Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@15:51:57 GMT

۱۱۷ مرکز مثبت زندگی در مازندران افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۹۵۲۴

۱۱۷ مرکز مثبت زندگی در مازندران افتتاح شد

به گزارش ایرنا ، مدیرکل بهزیستی مازندران در آیین راه اندازی این مراکز گفت : مراکز مثبت زندگی برای اولین بار در کشور و استان به منظور ارائه خدمات سطح یک زندگی به جامعه هدف بهزیستی راه اندازی شده است.

فرزاد گوهردهی افزود : این مراکز در مجموع ۲۲ خدمت به ۵۱ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی استان ارائه خواهند داد و مهم ترین زیرساخت آنها هم الکترونیکی کردن پرونده های مددجویی جامعه هدف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خدمات قابل ارائه در مراکز مثبت زندگی را شامل ؛ ثبت درخواست فرزندخواندگی و تشکیل پرونده اولیه ، ثبت درخواست و تشکیل پرونده و پاسخگویی به مراجعین ،‌ مصاحبه اولیه ، اخذ و بررسی مدارک ، بازدید منزل، تحلیل، تشخیص و تعیین اولویت‏ های نیاز مددجو و ارائه پیشنهاد برنامه کمکی، ارجاع درخواست ‏های جامعه هدف اعم از مالی و معرفی نامه، پیگیری امور مددکاری خانوار، ارجاع به مراکز سطح بالاتر و سایر دستگاه ‏ها، نیازسنجی و داشته سنجی محلی، شناسایی داوطلبین، خیرین و معتمدین محلی و حمایت طلبی معرفی کرد.

گوهردهی گفت که این مراکز همچنین کار شناسایی، بررسی و تحلیل وضعیت اجتماعی محله،‌ تسهیل گری و تشکیل تیم محله و اقدامات اجتماع محور ، شناسایی فعال جامعه هدف، ارائه آموزش ‏های تشکیل و تحکیم خانواده، آموزش ‏های مهارت ‏های زندگی و پیشگیری از آسیب ‏های اجتماعی، آگاه سازی برای پیشگیری از معلولیت ‏ها، غربالگری سطح یک پیشگیری از معلولیت ‏ها، ارجاع و پیگیری شامل: غربالگری بینایی، شنوایی، اختلالات ژنتیک، اتیسم و انجام استعلامات و پیگیری‏های مورد نیاز جهت صدور و تمدید موافقت اصولی، پروانه تاسیس، پروانه فعالیت، پروانه مسئول فنی مراکز و موسسات غیر دولتی مندرج در بند‏های سیزده گانه ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت؛ اطلاع رسانی و معرفی خدمات سازمان، همکاری در اجرای طرح‏ ها و برنامه ‏های جدید سازمان، جلب مشارکت‏ های مردمی اعم از نقدی و غیر نقدی را هم انجام می دهند.

وی با اعلام این که ۵۷۰ نفر از افراد تحصیل کرده به عنوان پرسنل در مراکز مثبت زندگی مازندران خدمات تعریف شده را ارائه خواهند کرد ، افزئود : افزایش آگاهی عموم افراد جامعه از وظایف، فعالیت ‏ها و خدمات سازمان بهزیستی، تسهیل دسترسی گروه‏ های هدف به خدمات سازمان، کاهش ترددهای غیرضروری به مراکز و ادارات بهزیستی، گسترش و فراگیری خدمات سازمان، توزیع عادلانه خدمات سازمان، ایجاد شفافیت در فرآیند ارائه خدمات سازمان، ارائه مجموعه ای از خدمات سازمان دریک مرکز، تقویت رویکرد خانواده محور و اجتماع محور در ارائه خدمات سازمان، گسترش رویکرد ارائه خدمات به صورت فعال، مدیریت بهینه منابع و افزایش بهره وری، افزایش رضایتمندی مردم از خدمات سازمان، افزایش ظرفیت مشارکت بخش غیردولتی و کاهش تصدی گری دولت، ارتقاء کیفی و کمی خدمات سازمان، فراهم شدن امکان ارائه خدمات به صورت الکترونیکی از جمله اهداف راه اندازی این مراکز است.

مدیرکل بهزیستی مازندران بهبود، اصلاح و حذف فرآیندهای موازی، امکان طراحی برنامه‏ های جدید برای رفع نیازهای روز جامعه هدف، کاهش بهای تمام شده ارائه خدمات، تسهیل اخذ بازخورد از ارائه خدمات، تسریع گسترش برنامه ‏های استاندارد ارائه خدمات از طریق شبکه مراکز را از دیگر اهداف راه اندازی مراکز مثبت زندگی عنوان کرد.

وی هزینه تجهیز این مراکز را هم ۶۰ میلیارد ریال در استان عنوان کرد.

برچسب‌ها ساری افتتاح طرح مازندران سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساری افتتاح طرح مازندران ساری افتتاح طرح مازندران سازمان بهزیستی کشور اخبار کنکور مراکز مثبت زندگی خدمات سازمان ارائه خدمات راه اندازی جامعه هدف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۹۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت:  در حوزه معاونت بهداشتی با توجه به رایگان بودن خدمات در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، ۹۰۷ نفر جدید؛ دارای مشکلات روانپزشکی شناسایی شدند که برای این افراد سه هزار و ۴۰۰ خدمت روانشناختی توسط روانشناسان مراکز خدمات جامع سلامت ارائه شده است.

دکتر محمد سالاری افزود: با توجه به اهمیت ارتقای سواد سلامت روان و تاثیر آن بر بهزیستی و کیفیت زندگی انسان ها برای حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر آموزش انفرادی و برای بیش از ۱۰ هزار نفر به صورت گروهی جلسات آموزشی مهارت های زندگی، مهارت های فرزندپروری، نوجوان سالم و خودمراقبتی توسط روانشناسان معاونت بهداشتی برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در مرکز مشاوره مبتنی بر سبک اسلامی– ایرانی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه حدود ۲ هزار خدمت روانشناختی، روانپزشکی، مددکاری، تحصیلی و آموزشی برای هزار و ۶۶۵ دانشجوی مراجعه کننده به این مرکز ارائه شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ادامه داد: مرکز آموزشی درمانی واسعی به عنوان تنها بیمارستان دارای بخش روانپزشکی در غرب خراسان رضوی، با ۴۶ تخت فعال شامل ۲ بخش مجزای روانپزشکی زنان و مردان، در زمینه بستری بیماران روانپزشکی خدمت رسانی می کند.

دکتر سالاری افزود: در سال گذشته هزار و ۶۶۰ بیمار در این ۲ بخش بستری و از خدمات روانپزشکی بهره مند شده اند که تمامی این خدمات برای تسریع در روند درمان اختلالات، افزایش مهارتها و کاهش احتمال عود بیماری صورت گرفته است.

به گفته وی در بیمارستان فوق تخصصی حشمتیه سبزوار نیز خدمات روانشناختی و سلامت معنوی به بیماران بستری در بخش‌های مختلف از جمله اطفال و قلب با تشخیص و درخواست پزشک ارائه می شود و در کلینیک ویژه دانشگاه نیز سه هزار و ۳۸۲ بیمار به صورت سرپایی از خدمات روانپزشکی بهره برده اند.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به معلمان در مراکز درمانی یزد
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • ۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی
  • ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز
  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد