Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-30@06:05:05 GMT

ال ان جی سبز؛ نرمال جدید انرژی در دنیا

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۵۱۱۷۶

ال ان جی سبز؛ نرمال جدید انرژی در دنیا

بازیگران عمده گاز طبیعی مایع در دنیا حالا به دنبال گذار انرژی در صدد هستند این سوخت را به صورت کربن خنثی تولید کنند.

به گزارش «انرژی امروز» از نچرال گس اینتلیجنت، سه وارد کننده بزرگ گاز طبیعی مایع دنیا یعنی چین، ژاپن و کره جنوبی به همراه اتحادیه اروپا اهداف خود برای کربن خالص صفر را اعلام کردند.

معاون مدیرعامل توتال در بخش ال ان جی هم در کنفرانس سراویک اعلام کرد که ورود به این حیطه برای صنایع در سراسر زنجیره ارزش از تولید تا مایع سازی تا انتقال و تا مصرف ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توتال اعلام کرده است به دنبال کاهش انتشارات در سراسر زنجیره ارزش ال ان جی این شرکت است.

در سال گذشته صنایع نفت و گاز اهداف بسیاری را برای مقابله با تغییرات اقلیم اعلام کردند. این غول های صنعت نفت و گاز قراردادهای بسیاری برای کاهش انتشارات ال ان جی هم امضا کرده اند.

چینری انرژی بزرگ ترین صادر کننده ال ان جی ایالات متحده یکی از این شرکت هاست که اعلام کرده است از سال آینده تمام محموله های این شرکت از ترمینال گالف کاست از نظر انتشارات ردیابی خواهند شد.

پروژه های صادرات هم در دنیا به دنبال استفاده از روش های جذب و ذخیره سازی کربن (CCUS) هستند.

نواتک اعلام کرده است که نظرات مشتریانشان را برای کاهش انتشارات کربن محموله های گاز مایع شنیده اند و به دنبال سبز کردن تولید ال ان جی هستند. بر اساس اعلام این شرکت، تا سال 2022 تکنولوژی های CCUS در ترمینال ال ان جی یامال با ظرفیت 16.5 میلیون تن متریک در روسیه راه اندازی خواهد شد.

این ترمینال یکی از بزرگ ترین و پیچیده ترین ترمینال های صادراتی ال ان جی در شبه جزیره یخزده یامال است.

 

برچسب هاال ان جی انرژی امروز تکنولوژی جذب و ذخیره سازی کربن (CCUS) توتال (Total) چینری انرژی (Cheniere Energy) نواتک (Novatek)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ال ان جی انرژی امروز توتال Total نواتک Novatek آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو ال ان جی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۱۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری و در راستای برنامه وزارت نیرو برای اصلاح نظام مالی صنعت برق، شرکت‌های توزیع برق سراسر کشور موظف شدند بخشی از انرژی برق مورد نیاز خود را از طریق بورس انرژی تهیه کنند.

بر اساس آخرین آمار و ارقام مرتبط با معاملات شرکت‌های توزیع برق در بورس انرژی، در هفته نخست شروع معاملات برق در این بازار تعداد ۱۷۹ معامله صورت گرفت که ارزش این معاملات ۱,۲۱۱ میلیارد ریال بود. در این هفته که حجم معاملات روزانه برق به یک میلیون و ۱۶۶ هزار و ۲۵۸ مگاوات ساعت رسید، همچنین پایین‌ترین قیمت بازار ۸۵۰ ریال و بالاترین قیمت نیز ۱,۲۰۰ ریال بود.

در معاملات هفته نخست ۳۲ شرکت توزیع برق در معاملات اقدام به خرید برق کردند و در مقابل ۱۰ نیروگاه خصوصی و ۱۸ نیروگاه دولتی نیز اقدام به فروش برق کردند که سهم نیروگاه‌های دولتی ۵۴ درصد و سهم نیروگاه‌های بخش خصوصی نیز ۴۶ درصد بود.

با تزریق ۵۰۰ میلیارد تومان به صورت هفتگی به حساب وکالتی شرکت‌های توزیع، امکان معاملات به صورت مستمر با هدف اصلاح جریان مالی و ایجاد شفافیت قیمتی و کاهش نقش دولت در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 6089877 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • طرح یک شرکت آمریکایی برای نصب آینه در فضا برای تولید انرژی خورشیدی
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده
  • بدهی صنعت برق به بورس انرژی
  • جزئیات اجرای استاندارد «برچسب انرژی ساختمان» در ادارات
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • تداوم بارش‌های مطلوب در اصفهان تا هفته اول خرداد
  • شروع طوفانی هفته دوم معاملات برق در بورس انرژی
  • جای توربین‌های بادی دیگر در خیابان‌ها است
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد