Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@22:56:36 GMT

۹۷ مرکز مثبت زندگیدر اصفهان افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۵۲۰۶۸

۹۷ مرکز مثبت زندگیدر اصفهان افتتاح شد

گروه استان‌ها- ۲۴۰۰مرکز مثبت زندگی با هزینه غیردولتی و مشارکت مردمی در کل کشور افتتاح شد که ۹۷ مرکز متعلق به استان اصفهان است. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، مراسم افتتاح 2400 مرکز "مثبت زندگی" بهزیستی کل کشور بصورت ویدیو کنفرانس باحضور رئیس‌جمهور، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور پیش از ظهر امروز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان بهزیستی کشور در رابطه با این مراکز اظهارداشت: براساس سخن مقام معظم رهبری، ما برای تاسیس این مراکز حداکثر استفاده از نیروهای مردمی را داشتیم و با تشکیل این مراکز، در اولین گام 22خدمت سطح اول سازمان بهزیستی، بطور رایگان در حوزه‌های پیشگیری، توان‌بخشی و اجتماعی دراختیار جامعه هدف قرار می‌گیرد.

37 مرکز مثبت زندگی در خراسان جنوبی فعال استمراکز بهزیستی مثبت زندگی در محلات یزد فعالیت مددکاری انجام می‌دهند80 مرکز "مثبت زندگی" در کرمانشاه مجوز فعالیت گرفت

وی ادامه داد: 2400 داوطلب تحصیل‌کرده که جمعیت زیادی از آنان را زنان و جوانان تشکیل می‌دهند، مسئول راه‌اندازی این مراکز هستند و این مراکز با شناسایی جمعیت هدف در 2400 شهر و روستای کشور واقع شده‌است که سبب ایجاد بیش از 11هزار شغل برای جوانان و همچنین ارائه خدمات آموزشی به خانواده‌ها بصورت الکترونیکی صورت می‌‌گیرد.

"مثبت زندگی"، خدمات بهزیستی را سهل‌الوصول می‌کند

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در ارتباط با نقش استان اصفهان در راه‌اندازی این مراکز اظهارداشت: در آستانه مبعث رسول اکرم(ص) طرح "مثبت زندگی" باحضور ریاست جمهوری درسطح کشور 2400 مرکز خدمات بهزیستی تحت عنوان مراکز "مثبت زندگی" افتتاح شد و ما در استان اصفهان 97 مرکز خدمات بهزیستی در این طرح داریم.

وی افزود: "مثبت زندگی" مراکزی است که خدمات بهزیستی را سهل‌الوصول و دردسترس کرده و به محلات می‌برد و مددجویان ما می‌توانند دسترسی خیلی راحت‌تری را به خدمات بهزیستی کشور داشته باشند.

ولی‌الله نصر اصفهانی بااشاره به حسن مراکز "مثبت زندگی" گفت: باتوجه به حذف پرونده‌های فیزیکی، پرونده‌ها بصورت فیزیکی شده و بروکراسی اداری که قبلا وجود داشت و نیاز به ثبت و ردوبدل شدن کاغذ بود برداشته شده و همه خدمات بصورت دیجیتالی انجام می‌شود، نظارت‌ها و گزارش‌های مددکاری ما نیز بصورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: از حُسن این مراکز خانواده‌محور بودن آن‌ها است و مددجویان ما مثل قبل به تفکیک اجتماعی، توان‌بخشی یا پیشگیری تقسیم‌بندی نمی‌شوند، بلکه همه خدمات در یک مرکز و از یک پنجره توسط مددکاران و روانشناسان دوره‌دیده ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که با اجرای این طرح، پایش پرونده‌ها نیز انجام شود و در 97 مرکز استان نزدیک‌ به 400نفر فرصت شغلی ایجاد شد و برای هر مرکز تقریبا 4نفر مددکار شاغل شده‌است.

وی افزود: انتظار داریم که این خدمات بتواند باتوجه به محله‌محور بودن، مشارکت‌های مردمی و ظرفیت‌های اجتماعی که در محلات قرار دارند را به‌کارگرفته و ما بتوانیم در ارتقای خدمات‌رسانی به جامعه هدف موفق باشیم.

به‌گزارش تسنیم، 2400مرکز مثبت زندگی با هزینه غیردولتی و مشارکت مردمی در کل کشور افتتاح شد که 97 مرکز متعلق به استان اصفهان است.

انتهای پیام/174/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مرکز مثبت زندگی خدمات بهزیستی استان اصفهان افتتاح شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۲۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 

ایسنا/قم استاندار قم گفت: در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران و تسهیل ارائه خدمات به آنان، مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان در سفر هفته آینده آیت‌الله رئیسی به قم افتتاح می‌شود.

سیدمحمد آقامیری امروز، ۱۰ اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید از غرفه استان قم در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۴ در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت توجه به موضوع سرمایه‌گذاری در قم از مدیران استان خواست به این مساله اهتمام جدی داشته باشند.

وی افزود: جهش تولید فرمایش و دستوری است که از سوی رهبر فرزانه انقلاب برای ما صادر شده است و باید توجه داشته باشیم که زمینه را برای سرمایه‌گذاری مردم فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: علاوه بر مشارکت مردم، اشتغال‌زایی نکته مهمی است که در بحث سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود؛ هر چقدر نرخ سرمایه‌گذاری را در استان بیشتر کنیم اشتغال‌ هم افزایش خواهد یافت.

آقامیری با اشاره به اینکه افزایش سرمایه‌گذاری باعث افزایش رفاه اجتماعی می‌شود، عنوان کرد: علاوه بر بحث اشتغال‌زایی زمانی‌که سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کند درآمد سرانه هم رشد خواهد داشت و باعث افزایش رفاه مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه ما مسئولین دولت سیزدهم به عنوان خادمین مردم حامی سرمایه‌گذاران در استان خواهیم بود، تاکید کرد: مدیریت استان قم به دنبال تسهیل مسیر سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برای افراد است و ما حامی آنان خواهیم بود.

استاندار قم گفت:‌ منابع بانکی کشور محدود است؛ لذا در این راستا دولت سیزدهم به دنبال ساماندهی سرمایه‌ها و نقدینگی مردم است تا از این ظرفیت نهایت بهره را ببرد.

وی تصریح کرد: سرمایه‌های سردرگم باعث افزایش نرخ تورم می‌شود در صورتی که اگر بتوان این میزان نقدینگی را به سمت تولید سوق داد شاهد کاهش نرخ تورم و گشایش اقتصادی در کشور خواهیم بود.

آقامیری در پایان با اشاره به اهمیت زنجیره ارزش راهبردی در استان‌ها، بیان کرد: زنجیره ارزش راهبردی به این معناست که قیمت تمام شده یک محصول به کمترین میزان خود برسد و این موضوع افزایش صادرات و فروش را دربر خواهد داشت.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • افزایش اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان در ۱۴۰۳/ اجرای کمپ جدید گردشگری در شهر زندگی
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی مازندران
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد