Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@00:07:37 GMT

نسل پنجم اینترنت خانگی به بهره برداری رسید

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۵۳۸۰۶

نسل پنجم اینترنت خانگی به بهره برداری رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت ارتباطات، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم راه‌اندازی فناوری نسل پنجم اینترنت خانگی گفت: شرکت‌های خدمت دهنده و وزارت ارتباطات به عنوان سیاست گذار باید به نیاز مردم و بازار توجه داشته باشند. باید تصمیم گیری‌ها متناسب با نیاز مردم باشد که یکی از نیازهای مهم مردم پهنای باند است و همواره آن را بیشتر از پیش مطالبه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به ویژه آنکه در یک سال اخیر به دلیل شیوع کرونا زندگی به اینترنت بیشتر از گذشته وابسته شده است.

وی با بیان اینکه با توسعه تکنولوژی ۵G پخش فیلم‌های ۴K با کیفیت عالی و قیمت مناسب از طریق تلویزیون‌های اینترنتی امکان پذیر می‌شود، افزود: قیمت مودمی که برای این تکنولوژی استفاده می‌شود بالا است زیرا تکنولوژی تازه وارد است. بنابراین باید شرکت‌های مختلف آن را تولید کنند که در حال حاضر یکی از شرکت‌های داخلی در حال تولید مودم است و تأیید سازمان تنظیم مقررات را می‌گیرد. از اپراتورها می‌خواهیم از بانک‌ها کمک بگیرند و از ظرفیت دولت الکترونیک استفاده کنند تا هر مشتری که درخواست مودم می‌دهد بتواند از دم قسط آن را خریداری کند.

آذری جهرمی با تاکید بر اینکه نحوه واگذاری مخابرات به بخش خصوصی اشتباه بود، گفت: داکت و سیم مسی که جزو انفال عمومی مردم هستند به مخابرات واگذار شده است. مخابرات با وجود اینکه هیچ سرمایه گذاری در راه خصوصی‌سازی نکرد اما سودهایی که از درآمدهای سالیانه به دست می‌آورد را به عنوان اقساط خصوصی‌سازی پرداخت کرد.

وی با اشاره به اینکه چابکسازی در زیرمجموعه مخابرات ایران آنگونه که باید شکل نگرفته است گفت: به دلیل اینکه هیچ رقابتی در این زمینه وجود نداشت چابکسازی مخابرات به خوبی انجام نشده و این موضوع به فرآیند خصوصی سازی مرتبط است. در دولت تلاش کردیم تا فرآیند خصوصی سازی اصلاح شود و لایحه آزادسازی داکت و سیم مسی ارائه کردیم که در حال بررسی است و امیدواریم پیش از پایان دولت مصوب شود.

وزیر ارتباطات گفت: به دلیل نداشتن توازن بین اینترنت خانگی و تلفن همراه، که البته معضل مخصوص کشور ما نیست و در کشورهای کوهستانی یا جاهایی که فیبرنوری در آنها توسعه ندارد نیز این مشکلات وجود دارد، ۵G به عنوان اینترنت خانگی استفاده خواهد شد تا ۳۰ برابر ظرفیت، کیفیت را بالا ببرد.

کد خبر 5164965 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: فناوری نسل 5 محمد جواد آذری جهرمی اپراتورهای ارتباطی اینترنت حاکمیت سایبری تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ویروس کرونا نوآوری هوش مصنوعی ایالات متحده امریکا فناوری 5G ایرانسل شرکت های دانش بنیان فضای مجازی شبکه ملی اطلاعات واکسن کرونا کاوشگر اینترنت خانگی خصوصی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۳۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از جاده پدافندی اربعین در دستور کار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حسن بهرام نیا در نشست ستاد اربعین استان، به بهره برداری از این جاده پیش از آغاز کنگره عظیم اربعین تاکید کرد و گفت: ایجاد این جاده، به طول ۷ هزار و ۴۰۰ متر با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان در دستور کار است.

وی همچنین به جانمایی مواکب در مرز مهران با در نظر گرفتن ملاحظات ترافیکی پرداخت و افزود: طرح ساماندهی میدان اربعین مسیر‌های ورودی و خروجی به این‌ میدان با هدف جلوگیری از ازدحام جمعیت بزودی آغاز خواهد شد.

تکمیل طرح‌های نیمه تمام، نصب دستگاه ایکس ری و همچنین دوربین‌های پایش نظارتی از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بهره برداری از جاده پدافندی اربعین در دستور کار
  • کاربردهای خلاقانه برای لپتاپ‌ها و کامپیوتر‌های قدیمی
  • فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری
  • بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • برگزاری آیین بهره‌برداری از پروژه تعریض و ایمن‌سازی بزرگراه آزادگان
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس
  • ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد
  • جبران خلاء بهره وری در تغذیه دام با استفاده از خوراک کامل