‌های گردشگری و تدوین سند زنجیره ارزش گردشگری و اقتصاد زیارت پرداخته است.   وی تصریح کرد: معرفی زنجیره‌های ارزش بخش‌های مختلف اقتصادی کشور با همت وزارت کشور و در سالن ۴۱ برگزار شده است.   وزیر کشور، استاندار خراسان رضوی و معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از غرفه خراسان رضوی در اکسپو ۲۰۲۴ تهران، بازدید کردند و مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در این بازدیدها، ظرفیت‌های زنجیره‌های ارزش گردشگری و گوهر سنگ‌ها را برای بازدیدکنندگان تشریح کرد.

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی گنجینه ناشناخته سرمایه گذاری /اکسپو سکوی پرتاب توسعه
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • معرفی ۵۴ فرصت سرمایه‌گذاری کردستان در نمایشگاه اکسپو
  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم
  •  طی چندماه گذشته، معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو 
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی