Web Analytics Made Easy - Statcounter

در دیدار سفیر اسپانیا با وزیر ورزش و جوانان توسعه همکاری های مشترک در دو حوزه جوانان و ورزش میان تهران و مادرید مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان در دیدار صبح امروز لوئیس فیلیپه فرناندز با سلطانی فر راهکارهای همکاری های مشترک میان دو کشور به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار سلطانی فر با اشاره به روابط دیرینه و بلند مدت و مشترکات فرهنگی میان ایران و اسپانیا، ظرفیت های دو کشور را مورد توجه قرار داد و خواستار همکاری های مشترک در دو حوزه ورزش و جوانان شد.

وی گفت: متاسفانه با توجه به شیوع ویروس کرونا دنیا با محدودیت های بسیاری مواجه شده که امیدوارم با تلاش مردم کشورهای مختلف هر چه سریعتر ازاین بیماری رها شویم و مردم بتوانند به شرایط عادی زندگی بازگردند.

وزیر ورزش و جوانان افزود: روابط تهران و مادرید در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی از ثبات بسیاری برخوردار بوده و همین مسئله می تواند کمک کند تا طرفین از ظرفیت ها برای توسعه همکاری های مشترک در دو بخش ورزش و جوانان بهره مند شوند.

سلطانی‌فر خاطرنشان کرد: در ورزش پرجاذبه فوتبال امروز اسپانیا بزرگترین و بهترین باشگاه های دنیا را در اختیار دارد و توانسته موفقیت های قابل توجهی در سطح اروپا و جهان به دست آورد. ضمن اینکه در رشته های مختلف دیگر نیز کشور اسپانیا ورزشکاران خوبی در اختیار دارد که هم در اروپا و هم در جهان افتخارآفرینی می‌کنند.

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش به ظرفیت های برخی از رشته های ورزشی ایران اشاره کرد و گفت: خوشبختانه ایران در رشته هایی چون کاراته، تکواندو، کشتی، والیبال و ووشو جایگاه بسیار خوبی در دنیا دارد و جزو چهار، پنج کشور اول جهان هستیم. این امکان در ایران وجود دارد که تجربیات مان در این رشته ها را در اختیار سایر کشورها به ویژه کشور شما قرار دهیم.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت ورزش در جذب توریسم ورزشی میان دو کشور اظهار داشت: همچنین در زمینه تبادل مربیان ورزشی، تیم های ورزشی، آموزش و انتقال تجربیات این همکاری ها می‌تواند صورت بگیرد ضمن اینکه در زمینه پزشکی ورزشی و توریسم ورزشی در قالب انعقاد تفاهم‌نامه از ظرفیت اسپانیا بهره بگیریم.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه بر ارتقای سطح همکاری دو کشور در حوزه ورزش فوتبال تاکید کرد و ادامه داد: مناسب است بین روسای فدراسیون های فوتبال دو کشور ارتباط برقرار شود که بتوانیم از ظرفیت مربیان و مدرسین اسپانیا برای توسعه فوتبال ایران استفاده کنیم.

او افزود: مذاکراتی چند سال قبل انجام شده بود که یک سند همکاری‌های ورزشی و جوانان بین دو کشور به امضا برسد که تاکنون انجام نشده. امیدواریم پیگیری های لازم برای تهیه پیش نویس این تفاهم‌نامه قطعی شود و از همین جا از وزیر ورزش و فرهنگ اسپانیا برای سفر به ایران دعوت می‌کنم تا در این دیدار یادداشت تفاهم نامه را امضا کنیم.

