Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-30@04:06:37 GMT

آغاز تزریق «کووپارس» به ۱۲۰ نفر از فردا

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۵۲۰۹۴

آغاز تزریق «کووپارس» به ۱۲۰ نفر از فردا

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ دکتر سعید کلانتری محقق اصلی پروژه واکسن کووپارس (مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی) امروز ۱۸ اسفندماه ۹۹ در سایت کارآزمایی بالینی کووپارس در محل بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) با تشریح نتایج اولیه تزریق واکسن به ۱۳ پیش قراول گفت: این تزریق هفته گذشته به ۱۳ نفر شامل ۱۰ مرد و ۳ زن انجام شد و تاکنون هیچ نوع واکنش نامطلوبی در این پیش قراولان دیده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به جز درد مختصر در محل تزریق هیچ عارضه‌ای گزارش نشده است.

وی افزود: برای ارزیابی اثربخشی واکسن نیاز به زمان بیشتری داریم و اکنون مرحله دوم فاز اول با تزریق به ۱۲۰ نفر از فردا آغاز می‌شود.

محقق اصلی پروژه کووپارس تصریح کرد: در مرحله دوم فاز اول به ۱۲۰ نفر در چهار گروه واکسن تزریق خواهد شد که یک گروه دارونما، یک گروه دوز ۵، یک گروه دوز ۱۰ و یک گروه دوز ۲۰ میلی گرم دریافت می‌کنند. این پروژه تحقیقاتی کاملاً دو سو کور است و نه داوطلبان و نه محققان از نوع دریافت اطلاعی ندارند.

کلانتری خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌کنیم مرحله دوم فاز اول تا اردیبهشت ماه به پایان برسد.

وی با ارائه درخواستی از تمامی افرادی که تمایل دارند در کارآزمایی واکسن کووپارس شرکت کنند، افزود: افرادی که در نزدیکی سایت کارآزمایی بالینی واکسن کووپارس و در محله ستارخان زندگی می‌کنند می‌توانند با مراجعه به سایت کارآزمایی بالینی کووپارس درخواست خود را برای داوطلب شدن این واکسن ارائه کنند. ما برای کارآزمایی بالینی واکسن نیاز به داوطلبان ۱۸ تا ۵۵ سال سالم داریم و هر فرد واجد شرایطی می‌تواند وارد این مطالعه شود. ورود به مطالعه اختیاری است و هر زمان که علاقه‌ای به ادامه نداشته باشد، می‌تواند از مطالعه خارج شود و تعهدی برای فرد ایجاد نمی‌کند.

محقق اصلی پروژه کووپارس درباره آنتی بادی و ایمنی زایی واکسن کووپارس گفت: هنوز برای بررسی ایمنی زایی و آنتی بادی زود است.

کلانتری ادامه داد: پس از اینکه اردیبهشت ماه فاز اول به پایان رسید و اطلاعات و مستندات پروژه واکسن کووپارس به مراجع مربوطه از جمله سازمان غذا و دارو ارائه شد و توانستیم مجوز فاز دوم را دریافت کنیم، فاز دوم با ۵۰۰ نفر در سال آینده آغاز خواهد شد.
انتهای پیام/

کد خبر: 1090707 برچسب‌ها سعید کلانتری کووپارس واکسن کرونای ایرانی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سعید کلانتری کووپارس واکسن کرونای ایرانی کارآزمایی بالینی واکسن کووپارس یک گروه فاز اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۲۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان

 مهدی زنگنه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: همزمان با آغاز هفته ایمن سازی، مرحله اول واکسیناسیون پنوموکوک برای کودکان گروه‌ سنی ۲ ماهه در تمامی مناطق شهری و روستایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شروع شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: این واکسن به شکل تزریقی است و در گام بعدی کودکان گروه های سنی 4 و 12 ماهگی نیز، همزمان با سایر واکسن های همان گروه سنی واکسینه  خواهند شد.

به گفته دکتر زنگنه، پنومونی پنوموکوکی یکی از شایع ترین علل عفونت های تنفسی و مرگ و میر کودکان زیر5 سال در سراسر جهان به شمار می رود که پیشگیری از آن با واکسیناسیون امکان پذیر است.

وی گفت: به عبارتی باکتری پنوموکوک موجب بیماری هایی مثل سینوزیت، مننژیت، عفونت گوش میانی، پنومونی و عفونت خون شده و ممکن است منجر به بستری شدن کودک در بیمارستان، ایجاد عوارض و یا مرگ وی شود.

 زنگنه افزود: فاز اول این واکسن ها توسط  وزارت بهداشت تهیه و تحویل واحدهای بهداشتی شده است، از هم استانی های عزیزی که کودک در سن 2ماهگی دارند درخواست می شود با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت، نسبت به واکسیناسیون بهنگام آنها اقدام نمایند.

وی در پایان افزود: امیدواریم به زودی شاهد اضافه شدن واکسن روتاویروس نیز به سبد واکسیناسیون کشور باشیم.

گفتنی است:در حال حاضر کودکان در کشور ما بر علیه بیماری های از جمله سل، فلج اطفال، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک، سرخجه، اوریون، هپاتیت B، هموفیلوس آنفلوانزا و پنوموکوک واکسینه می شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور