Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالی که دولت و شماری از سیاسیون افغانستان مخالفت خویش را با طرح تازه آمریکا برای این کشور ابراز کرده‌اند، رئیس شورای عالی مصالحه، آمریکا را حامی اجماع ملی و پیشرفت در روند صلح کشورش دانست. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم،  «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان با اشاره به طرح تازه صلح آمریکا گفت: اخیراً پیشرفت‌هایی در مذاکرات صلح حاصل شده که نقشه‌ راه آینده را ترسیم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی با حمایت از این طرح افزود: آمریکا به عنوان کشوری همکار با مردم افغانستان در این روند، حامی اجماع ملی و پیشرفت فوری در روند مذاکرات صلح است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

عبدالله همچنین ادامه داد که  افغانستان استقلال و جایگاه مستقل خود را دارد و در روند صلح خلاف اراده جمعی مردم این کشور تصمیمی گرفته نخواهد شد.

رئیس شورای عالی مصالحه ضمن تاکید بر اهمیت تفاهم و همدیگرپذیری میان شخصیت‌های سیاسی گفت: تامین صلح نیازمند انعطاف و اجماع داخلی است، هیچ کس نمی‌تواند چیزی را با زور تحمیل کند، اما اگر تبعیض و نفاق و خودخواهی در میان باشد، تحمیل هرچیزی ممکن می‌شود.

مشاور اشرف غنی: صلح دستوری آمریکا در افغانستان به نتیجه نمی‌رسدتقابل اتحادیه اروپا و آمریکا برای ایجاد دولت انتقالی در افغانستانمعاون اشرف غنی: تسلیم خواسته‌های نامشروع آمریکا نمی‌شویمانتشار نامه تایید نشده وزیر خارجه آمریکا برای اشرف غنی + عکس

وی تاکید کرد که نمی‌خواهد از نامه وزیر خارجه آمریکا دفاع کرده و یا آن را یا توجیه کند، اما در این نامه واقعیت‌هایی درباره اجماع ملی و فوریت روند صلح ذکر شده که مطابق خواست مردم افغانستان است.

پیش از این مقامات دولت افغانستان و سخنگوی طالبان تایید کرده بودند که طرح تازه آمریکا برای ایجاد دولت انتقالی در افغانستان با آنها در میان گذاشته شده است اما جزئیاتی از آن ارائه نکردند.

به هر حال، دولت افغانستان مخالفت شدید خود را با این طرح ابراز کرده است اما طالبان می‌گوید که طرح آمریکا در دست بررسی رهبران این گروه قرار دارد و هنوز تصمیمی درباره آن نگرفته‌اند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا عبدالله عبدالله اخبار افغانستان اخبار آمریکا عبدالله عبدالله اخبار افغانستان اجماع ملی روند صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۳۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است

 جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بار دیگر با حمایت همه جانبه از اسرائیل و بدون اشاره به حملات این رژیم به غزه با استفاده از تسلیحات آمریکایی مدعی شد: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه و کمک رسانی به مردم این منطقه است.

به گزارش ایرنا، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در حساب کاربری خود در شبکه ایکس (توئیتر سابق) نوشت: دیروز با عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر برای محقق شدن آزادی گروگان‌ها به همراه آتش‌بس فوری در غزه تماس‌ و گفتگو داشتم.

رئیس جمهور آمریکا ادعا کرد: ایالات متحده با مصر و قطر برای اجرای کامل مفاد این توافق و انجام تمامی تلاش‌ها برای محقق کردن آزادی گروگان‌ها از دست حماس همکاری خواهد کرد. حماس اکنون تنها مانع بر سر راه آتش‌بس فوری و امداد رسانی به غیرنظامیان در غزه است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شجاعیان: در کنار مسعود شجاعی پیشرفت می‌کنیم
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد
  • ابراز خرسندی امیرعبداللهیان از پیشرفت های صورت گرفته در روند روابط ایران و بورکینافاسو
  • تاکید بر شناسایی عاملان حمله به شیعیان افغانستان + فیلم
  • ابراز خرسندی ایران از پیشرفت در روند مناسبات با بورکینافاسو
  • بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • بلینکن وارد اراضی اشغالی شد
  • درمان کسانی که زود از کوره در می‌روند
  • فوری | حمله خونین افراد مسلح به نمازگزاران در هرات افغانستان