Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@19:40:48 GMT

درخشش در مسابقه نقاشی ژاپن و تولید اسباب بازی برگزیده

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۵۳۸۱۲

درخشش در مسابقه نقاشی ژاپن و تولید اسباب بازی برگزیده

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان انجمن هیکاری کشور ژاپن با موضوع آزاد، در سال ۲۰۱۹ برگزار شد و از میان ۱۸هزار و ۵۹۳ اثر از ۷۳ کشور جهان ۱۰  کودک و نوجوان ایرانی برگزیده شدند.

تارا جعفری، عضو ۷ ساله کانون کرمانشاه موفق به دریافت لوح تقدیر و نشان طلایی مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان انجمن هیکاری کشور ژاپن شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سهیل ابوعلی، دیگر عضو ۶ ساله کانون از شهرستان بهبهان خوزستان لوح تقدیر  و نشان نقره‌ای این رویداد هنری را از آن خود کرد.

مهرسانا بیگ‌زاده، ۸ ساله از کرمانشاه، امیرعلی متقی‌زاده ۱۰ ساله از مرکز کانون گزبرخوار استان اصفهان، هستی جهانبانی ۱۱ ساله از اصلاندوز اردبیل، سیران ملازاده ۱۴ ساله از مهاباد آذربایجان غربی و زینب کیان‌نژاد ۱۴ ساله از لارستان فارس از مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان انجمن هیکاری کشور ژاپن لوح تقدیر و نشان برنزی دریافت کردند.
در عین‌حال سه دیپلم افتخار این مسابقه نیز به ستایش غفاری ۸ ساله از لاهیجان استان گیلان، مهدی قربانی ۹ ساله عضو کانون اسفراین خراسان شمالی و فاطمه صدقی ۱۳ ساله از شهرستان نقده در استان آذربایجان غربی رسید.         
یادآوری می‌شود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ارسال ۵۵۱ اثر نقاشی اعضای خود در سراسر کشور، در بیست‌وهفتمین مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان انجمن هیکاری کشور ژاپن شرکت کرد.

اسباب‌بازی برگزیده‌ رویداد ملی ایده‌آزاد کانون به تولید رسید

اسباب‌بازی تتابرد از مجموعه طرح‌های برگزیده سومین رویداد ملی ایده‌آزاد با حمایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همکاری شرکت اندیشه‌آفرینان شریف به مرحله تولید رسید. در ادامه‌ حمایت کانون پرورش فکری از تولیدکنندگان جدید در صنعت اسباب‌بازی این بار، سرگرمی تتابرد تولید می‌شود.

تتابرد اولین بازی از مجموعه بازی‌های تتا (تقلید، ترکیب و ابداع) است که از طریق بازی می‌تواند بسیاری از مباحث علمی و مهارتی را به روش سرگرم کننده به کودکان آموزش دهد. این بازی با کمک کارشناسان متخصص سومین رویداد ملی ایده‌آزاد و مشارکت بخش خصوصی از سوی شرکت اندیشه‌آفرینان شریف طراحی شده است. این شرکت با خلق برند بازی آل سعی در تولید محصولاتی در حوزه بازی‌های فکری رومیزی و آموزشی در حوزه ریاضیات، هوش و افزایش مهارت‌های فردی و اجتماعی کرده است.
محصول تتابرد با حمایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همکاری مشترک شرکت اندیشه‌آفرینان شریف به‌زودی به بازار اسباب‌بازی عرضه خواهد شد. رویداد ملی ایده‌آزاد با هدف شناسایی طراحان جوان و خوش فکر و طراحی و تولید سرگرمی‌هایی منطبق با روحیات کودکان و نوجوانان ایرانی از سوی کانون پرورش فکری برگزار می‌شود.

دبیر جدید انجمن تخصصی سرود-نمایش کانون منصوب شد

محمدرضا زمردیان، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حکمی سیدمحمد تنکابنی را به عنوان دبیر جدید انجمن تخصصی سرود نمایش کانون منصوب کرد.