در پایان سفیر اسپانیا از وزیر ورزش و جوانان ایران تشکر کرد و گفت: ورزش ایران در سال های اخیر رشد بسیار خوبی داشته و نتایج خوبی گرفته است و امیدوارم که بتوانیم از دانش مربیان این کشور در جهت رشد ورزش اسپانیا بهره بگیریم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: وزیر ورزش و جوانان همکاری های مشترک سلطانی فر دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۵۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه هشدار دهنده وزیر ورزش خطاب به تاج

به گزارش ورزش سه و به نقل از رسانه اطلاع رسانی وزارت ورزش،  در نامه کیومرث هاشمی خطاب به رییس فدراسیون فوتبال آمده است: «همان‌طور که مطلع هستید موضوع امکان حضور بانوان محترم علاقه‌مند فوتبال در ورزشگاه‌های کشور در شرایطی مورد موافقت مراجع تصمیم‌گیرنده قرار گرفت که فدراسیون فوتبال به عنوان متولی فوتبال کشور و هم‌چنین باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال در جهت بهبود زیرساخت‌ها، ساماندهی هر چه بهتر هواداران زن و مرد و هم‌چنین ارتقای جو اخلاقی و فرهنگی حاکم بر استادیوم‌های فوتبال تلاش کنند که متأسفانه نه تنها شاهد بهبود شرایط فرهنگی حاکم بر ورزشگاه‌های فوتبال نیستیم، بلکه شاهد بروز و ظهور صحنه‌ها و اتفاقاتی هستیم که هرگز در شأن هواداران ایرانی نبوده و متأسفانه رفتار برخی هوادارنماها زمینه ایجاد خدشه بر منزلت و کرامت زن ایرانی را نیز فراهم کرده است که رصد و کنترل این افراد معدود وظیفه باشگاه‌هاست.

هاشمی در این نامه تاکید کرده است: «معتقدم بروز این نوع حوادث، ناشی از فقدان برنامه جامع فرهنگی برای بهبود جو حاکم بر ورزشگاه‌های فوتبال و هم‌چنین ناشی از کم‌توجهی برخی باشگاه‌های فرهنگی ورزشی فوتبال کشور است که متأسفانه لفظ «فرهنگی» را به عاریه یدک کشیده و فاقد اهتمام لازم برای ساماندهی هواداران خود هستند. بر همین اساس باید تأکید کنم مشاهده این نوع اتفاقات که دل مردم علاقمند به ورزش‌ کشور را نیز به درد آورده، به هیچ عنوان برای مجموعه ورزش کشور قابل قبول نبوده و همان‌طور که بارها تأکید کرده‌ام؛ «ورزش بدون ارزش برای نظام جمهوری اسلامی ایران فاقد اعتبار است».

و اما درخواست وزیر: با استفاده از ظرفیت قانونی در فدراسیون فوتبال، محرومیت خاطیان و هم‌چنین ارسال گزارش آسیب‌شناسی با محوریت بررسی علل وقوع حوادث این‌چنینی ظرف یک هفته، تدابیر لازم جهت ساماندهی دائمی هواداران با رویکرد قبول مسئولیت از سوی باشگاه‌ها پیش‌بینی شده و مراتب برنامه‌ریزی‌های عملیاتی در اسرع وقت به این وزارتخانه منعکس شود.

در پایان نامه قید شده: بدیهی است معاونت قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، تحقق این مأموریت مهم را تا اخذ نتایج ملموس با جدیت هر چه تمام‌تر پیگیری خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • نامه رئیس فدراسیون به وزیر ورزش و جوانان درباره تمهیدات فدراسیون برای فصل آینده لیگ برتر
  • تعریف ظرفیت‌های مشاوره‌ای برای افرادی که در سن ازدواج هستند
  • نشست اضطراری معاون وزیر با تاج درباره زنان تماشاگر
  • جلسه معاون وزیر با تاج درباره اتفاقات اخیر
  • برگزاری جلسه اسبقیان و تاج درباره اتفاقات ورزشگاه آزادی
  • با تاج جلسه فوری برگزار می کنیم/ مسائل فرهنگی باید دغدغه‌ باشد
  • ورزش خوزستان با طرح ملی آمایش سرزمینی به نقطه مطلوب می‌رسد
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها
  • نامه هشدار دهنده وزیر ورزش خطاب به تاج
  • وزیر ورزش خطاب به تاج:کرامت بانوان زیر سؤال رفته،رسیدگی کنید