Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@19:29:22 GMT

اعضای هیات نظارت بر انتخابات در همدان مشخص شدند

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۵۳۵۷۷

اعضای هیات نظارت بر انتخابات در همدان مشخص شدند

به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام جلال مرادی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: هیات نظارت شورای نگهبان در ۱۶ بخش مستقل استان و ۹ شهرستان مشخص شدند و حکم خود را دریافت کرده و آمادگی بررسی معتمدان معرفی شده از سوی فرمانداران و بخشداران را دارند.

وی تاکید کرد: بررسی صلاحیت هیات های اجرایی شوارهای اسلامی و پس از آن بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا توسط هیات نظارت شوراها صورت می گیرد و هیات های نظارت شورای نگهبان در شهرستان ها و بخش ها نسبت به بررسی صلاحیت داوطلبان شوراها دخالتی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس دفتر هیات نظارت و بازرسی انتخابات استان همدان گفت: با توجه به شرایط کرونایی و ضرورت پرهیز از تجمع، بر این اساس شیوه نامه اجرایی تشکیل هیات های  اجرایی در انتخابات ۱۴۰۰ با تفاهم و توافق بین هیات مرکزی نظارت و  ستاد انتخابات ۱۴۰۰ در  کشور صورت گرفت.

حجت الاسلام مرادی افزود: بر این اساس معتمدان انتخاب ثابت و مشترک بوده یعنی طبق قانون نسبت به چهار انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و شوارهای اسلامی شهر و روستا، باید هیات اجرایی برای انتخابات تشکیل شود.

وی اضافه کرد: هیات اجرایی دارای اعضای اداری شامل فرماندار یا بخشدار، رییس دادگستری، دادستان، رییس ثبت احوال یا نمایندگان جایگزین این افراد بوده علاوه بر این از معتمدان از اقشار مختلف مردم فرماندار یا بخشدار ۳۰ نفر را معرفی می کنند.

رییس دفتر هیات نظارت و بازرسی انتخابات استان همدان اظهار داشت: این ۳۰ فرد معتمد از سوی فرماندار یا بخشدار، در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به هیات نظارت شوراها و در انتخابات ریاست جمهوری و میان دوره ای مجلس  به هیات نظارت شورای نگهبان معرفی می شوند.

حجت الاسلام مرادی ادامه داد: مقرر شده به جای ارائه لیست های جداگانه برای ریاست جمهوری، شورای اسلامی شهر روستا و میان دوره ای مجلسُ، یک لیست مشترک را به ۲ هیات نظارت شامل شورای نگهبان در شهرستان ها و بخش ها و هیات نظارت شورای اسلامی شهر روستا بدهند.

وی بیان کرد: این هیات های نظارت در جلسه مشترک معتمدان تایید شده را به فرمانداران یا بخشداران  معرفی کرده تا آنها از بین افراد تایید شده اعضای اصلی و علی البدل را انتخاب کنند.

رییس دفتر هیات نظارت و بازرسی انتخابات استان همدان گفت: مهلت انتخاب اعضای این هیات از فردا ۱۹ اسفند آغاز شده و تا ۲۳ این ماه ادامه دارد تا در اولین فرصت هیات های اجرایی انتخابات تشکیل و انتخابات شوراهای اسلامی را شروع کنند.

حجت الاسلام مرادی اظهار داشت: البته انتخابات میان دوره ای  مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ باید از هشتم فرودین سال آینده و هیات اجرایی ریاست جمهوری از ۲۰ اردیبهشت کار خود را آغاز می کنند اما هر دو اینها همزمان با شوراها هیات اجرایی شان تشکیل می شود.

وی یادآوری کرد: هشتم فروردین سال آینده ثبت نام داوطلبان اولین میان دوره ای یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه بهار و کبودراهنگ آغاز می شود و پس از آن بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات های اجرایی، هیات نظارت استان سپس هیات مرکزی صورت می گیرد.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ شورای نگهبان همدان انتخابات مجلس شورای اسلامی هیات نظارت مجلس پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ شورای نگهبان همدان انتخابات ۱۴۰۰ شورای نگهبان همدان انتخابات مجلس شورای اسلامی هیات نظارت مجلس اخبار کنکور مجلس شورای اسلامی انتخابات ۱۴۰۰ ریاست جمهوری شورای نگهبان بررسی صلاحیت میان دوره ای هیات اجرایی حجت الاسلام نظارت شورای اسلامی شهر هیات نظارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۳۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای گیری الکترونیک چگونه انجام می‌شود؟

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تا ۲۱ اردیبهشت ماه و زمان برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلام کمتر از یک هفته زمان باقی مانده است. دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ماه سال گذشته برگزار شد و از آنجایی که در آن زمان برخی از دواطلبان نتوانستند تعداد آرای مورد نیاز را کسب کنند به دور دوم انتخابات راه یافتند و قرار است یک بار دیگر شانس خود را برای رسیدن به ساختمان مجلس در بهارستان امتحان کنند.

چند داوطلب در دور دوم انتخابات مجلس به رقابت خواهند پرداخت؟

براساس ماده ۱۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی هر داوطلبی باید یک پنجم آرای صحیح را کسب کند تا در مرحله اول منتخب آرای ملت برای حضور در مجلس شورای اسلامی باشد که بر همین اساس در دور اول انتخابات مجلس، داوطلبان  در ۲۲ حوزه انتخابی نتوانستند حدنصاب آرای مأخوذه را کسب کنند، ۹۰ نفر از آنان برای ۴۵ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی و بنا بر قانون در مرحله دوم به رقابت خواهند پرداخت و براساس قانون، مرحله اول و دوم انتخابات تفاوتی در ساعات برگزاری ندارد و اخذ رای راس ساعت ۸ صبح روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه جاری شروع می‌شود و به مدت ۱۰ ساعت ادامه خواهد داشت.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی با این تفاوت برگزار می‌شود که در ۸ حوزه انتخابیه که دو نماینده یا بیشتر باید انتخاب شوند، انتخابات تمام الکترونیکی برگزار می‌شود که بزرگ‌ترین حوزه در تهران است که باید ۱۶ نماینده انتخاب شوند.

برگزاری انتخابات به شیوه الکترونیکی با توجه به اینکه در برخی حوزه‌های انتخابیه برای اولین بار است نیازمند آموزش و آگاه سازی مردم دارد.

در ویدئو زیر می‌توانید رای گیری به صورت الکترونیک را مشاهده کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات مجلس در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نمی‌شود
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • راند دوم
  • پخش فیلم های تبلیغاتی نامزد‌های مجلس ۱۲ از قاب شبکه همدان
  • مناظره کاندیداهای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در مشهد
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • رای گیری الکترونیک چگونه انجام می‌شود؟
  • لیست نهایی جامعه اسلامی مهندسین برای انتخابات مشخص شد+ اسامی
  • نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم/ «نظارت» در مجلس آینده تقویت شود