در حکم سیدمحمد تنکابنی که از آهنگ‌سازان، نوازندگان و مدرسان موسیقی دانشگاه است، بر اهمیت سرود–نمایش به عنوان یکی از هنرهای گروهی فاخر که پیشینه‌ی چندین ساله در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارد، تاکید کرده است.
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این حکم ایجاد بستری مناسب برای ارتباط موثر فرهنگی با نسل جدید، ایجاد زمینه‌ی مشارکت، تعامل، دوستی، همدلی و تمرین فعالیت‌های جمعی در میان کودکان و نوجوانان، ترویج سرود-نمایش به عنوان هنری گروهی و امیدآفرین در مراکز کانون و شناسایی، جذب و پرورش استعدادهای اعضا و مربیان کانون را از وظایف مهم دبیر جدید انجمن تخصصی سرود نمایش کانون دانسته است.
زمینه‌سازی برای تولید ترانه و موسیقی‌های فاخر در حوزه کودک و نوجوان برای مخاطبان در گروه‌های سنی مختلف با تأکید بر هویت ملی، نشاط عمومی و پرورش خلاقیت و ذهن و آموزش‌های تخصصی و کاربردی سرود در سطوح مختلف مقدماتی تا حرفه‌ای میان اعضای انجمن از دیگر موارد مورد تاکید معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده است.
پیش از این و از آغاز فعالیت انجمن تخصصی سرود-نمایش کانون، سهیل مطیعا از مربیان کانون، دبیر انجمن سرود-نمایش کانون بود. این انجمن با ریاست بهرام دهقانیار، از آهنگ‌سازان به‌نام کشور فعالیت می‌کند.

برچسب‌ها اسباب بازی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ادبیات کودک و نوجوان هنرهای تجسمی بهرام دهقانیار شعر جشنواره ملی اسباب بازی کتاب نقاشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسباب بازی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ادبیات کودک و نوجوان اسباب بازی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ادبیات کودک و نوجوان هنرهای تجسمی بهرام دهقانیار شعر جشنواره ملی اسباب بازی کتاب نقاشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اخبار کنکور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رویداد ملی ایده آزاد اسباب بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۳۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه‌ای که به یک فقر تربیتی پاسخ گفت/ اسباب‌بازی، دروازه شور خلاقانه

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، موزه اسباب‌بازی تهران با دنیایی از ادوات بازی به دنبال ترمیم یک خلأ تربیتی است که میلیارد‌ها اعتبار دستگاه‌های عریض و طویل قادر به حل و فصل آن نبوده‌اند. خلاقیت همراه با مشارکتی شادمانه.

در امتداد خیابان نوفل لوشاتو اگر چند سفارت‌خانه را رد کنید و خود را به کوچه لولاگر برسانید، در یکی از آن خانه‌های تاریخی با در و پنجره‌های چوبی دنیایی از اسباب‌بازی در انتظار شماست. اینجا نه سرزمین آلیس است و نه داستان اسباب‌بازی‌ها که تنها در مجاز لذت آن را تجربه کرده باشید. اسباب‌بازی‌هایی از دهه‌ها و سده‌ها قبل از جای جای دنیا انتظار شما را می‌کشد تا کودک درونتان را دوباره برای معصومیت، خلاقیت، بازیگوشی، مهربانی و اندیشه ناب دعوت کنید.

موزه اسباب‌بازی تهران در چند بخش نمایشگاهی دائمی از ادوات بازی است که برخی از آنها، چون گنجینه‌ای پس ذهن کودکان دیروز و بزرگسالان امروز باقی مانده است. این موزه نه تنها برای کودکان بلکه برای بزرگسالان نیز یادآور تمامی شیرینی‌های کودکی است. از ژولیده تا عروسک تدی، از بچه‌های توپل تا باربی، از عینک‌های سه بعدی تا هواپیما‌ها و ماشین‌ها، آتاری، آدم آهنی و دنیای لگو‌های چوبی و پلاستیکی. راهنمای موزه در مورد تاریخ هر یک از این اسباب‌بازی‌ها می‌گوید و اینکه برخی به تصادف و برخی بر اساس سرگذشت افراد و آدم‌ها شکل گرفته و به عنوان عروسک وارد بازار شده است.

در پس سرگذشت برخی تلخی‌هایی نهفته و برخی نیز خلاقیت‌های بزرگتر‌ها برای خلق شادی را به دنبال دارد. موزه از دالانی بازدیدکنندۀ شگفت‌زده را به سرزمین عجایبی که از آلیس به یاد داریم هدایت می‌کند و در ادامه راهرویی از عروسک‌های سیرک، دلقک‌ها، آکروبات باز‌ها و ژیمناست‌های کوچک و رنگارنگ مشاهده می‌شود.

انتهای راهرو عروسک‌های بومی محلی در انتظاراند. سوتک‌ها، نخودی‌ها، تکم، نردبان یعقوب، عروسک برکت و صد‌ها شگفتی که هر یک با لبخندی تو را به شادی و بازی دعوت می‌کنند.

این موزه جایی برای تنفس در مقابل سختی‌ها است

مدیر موزه در وضعیتی که کار فرهنگی صرفه اقتصادی ندارد معتقد است در همین فشار‌های اقتصادی باید تلاش کنیم حال همدیگر را بهتر کنیم. به ویژه برای کودکان باید فضایی برای شادی و تنفس ایجاد کرد. به شخصه به دنبال این بودم که حداقل یک فضایی ایجاد شود برای کودکان و خانواده‌ها که چند ساعت لبخند بزنند.

