Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@04:13:23 GMT

۲۱ مرکز مثبت زندگی استان سمنان افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۵۱۷۶۰

۲۱ مرکز مثبت زندگی استان سمنان افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا ایزد پور بعدازظهر دوشنبه در جلسه افتتاح دو هزار و ۴۰۰ مرکز مثبت زندگی سراسر کشور با حضور رئیس سازمان و وزیر کار به‌صورت ویدئو کنفرانسی ضمن بیان اینکه ۲۱ مرکز مثبت زندگی استان سمنان افتتاح‌شده است، ابراز داشت: به تفکیک شهرستان شاهرود هفت، دامغان چهار، سمنان چهار، گرمسار دو و شهرستان‌های مهدی‌شهر، سرخه، میامی و آرادان هرکدام یک مرکز خدمات لازم را در اختیار جامعه هدف خود قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن بیان اینکه تعداد مراکز مثبت زندگی سطح استان هم‌اکنون ۲۲ مورد است، افزود: هدف از راه‌اندازی این مراکز درواقع ارائه تخصصی خدمات به گروه‌های هدف با محوریت اصل مشارکت‌جویی از سوی مردم، در مناطق شهری، روستایی و مناطق کم برخوردار و حاشیه‌داری بیشترین فراوانی و تراکم جمعیتی (مددجویان) ساکن در آن است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه ارائه خدمات الکترونیک برای جلوگیری از تردد غیرضروری مددجویان دیگر اهداف طرح است، ابراز داشت: بهبود، اصلاح و حذف فرآیندهای موازی، امکان طراحی برنامه‌های جدید برای رفع نیازهای روز جامعه هدف در این مراکز دنبال می‌شود.

ایزد پور بابیان اینکه موقعیت مکانی مراکز برحسب توزیع جغرافیایی جمعیت هدف و با مشارکت بخش غیردولتی قابل‌ارائه به ازای هر ۱۵۰ پرونده یک مددکار اجتماعی در نظر گرفته‌شده است، تصریح کرد: این اقدام در نوع خود برای نخستین بار در تاریخ این سازمان انجام‌شده است.

وی ضمن بیان اینکه این مراکز خدمات سازمان بهزیستی را رایگان در اختیار جامعه هدف خود قرار خواهد داد، افزود: برنامه‌های آگاه‌سازی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری از معلولیت‌ها و اجرای برنامه‌های غربالگری بینایی- شنوایی و اوتیسم–پیشگیری از طلاق در راستای تحکیم بنیان خانواده در این مراکز ارائه می‌شود.

کد خبر 5164825

منبع: مهر

کلیدواژه: بهزیستی استان سمنان مددجویان ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا گرگان اردبیل شهرستان کرج عکس استانها شیراز اراک انتخابات 1400 کرونای انگلیسی مثبت زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۱۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات درمانی به حجاج توسط تیم پزشکی هلال احمر / نسخه پزشکی خود را همراه داشته باشید

رئیس مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به انجام بررسی استطاعت حجاج برای اعزام به سرزمین وحی گفت: حجاجی که بیماری خاص دارند، باید داروها و نسخه پزشک معالج خود را همراه داشته باشند.

سید علی مرعشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به لزوم احراز استطاعت جسمی و روحی حجاج اظهار کرد: هر ساله این موضوع به عهده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر است، افراد قبل از قطعی شدن ثبت نام در کاروان توسط پزشکان معاینه و احراز انجام می‌شود تا استطاعت جسمی و روانی تشرف به حج را داشته باشند.

وی افزود: معاینه و احراز حجاج در یک ماه گذشته توسط پزشکان مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در شهرستان‌های مختلف، انجام شده و هر پزشک بیش از ۶۰۰ نفر از زائران را معاینه کرده است و افرادی که استطاعت جسمی و روحی برای این سفر معنوی داشتند، تایید شدند و شرایط افرادی که بیماری خاص داشتند، نیز بررسی شد تا در صورت امکان برخی از آنها نیز به سرمین وحی اعزام شوند، بنابراین در ادامه روند بررسی‌ها به کمیسیون‌های استانی ارجاع داده شده و در کمیسیون‌ها، پزشکان متخصص افراد را بررسی و تعدادی قبول و احراز شدند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه تیم پزشکی هلال احمر حدود سه روز قبل از اعزام اولین کاروان حجاج به سرزمین وحی اعزام شدند، خاطرنشان کرد: تیم‌های پزشکی و تخصصی در مکه و مدینه مستقر هستند و طی ایام حج خدمات درمانی و بهداشتی از جمله خدمات آزمایشگاهی، دندان‌پزشکی، سونوگرافی، رادیولوژی و سایر موارد درمانی را به زائران ارائه می‌دهند.

مرعشی خاطرنشان کرد: افرادی که به فشارخون، دیابت و بیماری قلبی و ریوی مبتلا هستند، باید داروهای تخصصی خود را به میزان کافی و برای ۴۵ روز همراه داشته و لازم است که نسخه پزشکی به زبان انگلیسی را نیز به همراه داشته باشند تا در فرودگاه مقصد دچار مشکل نشوند، همچنین افرادی که سمعک و عینک دارند، باید از هر کدام دو عدد همراه خود داشته باشند.

کد خبر 749197

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز
  • ارائه خدمات درمانی به حجاج توسط تیم پزشکی هلال احمر / نسخه پزشکی خود را همراه داشته باشید
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رییس جمهور
  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد