Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جاده خلیل‌آباد به بردسکن یکی از مهم‌ترین محور‌های مواصلاتی و به‌ نوعی ورودی خراسان رضوی است که استان‌های مرکزی و جنوبی کشور را به مرکز استان متصل می‌کند.

تبدیل این مسیر به بزرگراه سال‌هاست که آغاز شده اما تا به امروز تکمیل نشده است؛ هرچند تعدادی از قطعات این مسیر تکمیل شده اما وعده‌های تکمیل این بزرگراه هنوز به‌صورت کامل عملی نشده است و این مسیر ایمنی لازم را برای مردم، رانندگان و اهالی این مناطق ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جاده که بر اساس آخرین آمار شورای ترافیک استان، رتبه نهم شدت تصادفات، رتبه دوم تصادفات موتورسیکلت و رتبه چهارم تصادفات رخ‌به‌رخ در سطح خراسان رضوی را دارد، دارای مشکلات زیادی است  و کم‌کم به «جاده مرگ» تغییر نام پیدا کرده است.

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای پیشبرد توسعه جاده‌ها

محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان رضوی، در سفری که بهمن ماه امسال به شهرستان خلیل‌آباد داشت، دراین‌باره گفت: مسیر بردسکن به خلیل‌آباد مسیر مهمی است و نباید نگاه شهرستانی به آن داشته باشیم.

او با بیان این‌که استان‌های سمنان، خراسان جنوبی، یزد و... برای دسترسی به خراسان رضوی و مشهد باید از این مسیر استفاده کنند، افزود: اگر این مسیر زودتر دوبانده شود، رونق خوبی می‌گیرد و منطقه را متحول می‌کند که یکی از مزیت‌های این منطقه می‌تواند همین جاده باشد.

بیشتر بخوانید

ترافیک نیمه سنگین در جاده‌های خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی با تأکید بر این‌که با اعتبارات قطره چکانی ملی مطمئناً سال‌ها طول می‌کشد تا این جاده تکمیل شود و باید از ظرفیت‌های دیگر برای پیشبرد توسعه جاده استفاده کرد، ادامه داد: تلاش کردیم که از اعتبارات استانی و ملی و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای این پروژه تامین اعتبار کنیم.

معتمدیان همچنین با اشاره به این‎که مهم‌ترین اولویت مردم منطقه ترشیز همین بحث جاده‌هاست و راه‌حل آن استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ قانون است، بیان کرد: هر میزان که از محور خلیل‌آباد به بردسکن آماده می‌شود باید زیر بار ترافیک برود تا از حوادث این جاده کاسته شود.

 

جاده خلیل آباد تا کندر مشکل جا به جایی تیر برق دارد

 

قدرت الله ابک، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: در ۸ کیلومتری که اکنون بعد از محدوده شهری به سمت بردسکن داریم، مشکل جابه‌جایی تیر برق را داشتیم.

او با تأکید بر این‌که دو بار بحث جابه‌جایی تیر برق را به مناقصه گذاشتیم که بار اول متقاضی نداشت و بار دوم مبلغ ۳ برابر برآورد کارشناسان ارائه شد که مورد پذیرش نبود، افزود: این پروژه با دستور استاندار ترک تشریفات شده که به‌زودی پیمانکار آن مشخص می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی با بیان این‌که پروژه‌های اولویت‌دار به‌خصوص تکمیل پروژه سه‌راهی شادمهر تا انابد از وزارتخانه به سازمان برنامه‌وبودجه ارسال شده است، ادامه داد: پل کندر یکی از پروژه‌های مهم محور خلیل‌آباد به بردسکن است که نیازمند ۵۰ میلیارد تومان اعتبار است و ۱۰۰ میلیارد تومان هم ابتدای محور نیاز دارد.

 

تکمیل باند دوم محور خلیل آباد به بردسکن از مطالبات اصلی مردم است

 

ابراهیم قاسم‌پور، فرماندار خلیل‌آباد نیز در این‌باره گفت: باند دوم محور خلیل‌آباد به بردسکن یکی از مطالبات اصلی مردم شهرستان است که باید این بحث سرعت بگیرد.

بیشتر بخوانید

افزایش رفت و آمد و ترافیک در جاده‌های مشهد واژگونی خودروی ۴۰۵ در خلیل آباد حادثه‌ساز شد

 

او با بیان این‎که بر اساس مصوبات سفر استاندار خراسان رضوی به شهرستان خلیل‌آباد روند اداری جابه‌جایی تیر‌های برق این مسیر در حال طی شدن است، افزود: بر اساس این مصوبات، اداره کل راه و شهرسازی موظف شد تا پایان سال مالی (۲۱ تیرماه ۱۴۰۰) ۸ کیلومتر ابتدایی این محور را از سمت خلیل‌آباد به بهره‌برداری برساند.