آزاده بیات با اشاره به اینکه این موزه صرفاً به دنبال نمایش اشیا نیست، ادامه داد: ما به دنبال تعامل با بچه‌ها و آموزش و ساخت عروسک و آشنا کردن آنها با بازی‌های مختلف فردی و جمعی هستیم.

وی افزود: در گذشته کودکان اسباب‌بازی خود را خود می‌ساختند و تولید صنعتی اسباب‌بازی نداشتیم و اسباب‌بازی با دست کودک یا والدین وی ساخته می‌شد. تکرار این تجربه پیوندی به جریان زنده زندگی است.

مدیر موزه اسباب‌بازی با اشاره به فعالیت خود در حوزه آموزش کودکان اضافه کرد: نتیجه تجربیات من این بود که در خصوص فضا‌های بازی و معرفی اسباب‌بازی با کمبود مواجه‌ایم به همین دلیل موزه را به عنوان بستری برای زنده شدن بازی‌ها طراحی و اجرا کردم.

بخشی از تاریخ شفاهی از زبان عروسک‌ها

به گفته بیات در این موزه برنامه‌های پژوهشی نیز دنبال می‌شود و اینکه بتوان از طریق اسباب‌بازی‌ها و عروسک‌ها بخشی از تاریخ شفاهی را معرفی کرد. پیش از این نیز پژوهش‌های متعددی صورت گرفته که از خروجی آن مدد می‌گیریم.

فعال حوزه کودک تأکید کرد: این تصور که اسباب‌بازی‌ها همه خارجی هستند، درست نیست و در همین موزه بخشی مجزا به اسباب‌بازی‌های بومی ما اختصاص یافته و حتی کودکان می‌توانند در فرصت بازدید با برخی از آنها بازی کنند.

وی متذکر شد: این فرایند در معرفی عروسک‌ها و اسباب‌بازی‌ها می‌تواند منجر به تولید و معرفی عروسک‌های بومی به بازار شده و خانواده‌ها را با بخشی از فرهنگ و هویت ما پیوند بزند.

بیات به تجربه‌های قابل توجه بازدید کودکان اشاره کرد و گفت: در وضعیتی که کودکان گرفتار بازی با گوشی شده‌اند، تلاش داریم با تجربه و تعامل این روند اشتباه شکسته شود. بار‌ها شده است که والدین اذعان کرده‌اند کودکشان در خانه به دلیل بازی با گوشی حتی به اسباب‌بازی‌های خود دست نمی‌زند، اما در موزه برایش جذابیت داشته و به دست گرفته است.

مدیر موزه اسباب‌بازی متذکر شد: این تجربه و تعامل با اسباب‌بازی‌های مفهومی و آموزنده هم برای والدین و هم کودکان مفید است چراکه به تجربه ثابت شده نمی‌توان صرفاً با دستور و امر و نهی کودک را با بازی آشتی داد.

وی در خصوص برنامه‌های این موزه جهت تعامل با مدارس و مهد‌های کودک نیز تصریح کرد: علاوه بر بازدید‌های گروهی مهد‌ها و مدارس ما تور‌های مختلف برای گروه سنی مختلف داریم. به عنوان مثال کودکان با فرایند کشف و جستجو وارد موزه می‌شوند. در نهایت نیز برای اشیا موزه قصه می‌سازند.

بیات خواستار ارتباط گیری با کتاب‌های درسی شد و گفت: ما می‌توانیم اشیا مختلفی که در کتاب‌های درسی مانند علوم آمده را به دانش آموزان معرفی کنیم و بچه‌ها می‌توانند به عینه در موزه تماشا کرده و در واقع در قالب یک بازدید تجربی جذابیت آموزشی بی‌نظیری را تجربه کنند.

مدیر موزه اسباب‌بازی متذکر شد: پیوند آنچه در مدرسه سپری می‌شود و اشیا موزه یکی از اهداف ما است تا بتوانیم موزه را به عنوان مجموعه‌ای زنده و تعاملی به کودکان معرفی کنیم.

اسباب‌بازی‌ها خود یکی از گنجینه‌های شور و شعف و یادگیری هستند. هر کدام از ما این شیرینی را در گوشه‌ای از ذهن و خاطرات خود داریم و چه بسا که از بازی‌ها بسیار آموختیم. این روز‌ها که صنعت و تکنولوژی کودکان ما را از این دنیا ربوده‌است، چه نیکو که شهد شیرین دنیایی سراسر آرامش و مهر را به آنها بچشانیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان
  • موزه‌ای که به یک فقر تربیتی پاسخ گفت/ اسباب‌بازی، دروازه شور خلاقانه
  • دو عضو کانون مازندران منتخب در مسابقه دوست فلسطینی من
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • چطور اسباب بازی ها می توانند به رشد کودکان کمک کنند؟
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه‌های کارشناسی کانون پرورش فکری