Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر علی‌اکبر اسدی‌پویا افزود: صرع از بیماری‌های بسیار مهمی‌است که آسیب‌های جانی، روانی و اجتماعی فراوانی را متوجه فرد بیمار و خانواده او می‌کند؛ بنابراین یافتن راه‌های نوین تشخیص و درمان در این بیماری اهمیت بالایی دارد.

این پزشک فوق تخصص با بیان اینکه یک سوم از بیماران، به نوع مقاوم بیماری صرع مبتلا هستند، بیان کرد: در ایران حدود ۸۰۰ هزار و در فارس حدود ۴۵ هزار بیمار مبتلا به صرع شناسایی شده است که یک سوم آنان به نوع مقاوم این بیماری مبتلا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: علی‌رغم وجود درمان‌های مختلف برای بیماران مبتلا به صرع، امکان کنترل تشنج در بیماران مبتلا به صرع مقاوم، وجود ندارد.

 اسدی‌پویا خاطرنشان کرد: در این راستا با همکاری جمعی از اساتید و دانشمندان دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر آن شدیم تا مرکز پیشرفته صرع را در بیمارستان نمازی احداث کنیم.

او ادامه داد: این مرکز شامل اساتید علوم بالینی مانند فوق تخصص صرع، فوق تخصص جراحی مغز و اعصاب در زمینه صرع، رادیولوژیست، روانپزشک و همچنین همکاران علوم پایه در زمینه سلول‌های بنیادی، گیاهان داوریی و نانو تکنولوژی است.

رئیس بخش صرع بیمارستان نمازی شیراز ابراز امیدواری کرد که با یک کار تیمی شاهد راه‌های نوینی برای تشخیص و درمان بیماران مبتلا به صرع و عرضه آن به بشریت باشیم.

اسدی‌پویا خاطرنشان کرد: این اقدام کار بزرگی است و پتانسیل آن هم کاملا وجود دارد دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم در این راستا همیشه پیشرو بوده و با هم‌فکری رئیس بیمارستان نمازی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز مقرر شده فضایی به وسعت ۳۵۰ مترمربع در این بیمارستان به مرکز پیشرفته صرع اختصاص یابد.

استاد گروه بیماری‌های مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: احداث و تجهیز این مرکز با همکاری خیرین در دستور آغاز عملیات اجرایی قرار می‌گیرد.

 رئیس بخش صرع بیمارستان نمازی شیراز همچنین از افتتاح دستگاه نوار مغز کامپیوتری اهدایی خیرین به بخش صرع بیمارستان نمازی طی روزهای آتی خبر داد.

کد خبر 589525 برچسب‌ها استان‌ فارس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان فارس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیمارستان نمازی مبتلا به صرع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۱۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد

 محمدکاظم مومنی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: طبق ابلاغ وزارت بهداشت تمامی بیمارستان‌های دولتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان موظف هستند پذیرش، بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیص و درمانی، دارو و ترخیص کودکان زیر ۷ سال که دارای بیمه هستند را به صورت رایگان انجام دهند.

وی ادامه داد: خدمات دارویی قابل ارائه به کودکان زیر ۷ سال که به صورت سرپایی در بیمارستان‌ها انجام شود رایگان نیست.

وی افزود: رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال گامی بلند جهت حمایت از آینده سازان مملکت و خانواده‌های آنان است.

 مومنی گفت: کودک تا ۷ سالگی در معرض خطر انواع بیماری‌ها قرار دارد که ممکن است برخی از این بیماری‌ها را تا آخر عمر به همراه داشته باشد بر همین اساس باید درمان در دوران کودکی آغاز شود و به پیشگیری از بروز بیماری‌ها کمک شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • کسب ۴ گواهینامه استاندارد بین‌المللی ISO توسط واحد علوم و تحقیقات
  • اخذ چهار گواهینامه استاندارد بین‌المللی ISO توسط واحد علوم و تحقیقات
  • آغاز فاز مطالعاتی روی جلبک‌های دارویی
  • آغاز فاز مطالعاتی جلبک‌های دارویی در چابهار
  • آغاز نخستین دوره برداشت جلبک‌های دارویی در چابهار
  • جان باختن پدر و فرزند در ویلای شخصی
  • جانباختن تلخ نخبه کنکور سراسری در ویلای شخصی پدر
  • حادثه تلخ برای جوان معلول ساروی که نخبه دانشگاه بود