Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@22:27:07 GMT

اجرای الگوی پیشرفت و آبادانی جامع در شهرستان تفتان

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۵۶۲۲۴

اجرای الگوی پیشرفت و آبادانی جامع در شهرستان تفتان

تفاهم نامه مشترک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استانداری سیستان وبلوچستان در اجرای طرح جامع توسعه شهرستان بعنوان منطقه پایلوت به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، تفاهم نامه طرح ملی آبادانی و پیشرفت جامع شهرستان تفتان با حضور رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی،استاندار سیستان و بلوچستان؛ فرماندار تفتان ؛ مدیرکل طرح های آبادانی و پیشرفت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  و جمعی از مسولان کشوری و استانی به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در راستای منویات و رهنمود‌های مقام معظم رهبری، طرح ملی آبادانی و پیشرفت جامع شهرستان تفتان با مشارکت بنیاد مسکن( حساب ۱۰۰ امام) و استانداری سیستان و بلوچستان با پشتوانه پژوهش‌های میدانی دانشگاهی و استفاده از مدیران جوان و انقلابی اجرا می شود.

طرح ملی آبادانی و پیشرفت جامع شهرستان تفتان بر اساس رهنمود‌های مقام معظم رهبری اجرا می‌شود این طرح با اهدافی، چون رفع محرومیت و توانمندسازی اقتصادی و فرهنگی، توانمندسازی اجتماعی مردم و تکیه بر قابلیت‌ها و توانمندی‌های بومی و طبیعی منطقه بر اساس پژوهش‌های میدانی و الگوی انجام شده در قلعه گنج اجرا خواهد شد.

این طرح با استفاده از مشاوره اساتیدِ دانشگاهی و مدیران جوان و انقلابی به دنبال ایجاد مدلی برای افزایش درآمد جامعه روستایی، حمایت از کارآفرینان جهت توسعه اقتصاد محلی و کاهش فشار بر منابع طبیعی و الگو سازی برای پیشرفت همه جانبه و آبادانی با تکیه بر مردم طراحی و اجرا می‌شود.

توانمندسازی جوامع محلی از طریق ایجاد بستری مناسب برای مشارکت جمعی در قالب گروه‌های اعتبار و پس‌انداز، افزایش دسترسی روستاییان کم‌درآمد به تسهیلات اعتباری، ارتقاء مهارت‌های فردی و اجتماعی روستاییان از طریق هدایت پس‌انداز‌های غیرمولد خانوار‌های روستایی به سرمایه‌های مولد کارآمد، افزایش درآمد خانوار‌های کم‌درآمد از طریق پرداخت وام‌های کوچک برای فعالیت‌های درآمدزا، برنامه‌ریزی جهت اجرای پروژه‌هایی که مبتنی بر ظرفیت، امکانات و شرایط منطقه باشد و همچنین توسعه اشتغال و تثبیت مشاغل دارای بحران مالی انجام می‌شود.
 
اولین بار این طرح در قلعه گنج انجام شد و شامل بخش هایی، چون حمایت از تولید مردم محور، ارتقا حوزه سلامت روستایی، ارتقا سطح آموزش و زیرساخت‌های آموزشی، طرح‌های اشتغال زایی و توانمند سازی، طرح‌های زیرساختی و آبادانی و بهبود خدمات و برنامه‌های فرهنگی بود. سپس این مدل با در نظر گرفتن ویژگی‌های بومی و اقلیمی مناطق مختلف در برخی دیگر از مناطق کم برخوردار کشور از جمله شهرستانهای زهک و قصرقند در استان سیستان و بلوچستان اجرا شده است.

پایان پیام/714

منبع: شبستان

کلیدواژه: امضای تفاهم نامه انعقاد تفاهم نامه تفاهم نامه همکاری آبادانی و پیشرفت شهرستان تفتان بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۶۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید فرماندار تفتان از خسارات بارندگی و سیل بخش گوهر کوه، تفتان جنوبی

شهنوازان  فرماندار شهرستان تفتان  از خسارات ناشی از بارندگی و سیل در راه‌های روستایی شهرستان و پروژه‌های نیمه تمام و در حال اجرا بازدید و مشکلات رخ داده در اثر آسیب دیدن زیرساخت‌های مذکور را از نزدیک بررسی کرد.

شهنوازان با حضور در مناطق کوهستانی تفتان جنوبی در بخش مرکزی و بخش گوهرکوه روستا‌های شهرستان و مشاهده موارد مختلف خسارات در اثر بارندگی و شکستگی خاک دامنه کوه ها، سیل بردگی راه‌های مواصلاتی روستا‌ها بازدید کرد.

 فرماندار شهرستان تفتان در حاشیه بازدید از آسیب‌های وارده به برخی از راه‌های روستایی بر اثر بارش‌های اخیر، تأکید کرد: راه‌های روستایی که بر اثر بارش‌های اخیر تخریب شده اند بایستی مرمت و لکه گیری شده و برخی نقاط نیز روکش آسفالت شوند. 

شهنوازان افزود: باید با تعامل و همکاری اداره کل راهداری، دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی روستاها، ایمنی ورودی روستا‌ها مورد توجه قرار گیرد و مسائل موجود در این زمینه برطرف گردد.

 فرماندار تصریح کرد، بخشداران تابعه و مدیران دهیاران ضمن جمع بندی خسارات، گزارشات خود را در خصوص جاده ها،کشاورزی، باغات بصورت کتبی جهت اقدام به ستاد بحران شهرستان اعلام نمایند.

عمرهاشمزهی مدیر آبفاتفتان  نیز گفت: چاه شرب آب کوته پایینوچاه آب شرب سایت آبرسانی از بخش گوهرکوه به شهر نوک آباد و همچنین چاه شماره دو کچ گوهرکوه به دلیل طغیان رود خانه مدار بهره برداری خارج گردیده اند ونیاز ضروری به لایه روبی دارند طی روزهای آینده با همکاری بخشداران، مدیرکل آبفا استان جهت لایه روبی چاه ها انجام میگیرد. 

کردی مدیر جهادکشاورزی تفتان  اظهار کرد: با توجه به بازدیدهای میدانی خبر از خسارات  80 درصدی وارده به بخش کشاورزی و باغات زردآلو و سایر مرکبات داد. 

وی گفت در مدت بارش تگرگ و شدت بالای بارش و حجم زیاد آن به کشاورزان خسارات جدی وارد شد که میطلبد برای جبران خسارات وارده به کشاورزان مساعدت لازم با کشاورزان که قشر زحمت کش می باشد انجام گیرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی در تمام شهرها اجرا شود
  • نقش شوراها در آبادانی و‌پیشرفت روستاها
  • اجرای آیین دو هزار ساله بیل‌گردانی
  • برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان
  • هوش مصنوعی و حجیت فتوا
  • جشنواره فرهنگی گردشگری سی ترمی در شهرستان زهک
  • پیشرفت ۸۵ درصد طرح نور در مازندران
  • بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان از پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهرستان تفتان
  • بازدید فرماندار تفتان از خسارات بارندگی و سیل بخش گوهر کوه، تفتان جنوبی
  • سمنان در تعریف پیوست فرهنگی الگوی کشور شود