Web Analytics Made Easy - Statcounter

والدینی که فرزندانی با تفاوت سنی بالا دارند باید وقت بیشتری برای بازی با بچه‌های دوم و سوم بگذارند. خبرگزاری میزان _ تسنیم نوشت: یک قاعده کلی درباره فاصله سنی بین دو فرزند وجود دارد و آن این که از نظر تربیتی باید فاصله سنی دو بچه به اندازه‌ای باشد که بتوانند همبازی هم شوند و همدیگر را درک کنند.   کسانی که فاصله‌ی زیادی بین فرزندانشان می‌گذارند دردسر‌های خاصی را باید بپذیرند که شاید خیلی بیشتر از مسائلی  باشد که معمولاً در هنگام تولد بچه نخست ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  بچه‌هایی که تفاوت سنی بالائی دارند (۶ و ۷ سال با هم تفاوت سنی دارند) نمی‌توانند همبازی همدیگر شوند، به همین دلیل در سنین بالاتر نیز این پدر و مادرند که باید جور همبازی بودن با بچه دوم یا سوم را بکشند یعنی پدر و مادری که ۲ تا ۳ بچه با فاصله سنی ۶ و ۷ سال دارند، در اصل باید گفت سه تا تک فرزند دارند!   اگر فاصله بین فرزند اول و دوم به گونه‌ای باشد که بتوانند وقت همدیگر را خوب پر کنند، تربیت به شدت آسان می‌شود البته اوایل به دنیا آمدن فرزند دوم یا مثلا اوایل به دنیا آمدن فرزند سوم، طبیعتاً وقت پدر و مادر کمی گرفته می‌شود، اما در غیر آن زمان، واقعاً در وقت پدر و مادر صرفه‌جوئی می‌شود.   اگر بچه‌ها نتوانند در محیط خانه همبازی‌های خوبی برای همدیگر باشند مشکلات زیادی پیش می‌آید مثلاً یکی از مشکلات این است که بچه‌ها به‌شدت تمایل به بیرون از خانه پیدا می‌کنند، همه پدر و مادر‌ها می‌دانند که تمایل شدید بچه به محیط بیرون از خانه چقدر مضر است!   یکی دیگر از مضراتش این است که گرایش زیادی به تلویزیون، فضای مجازی و بازی‌های کامپیوتری پیدا می‌کنند البته این‌ها برخی از مشکلاتی است که برای بچه‌ها با فاصله سنی زیاد ایجاد می‌شود. بیشتر بخوانید: نحوه آموزش نظم و ترتیب به کودکان انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود. برچسب ها: فاصله سنی کودکان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فاصله سنی کودکان فاصله سنی بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۱۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۶۰۰ نفر به جمعیت حامیان ایتام در قزوین افزوده شد

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: از ابتدای سال جدید، ۳۶۶۳ نفر حامی به جمع حامیان در طرح اکرام ایتام و محسنین افزوده شده است که ۱۴۵ نفر از آن‌ها معلمان هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، ناصر ظاهری صبح امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در مراسم تجلیل از معلمان نیکوکار که در سالن جلسات آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر در استان قزوین ۳۷ هزار و ۸۶۰ حامی اکرام حمایت از فرزندان تحت پوشش کمیته امداد را برعهده دارند که از این تعداد ۵۴۰۹ نفر از جامعه معلمان و فرهنگیان هستند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ فرهنگیان خیر که حمایت از فرزندان معنوی را برعهده دارند، هفت میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان به حساب فرزندان تحت حمایت خود واریز کردند. از ابتدای سال جدید نیز ۳۶۶۳ حامی به جمع حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین افزوده شده است که ۱۴۵ نفر آن‌ها معلم هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴۴۸ فرزند یتیم و ۶۴۰۴ فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین هستند، خاطرنشان کرد: این افراد بیشتر در رده سنی ۶ تا ۱۸ هستند و امدادگران و کارشناسان اکرام در ادارات برنامه‌ریزی‌های مختلف آموزشی و فرهنگی را برای آن‌ها در دستور کار دارند.

ظاهری با اشاره به آیات ذکر شده در قرآن و احادیث معصومین رسیدگی به امور ایتام را بسیار مهم و از اولویت‌های دین دانست و عنوان کرد: هم‌اکنون حدود ۹۰۰۰ دانش‌آموز و دانشجو تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین هستند.

وی ادامه داد: برای این دانش‌آموزان فعالیت‌های فرهنگی، قرآنی، مشاوره تحصیلی، اردوهای زیارتی و سیاحتی و کلاس‌های تقویتی شامل دروس سال تحصیلی و کنکوری، مهارت‌آموزی و آموزش فنی و حرفه‌ای در حال انجام است.

کد خبر 749313

دیگر خبرها

  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول!
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول، غیرقانونی است
  • گلایه والدین از افزایش قیمت برخی برند‌های شیرخشک
  • هدایت و تربیت، مهمترین رسالت معلمان
  • فضای مجازی سبب شده تا از تربیت فرزندان غفلت شود
  • والدین با استقلال‌طلبی نوجوانان مواجهه منفی نداشته باشند
  • ۳۶۰۰ نفر به جمعیت حامیان ایتام در قزوین افزوده شد
  • کمترین پیشرفت را تا کنون در طرح نهضت ملی مسکن لرستان داشته‌ایم
  • فناوری هشدار دهنده بلعیده شدن باتری ابداع شد
  • دفاع از مردم حق و وظیفه شوراها است