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین، نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن در مجلس شورای اسلامی هم با انتقاد از روند اجرای این پروژه گفت: با پیگیری انجام شده و با توجه به فعالیت معادن بزرگی که در سطح منطقه فعال است، مقرر شد وزارت صنعت، معدن و تجارت، نیمی از هزینه‌های ساخت دوبانده کردن محور انابد تا شادمهر را بپردازد.

او در ادامه به جذب اعتبارات برای حوزه ترشیز در مدت ۹ ماهه حضورش در مجلس خبر داد و افزود: طی ۹ ماه گذشته تاکنون بیش از ۷۰ میلیارد تومان اعتبار درحوزه انتخابیه من جذب شده و تخصیص یافته است.

این جاده در حالی قربانی می‌گیرد که مسئولان همچنان در جلسات مختلف، از ضرورت به‎سازی این جاده و اصلاح نقاط حادثه‌خیز سخن به میان می‌آورند. مردم شهرستان‌های خلیل‌آباد و بردسکن انتظار دارند تا سرانجام کابوس جاده مرگ در ذهن مردم به رؤیایی خوش تبدیل شود و بالاخره وعده تکراری سامان‌دهی این محور پرحادثه هرچند بسیار دیر، اما در نقطه‌ای به تحقق برسد.

 

منبع: خراسان

انتهای پیام// ا.ص

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جاده خلیل آباد تصادفات جاده ای تامین اعتبار استاندار خراسان ر محور خلیل آباد به بردسکن خراسان رضوی جایی تیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۱۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت / ترافیک سنگین در محور چالوس و هراز

آخرین وضعیت محورهای کشور برای امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آخرین وضعیت راه‌های کشور تا امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ به شرح زیر است:

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای شمالی

ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل پل زنگوله تا سیاه بیشه و محدوده هریجان

ترافیک سنگین در محور هراز مسیر (رفت و برگشت) محدوده های رینه و وانا

ترافیک سنگین در آزادراه تهران - شمال مسیر (جنوب به شمال) محدوده های شهرستانک و انتهای تونل البرز

تردد روان در محور فیروزکوه و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت)

محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی سایر محورها

ترافیک نیمه سنگین در آزادراه قزوین - کرج حدفاصل استاندارد تا پل کلاک

ترافیک سنگین در آزادراه کرج - قزوین حدفاصل مهرویلا تا پل حصارک

ترافیک سنگین در محور شهریار - تهران حدفاصل رضی آباد تا شهرقدس

ترافیک سنگین در آزادراه ساوه - تهران حدفاصل آدران تا بهمن آباد

آخرین وضعیت جوی

بارش باران در برخی از محورهای استان های اصفهان، کرمانشاه، بوشهر، کردستان و چهارمحال و بختیاری

انسدادهای اخیر

محور مسدود شریانی:

۱- محور خرم آباد - پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود است و تردد از محور جایگزین خرم آباد - کوهدشت و آزادراه خرم آباد - پل زال انجام می‌شود.

محورهای مسدود غیرشریانی:

۱- هشتگرد - طالقان

۲- کمربندی جدید خرانق - یزد

۳- اسپکه - بمپور

۴- یزد - دربید

۵- حاجی آباد - آهنگران

۶- گلشن - سراوان

۷- سروآباد - پاوه

محور دارای انسداد فصلی:

۱- پونل - خلخال

آخرین وضعیت جوی استان‌های کشور

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در بعضی نقاط استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، جنوب آذربایجان‌های شرقی و غربی، زنجان، همدان، مرکزی، خوزستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، اصفهان، فارس، هرمزگان، کرمان و یزد و پنجشنبه علاوه بر این مناطق در خراسان رضوی و جنوبی و سیستان و بلوچستان، در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در بعضی نقاط گرد و خاک و در نقاط مستعد بارش پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: جمعه به‌جز استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی و بوشهر، این وضعیت را خواهیم داشت و در شمال غرب، غرب، بعضی نقاط جنوب غرب، شمال شرق، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز، بارش پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: طی دو روز آینده در جزایر واقع در خلیج‌فارس و تنگه هرمز نیز بارش رخ خواهد داد و دریا در این نواحی مواج است.

کد خبر 749608

دیگر خبرها

  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • سوانح جاده‌ای در خراسان رضوی یک کشته و ۲۱ مصدوم برجا گذاشت
  • برگزاری ویژه برنامه های گرامیداشت مقام معلم در شهرهای مختلف خراسان رضوی
  • ۴۰ درصد فضاهای آموزشی بَردَسکَن خراسان رضوی در طرح نوسازی قرار گرفته‌ است
  • دو بانده شدن ۲ جاده دو طرفه در شهرستان نجف آباد
  • جزییات محدودیت‌های جدید ترافیکی در جاده‌های شمال
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت / ترافیک سنگین در محور چالوس و هراز
  • گلایه رانندگان از روکش فرسوده آسفالت جاده سبزوار - بردسکن + تصاویر
  • محدودیت های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • اعلام محدودیت های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور